Jusko za N1: Tražiti drugi model finansiranja koridora 5C

Vijesti 06. jun 201609:59 > 10:13
N1

Gost Novog dana u Temi jutra bio je Ismir Jusko, ministar saobraćaja i komunikacija Bosne i Hercegovine, gdje je istakao da bi BiH u narednih 15 dana trebala dobiti državnu transportnu strategiju, koja je preduslov za dobijanje sredstava iz fondova EU.

Zakletvu na ovoj poziciji ministra položio je 11. maja ove godine, a ranije je obnašao funkciju ministra unutrašnjih poslova KS.

Za N1 je kazao da je u proteklih sedam mjeseci doživio “dvostruki deja-vu”.

“Zatekli su me kratki rokovi i zadaci. Na starom radnom mjestu nisam bio ni tri minute, a u hodu sam radio da se upoznam sa zadacima i ljudima s kojima ću raditi. U narednih par mjeseci čeka nas strategija transporta, digitalizacija, zračni prostor. Transportna strategija mora biti usvojena za 15 dana, i poslana EU. Gdje god da dođete da tražite sredstva, trebaju vam projekti. Ne možete otići na samite da tražite donacije ako nemate projekata”, kazao je Jusko za N1.

“U velikom broju slučajeva znalo se dešavati da ljudi odu sa rukama u džepovima, a EU traži konkretne projekte. Ova strategija služi da znamo šta želimo i šta tražimo”, dodaje.

Što se tiče koridora 5C, kaže da postoji “matična infrastruktura” i sekundarna.

“Dosta puteva prilazi sa strane koridora 5C. Kada to gledamo sa strane organizma, imamo glavnu arteriju i dosta vena koje dolaze. Ponavljam, strategija transporta će biti ključni dokument za sve ostalo. U pravljenju te strategije učestvuju svi kapaciteti u BiH. Moram izraziti zahvalnost ministrima iz RS, FBiH, kantona. Svi idemo s istim ciljem. Ne postoji osoba u BiH koja ne želi uređenu infrastrukturu, a u interesu svih nas je da se povežemo sa regijom”, kaže ministar saobraćaja i komunikacija, uz dodatak da BiH gubi dosta sredstava jer mnogo transporta zaobilazi BiH.

Kaže da nikada po prirodi nije bio čovjek od obećanja.

“Treba biti iskren i reći da dosadašnji model finansiranja koridora 5C je potpuno iscrpljen. Moramo tražiti drugi model, a strategija je ta koja omogućava konkretne projekte i konkretna sredstva od EU”.

U kojoj fazi je realizacija projekata Pelješkog mosta, mosta na Svilaju preko Save?

“Prelaz preko Save kod Svilaja je nastavak koridora 5C. Bitan je to projekat. Sredstva su obezbijeđena, imamo izvođača. Trenutno je u toku žalbeni postupak, koji čekamo da se završi. Hrvatska je obezbijedila sredstva i mogli bismo uskoro zaokpati kamen temeljac. Dugo se čeka, a na neke stvari ne možemo uticati, poput lošeg vremena ili visokog vodostaja rijeke”, kaže Jusko.

“Što se Pelješkog mosta tiče – ispoštovane su sve konvencije za izgradnju mosta. Tu su da spajaju ljude. Nema nikakvih problema. Vidjet ću se sa ministrom transporta Hrvatske, i definisat ćemo konkretne stvari. Sve ide u pravcu da je urađeno prema evropskim standardima, jer će se finansirati jednim dijelom iz EU, pa sve mora biti po zakonu”, izjavio je.

Digitalizacija – po hitnom postupku

Neizostavna tema bio je BHRT, odnosno prekid emitovanja i produkcije programa – koji je najavljen za kraj mjeseca.

“Postojeći zakon tamo napravljen je 2005. godine. Šta se čekalo 11 godina? Da se vidi da je imao manjkavosti? Došli smo do situacije da se državna televizija treba ugasiti. Ne smijem ni razgovarati na tu temu, kakvu poruku šaljemo investitorima, svijetu?”

Smatra da njegovo ministarstvo nije to u koje treba “upirati prstom”, jer je Parlamentarna skupština BiH osnivač BHRT-a.

“Nadam se konkretnom rješenju, osnovana je i interresorna radna grupa i da se napravi analiza zakona. Treba dati konkretne prijedloge za rješenje”.

Ismir Jusko je kazao da će po hitnoj proceduri raditi i na digitalizaciji, a da je sa DVB sistema odrađena tranzicija na takozvani DVB 2 sistem.

“Imamo sastanke, treba po hitnoj proceduri raditi. Jedini u regiji nemamo digitalnu televiziju. Jedan od mojih fokusa nakon transporta biće digitalizacija”.

Učestvovao je u radu godišnjeg trodnevnog samita zemalja članica Međunarodnog transportnog foruma, koji se održavao u Leipzigu od 18. do 20. maja ove godine.

Na sastanku sa delegacijom Ministarstva poduzetništva i inovacija Kraljevine Švedske razgovarano je o mogućnostima angažmana Kraljevine Švedske po pitanju obuke kontrolora leta.

Takođe, održani su bilateralni sastanci s delegacijom Turske, delegacijom Poljske, delegacijom Italije, tema razgovora bila je unaprjeđenje saradnje u svim vidovima prometa, konkretno na koji način?

“To se desilo prvi radni dan. Saradnici su mi rekli da je to samit koji se održava godišnje, i da bi dobro bilo da se pojavimo. Idealna prilika da se dogovorimo. Spremao sam se za te sastanke, i djelovali smo kao tim. Prišli smo sa otvorenim kartama. Odrađen je sajajan sastanak sa Švedskom. Zamolili smo ih da se naši kontrolori leta obučavaju kod njih, jer imaju najbolju Akademiju za nto. Sa Turskom, Italijom i Poljskom smo dogovarali tansport roba, da kamioni imaju dozvole. Dobro su reagovali na sve naše inicijative. U narednom periodu imat ćemo priliku da ugostimo sve te ministre”, naveo je ministar saobraćaja i komunikacija.

Kao zaključak, na koncu razgovora ponovo je istakao da je državna transportna strategija ključ, te da se treba donijeti u narednih 15 dana.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.