Arhitekta Ćemalović: Marijin Dvor ne može podnijeti još jedan trgovački centar
O ideji da se Svjetski trgovački centar u Sarajevu gradi na lokaciji Zmaja od Bosne za Novi dan govorio je iskusni arhitekta Hasan Ćemalović, ali i o drugim gorućim problemima u glavnom gradu, kada je u pitanju saobraćaj, izgradnja transverzala, manjak parkinga u centralnim naseljima, te o klizištu na Trebeviću koje ugrožava stanovnike.
Na početku razgovora odmah kaže da nije siguran da li će se graditi Svjetski trgovački centar, jer nema ni jednog razloga da bi se tu gradio.
"Imamo Al Shiddi, Altu, Crvenu Jabuku, Importanne, sve na Marijin Dvoru - to vam je svjetski trgovački centar. Šta znači graditi novi svjetski trgovački centar? Znači ponovi iste sadržaje. Ta cijela priča se nalazi na dužini 300 metara u centralnoj gradskoj zoni", ističe Ćemalović.
Ćemalović: Ovo se mora zaustaviti!
Mislite da će se Svjetski trgovački centar graditi od nekih para koje će doći izvana, neće, tvrdi Ćemalović, nego će od naših pare, nego će naše banke kreditirati njegovu izgradnju.
"A to znači ako je kreditiraju tu, isto su kreditirali i sve ostale objekte. Mi sami sebe rušimo ekonomski, uništavamo se i nigdje na svijetu ne postoji centar grada tako napadnut sa trgovačkim centrima. To su vam prostori van grada, gdje se osim kupovine i nalazi rekreacija, gdje dođu ljudi da obave kupovinu, odmore se, a djeca da se igraju. Mi ćemo urušiti centar grada. Nama će centar grada propasti i biće smeće. Puno boljih lokacija ima. Ima lokacija kod RTV doma koja je pripremljena za Svjetski trgovački centar. Još prije nesretnog vremena Heco pijaca gdje je locirana, tu je bio predviđen World Trade Centar. Sve su to lokacije koje ne bi poremetile sliku grada. Nama nije u interesu sve na jednom mjestu. Ne može tu stati taj trgovački centar", naglašava Ćemalović.
Primarni problem centralne gradske zone je, ističe, saobraćaj i prva transverzala.
"Cijeli autoput Koridor Vc... Da sad idete iz Slavonskog Broda prema moru, vi ćete napraviti pauzu u Sarajevu, da pojedete ćevape i popijete kafu. Zamislite da vam prva transverzala direktno ide priključak na autoput, je li možete vi zamisliti šta znači sa autoputa Sarajeva veza u centar grada, na raskrsnicu grada kod Historijskog muzeja, Američke ambasade... Znate li gdje smo sad napravili priključak na stupskoj petlji, a šta smo uradili prije 30 godina? Prvo smo napravili nadvožnjak, pa onda smo dodali petlju. Mi sad ovdje radimo tunele prema Vogošći, značajna sredstva trošimo, a nemamo odgovor kako će se taj saobraćaj dovest na Marijin Dvor", kaže Ćemalović, i dodaje:
[caption id="attachment_7879526" align="alignnone" width="1024"]
Na početku razgovora odmah kaže da nije siguran da li će se graditi Svjetski trgovački centar, jer nema ni jednog razloga da bi se tu gradio.
"Imamo Al Shiddi, Altu, Crvenu Jabuku, Importanne, sve na Marijin Dvoru - to vam je svjetski trgovački centar. Šta znači graditi novi svjetski trgovački centar? Znači ponovi iste sadržaje. Ta cijela priča se nalazi na dužini 300 metara u centralnoj gradskoj zoni", ističe Ćemalović.
Ćemalović: Ovo se mora zaustaviti!
Mislite da će se Svjetski trgovački centar graditi od nekih para koje će doći izvana, neće, tvrdi Ćemalović, nego će od naših pare, nego će naše banke kreditirati njegovu izgradnju.
"A to znači ako je kreditiraju tu, isto su kreditirali i sve ostale objekte. Mi sami sebe rušimo ekonomski, uništavamo se i nigdje na svijetu ne postoji centar grada tako napadnut sa trgovačkim centrima. To su vam prostori van grada, gdje se osim kupovine i nalazi rekreacija, gdje dođu ljudi da obave kupovinu, odmore se, a djeca da se igraju. Mi ćemo urušiti centar grada. Nama će centar grada propasti i biće smeće. Puno boljih lokacija ima. Ima lokacija kod RTV doma koja je pripremljena za Svjetski trgovački centar. Još prije nesretnog vremena Heco pijaca gdje je locirana, tu je bio predviđen World Trade Centar. Sve su to lokacije koje ne bi poremetile sliku grada. Nama nije u interesu sve na jednom mjestu. Ne može tu stati taj trgovački centar", naglašava Ćemalović.
Primarni problem centralne gradske zone je, ističe, saobraćaj i prva transverzala.
"Cijeli autoput Koridor Vc... Da sad idete iz Slavonskog Broda prema moru, vi ćete napraviti pauzu u Sarajevu, da pojedete ćevape i popijete kafu. Zamislite da vam prva transverzala direktno ide priključak na autoput, je li možete vi zamisliti šta znači sa autoputa Sarajeva veza u centar grada, na raskrsnicu grada kod Historijskog muzeja, Američke ambasade... Znate li gdje smo sad napravili priključak na stupskoj petlji, a šta smo uradili prije 30 godina? Prvo smo napravili nadvožnjak, pa onda smo dodali petlju. Mi sad ovdje radimo tunele prema Vogošći, značajna sredstva trošimo, a nemamo odgovor kako će se taj saobraćaj dovest na Marijin Dvor", kaže Ćemalović, i dodaje:
[caption id="attachment_7879526" align="alignnone" width="1024"]
Ćemalović: Ovo se mora zaustaviti!
Stanovnici Marijin Dvora ostaju bez parkinga
Poziv Gradu Sarajevo
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare