
Sigurnost biciklista i romobilista u Sarajevu iz dana u dan postaje sve ugroženija. Kamere postavljene na autobuskim proširenjima trebale su uvesti red i smanjiti broj nesreća, no praksa na terenu pokazuje suprotno, vozači, kako bi izbjegli kazne, sve češće zaustavljaju vozila usred ulice. Posljedica je saobraćajni haos i svakodnevne nesreće u kojima najčešće stradaju upravo najranjiviji učesnic, biciklisti i romobilisti.
Ko snosi odgovornost za ovakvo stanje? Jesu li kamere doprinijele većoj sigurnosti ili proizvele novi problem? Zašto biciklisti u Sarajevu i dalje nemaju adekvatne uslove za vožnju, i može li se stanje popraviti? O ovim pitanjima govore Nisad Selimović, predsjednik Udruženja "Giro di Sarajevo", i Elvedin Mahmutović, zamjenik komandira Jedinice za saobraćaj MUP-a Kantona Sarajevo.
Selimović: Sarajevo još uvijek nije grad prilagođen biciklistima
"Stanje je bolje nego prije deset godina, ali Sarajevo još uvijek nije adekvatan grad za bicikliste. Politike se bude po ovom pitanju, no mogli smo do sada uraditi mnogo više. Sarajevo je moglo biti prijateljski nastrojeno prema biciklistima", kaže Nisad Selimović.
On naglašava da problemi na ulicama najčešće nastaju zbog nepoštivanja saobraćajnih propisa od strane svih učesnika.
"Problemi nastaju tamo gdje se ljudi ne ponašaju adekvatno i ne prilagođavaju se zakonima. Ljudi se ponašaju bahato i dolazi do nesreća. Biciklista ne prilagodi brzinu, pješak ne hoda po pješačkom prelazu… Svi smo bahati u jednakoj mjeri", dodaje Selimović.
Mahmutović: Romobili nisu zakonski regulisani
Elvedin Mahmutović pojašnjava da su bicikli zakonski definisani, dok romobili još uvijek nisu obuhvaćeni postojećim propisima.
"Kada je u pitanju korištenje bicikala u Kantonu Sarajevo, bicikl je zakonom definisan. Dok o romobilima nema zakonskih odredbi, oni se uopšte ne spominju. Kada dođe do saobraćajne nesreće u kojoj je učestvovao romobil, a on se nalazio na kolovozu, tretira se kao saobraćajna nesreća", kaže Mahmutović.

Ističe i da najveći broj nesreća nastaje na mjestima gdje se prepliću različiti vidovi saobraćaja, motorna vozila, bicikli, romobili, tramvaji i pješaci.
"Na saobraćajnicama gdje postoji velika kolizija ovih vozila situacija je vrlo složena. Trudimo se da građanima omogućimo najbolji ambijent kako bi se situacija dovela u najsigurnije elemente", naglašava Mahmutović.
Kamere nisu riješile problem parkiranja
Kamere na autobuskim stajalištima postavljene su s ciljem poboljšanja sigurnosti, no rezultati nisu onakvi kakvi su očekivani.
"Uradili smo analizu u cilju poboljšanja situacije. Zakon je i ranije zabranjivao parkiranje na stajalištima, ali sve zavisi od saobraćajne kulture ili nekulture građana. Ljudi ne vode računa o drugim učesnicima u saobraćaju", kaže Mahmutović.
Dodaje da je na vozačima odgovornost da poštuju propise:
"Svi vozači procjenjuju situaciju u kojoj se nalaze. Ako je zabranjeno parkiranje, trebaju pronaći najsigurniju opciju. Nama, policijskim službenicima, ostaje samo da provedemo zakon".
Strože kazne kao jedino rješenje?
Selimović smatra da bez represivnih mjera neće doći do promjena u ponašanju učesnika u saobraćaju.
"Mislim da moramo provoditi represivnije mjere. Zakon o kamerama na stajalištima je dobra odluka. Mi smo takav narod da bez kazni nastavljamo kršiti propise. Ali i biciklisti moraju poštovati pravila. Kada bi svi poštovali propise, svima bi nam bilo bolje. Bojim se da bez represije ljudi neće prihvatiti propise", ističe Selimović.
Mahmutović podsjeća da policija provodi kontinuirane kontrole svih učesnika u saobraćaju, uključujući i testiranja na narkotike i alkohol.
"Policijski službenici obavljaju poslove kontrole saobraćaja i mjere se poduzimaju prema svim učesnicima, uključujući i taksiste. Građani mogu prijaviti nepropisno ponašanje i policijskih službenika. Nadam se da je mali broj onih koji zloupotrebljavaju službu", kaže Mahmutović.
Navodi i podatke o testiranjima na narkotike:
"Od 365 kontrolisanih, njih 336 je odbilo testiranje, a ostali su bili pozitivni. Te podatke je prezentovao poslanik Saša Magazinović. Od 25. aprila, otkako smo dobili uređaje, aktivno provodimo kontrole. Najčešće se radi o učesnicima u dobi od 20 do 40 godina", dodaje Mahmutović.
Na kraju apeluje na sve učesnike u saobraćaju da poštuju pravila kako bi se povećala sigurnost na ulicama glavnog grada.
╰┈➤ Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android /iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare