Cijene goriva u Bosni i Hercegovini ponovo rastu. I u Sarajevu i u Banjaluci litra dizela skuplja je od 3 marke 10 pfeninga. Domaći distributeri danas nisu htjeli pred naše kamere, a sve pravdaju cijenama na svjetskom tržištu. Zbog njih i Gradska uprava u Banjaluci popušta pa predlaže novi cjenovnik javnog prevoza i skuplje autobuske karte.
Sve nade da bi cijene goriva mogle “ka dole”, pale su u vodu. Kada bi bar auta mogla na vodu i proljećnje kiše bi bile dočekane s više radosti, a uz manje stresa bi se išlo i na pumpe.
“Teško je izdržati sa prosječnim platama koje su tamo i koje su vjerovatno ovdje, tako da dokle će trajati, vidjećemo, kad nekad mora, mora, to je to, sipamo i tjeramo dalje”, kaže Saša Nikodijević.
A dalje je u ovom slučaju do Srbije, odakle je Saša koji je budućnost potražio u Francuskoj. Tamo su, priča nam, cijene goriva još više, ali se lakše podnose uz evropski standard. Oni koji žive od domaćeg sa sve manje radosti sjedaju za volan.
Zbog cijena goriva vozači u Bosni i Hercegovini danima, pa i sedmicama se sve kraće zadržavaju na benzijskoj pumpi. Oni koji voze, voziti moraju, oni koji mogu možda će sa ljetom potražiti neka alternativnija rješenja, ali u svakom slučaju u Banjaluci im to neće biti javni prevoz.
Jer sve je izvjesnije da će i cijena vožnje ići “gore”. Gradonačelnik Banjaluke Draško Stanivuković nakon negodovanja na matrovske zahtjeve prevoznika za novim cjenovnikom, mijenja ploču.
“Mi smo prinuđeni po ugovoru da radimo, tako je ugovor definisao, novi cjenovnik. Prevoznici traže 25%, za nas je to neprihvatljivo”, objasnio je Stanivuković.
Maksimum na koji Stanivuković pristaje je poskupljenje karte za 15%, odnosno za oko 30 pfeninga. Sa sadašnjih 1.80 KM, na 2.10 KM.
Poskupljenje karte, prema ideji Gradske uprave trebalo bi zaobići srednjoškolce, studente i penzionere, jer će razliku sa njih subvencionisati grad. Ipak, posljednju će imati skupštinska većina koju okuplja SNSD.
“Naš stav je da ne poskupljuju cijene karata na teret građana Grada Banjaluka. – Što znači da to nećete ni podržati? – Ne, ovakav vid odluke na teret građana nećemo podržati”, navodi Mladen Ilić, predsjednik Skupštine Grada Banjaluke.
Iako ne insistiraju na tome da razliku u cijeni plate građani, od korekcije cjenovnika prevoznici ne odustaju, pa najavljuju i radikalne mjere ne bude li usvojena.
“Mi više nećemo moći voziti moraćemo zaustaviti saobraćaj na neki način, da li će to biti drastična redukcija polazaka ili kompletno zaustavljanje saobraćaja, to ćemo vidjeti, zavisno od odluke preduzeća koja se bave ovim poslom”, istakao je Dejan Mijić, predsjednik Udruženja saobraćaja i veza RS.
A odluka bi mogla da bude poznata već sutra, najdalje u petak. Zbog novog cjenovnika, na nekoliko dana, prolongirana je i kupovina mjesečnih karata za maj. Da li je moglo bez ovolikih cijena goriva i moguće redukcije javnog prevoza? Možda, da ono što je predstavljano kao zbilja uoči prvog aprila, ipak na kraju nije ispalo – prvoaprilska šala.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare