Radnici u trgovini i uslužnim djelatnostima imaju svoje tri želje - dostojanstvo i poštovanje na radnom mjestu, pravedna plata i na kraju, da ovu novu godinu dočekaju s porodicom, pripremajući se za praznike i stvarajući nove radosne uspomene.
Dio je to praznične kampanje koju, kao i svake godine, provodi Sindikat radnika trgovine i uslužnih djelatnosti BiH (STBIH). To je prilika da podsjete građane i kupce u BiH da u ovom periodu kada su posvećeni svojim najbližim i kupovini darova za njih, obrate pažnju na one kojima je ovo jedan od najtežih perioda u godini, jer rade prekovremeno, jer rade mnogo i jer će upravo te praznike oni provesti na svojim radnim mjestima.
– U osnovi ove kampanje jeste činjenica da ne postoji jedinstveni zakon o praznicima na nivou BiH što se u praksi često zloupotrebljava od poslodavaca koji to koriste kao izgovor. Tako su naprimjer Nova godina, Prvi maj za većinu trgovaca samo radni dani, najčešće bez odgovarajuće nadoknade za rad na praznik – izjavila je za Fenu predsjednica STBiH Mersiha Beširović.
Tri želje koje je Sindikat trgovine istakao u ovoj kampanji, kako je dodala, u suštini su proizvod njihovih saznanja o tome šta su direktno problemi s kojima se suočavaju radnici u ovom sektoru, a to su mobing, te problem neplaćenih prekovremenih sati koji u 2017. čini 20 posto od svih ukupno prijavljenih problema radnika.
– Sindikat trgovine provodi stalni monitoring, odnosno, kako mi to nazivamo, prvu pomoć radnicima koji se nađu u situaciji da su njihova prava prekršena. U 2017. godini smo imali 305 slučajeva, od kojih su 194 prijavile žene koje su se suočile sa problemima, 96 muškaraci, te 15 grupa radnika. Uspješno smo riješili 64 posto tih slučajeva i u poređenju sa godinama ranije možemo reći da postoje pomaci,ali je to još nedovoljno – kazala je Beširović dodajući da su sa svakim novim rješenim slučajem bliži poštivanju prava radnika.