Direktor Autoputeva RS ima pojašnjenje zašto se sporije gradi u FBiH

N1

Evropska unija je Bosni i Hercegovini do sada dala veliki novac kako bi se izgradio Koridor Vc. U avgustu se navršilo 20 godina od kada je počela gradnja Koridora. Od 334 km, kolika je dužina Koridora Vc, koji treba spojiti sjever sa jugom zemlje, tek trećina se izgradila. Oni koji su dali najviše novca negoduju zbog sporosti, oni koji grade poručuju, brže ne može.

Na posljednjem sastanku direktora Autocesta i Autoputeva FBiH i Republike Srpske, dogovorena je gradnja tunela na Koridoru Vc koji će po prvi put spojiti Koridor u oba entiteta. Početak gradnje je planiran za deset mjeseci. Nadležni poručuju da hvataju zamajac. U Federaciji BiH, ako ne bude problema, 25. novembra otvoriće se novih 11 km Koridora kod Zenice. Dionica Počitelj, važna da spoji Mostar sa krajnjim jugom. Uskoro i svečanost na ovoj dionici.

“U srijedu imamo obilježavanje probijanja tunela kao najvećeg objekta na tom lotu. Znači posao ide”, kaže Adnan Terzić, direktor Autocesta FBiH.

U Republici Srpskoj i dalje je pitanje autoputa koji će spojiti Banjaluku i Prijedor. Koncesioni ugovor potpisan u decembru 2018. Rokovi su se probijali iz raznih razloga, ali se očekuje da će početak gradnje biti na mikrolokacijama početi možda i naredne godine. Veći zalogaj je izgradnja autoceste koji treba da spoji Banjaluku sa Bijeljinom. Do Doboja je autoput završen. Sada treba izgraditi dio od 35 km Koridora Vc prema Vukosavlju. Nakon toga, treba se početi gradnja autoputa koji treba da vodi preko Brčkog i Bijeljine, dalje do granice sa Srbijom. Ali je nezahvalno govoriti o godini početka gradnje.

“Prva faza je ta predkvalifikacija koja je sada u toku. Druga faza će biti takmičarski dijalog i pregovori o tehničkim i finansijskim uslovima eventualnog ugovora. Treća faza će biti poziv za dostavljanje konačne ponude, gdje će se vrijednovati cijena izgradnje i uslovi finansiranja”, ističe Dušan Topić, direktor Autoputeva Republike Srpske.

Tunel Ivan, koji je u sklopu Koridora Vc, počeo je da se gradi sredinom godine, a završetak radova trebao bi da se dogodi krajem 2022. godine. Posjetio ga je Johann Sattler, šef Delegacije EU, upravo zbog toga što je EU mnogo novca donirala BiH kako bi se konačno izgradio Koridor Vc

Sattler je juče imao razgovor i sa entitetskim premijerima i predsjedavajućim Savjeta ministara. Kaže, zaostajemo sa susjedima koji su mnogo više izgradili u posljednjih dvadeset godina u odnosu na BiH

“Evropska Unija je investirala mnogo novca u ovaj koridor, to je više od 4 milijarde eura, 200 miliona grant sredstava. Mi finansiramo u grantove, novcem od poreza EU da bi uspostavili koncekciju BiH sa EU. Da li sam zadovoljan sa progresom, da budem iskren posljednjih deset godina sve izgleda sporo, zato moramo ubrzati izgradnju”, jasan je Sattler.

No, nadležni kažu kako ništa ne ide sporo, već sve u predviđenom roku. Početak jeste bio spor, ali sada sve ide ustaljenom dinamikom. Adnan Terzić je zadovoljan, a njegov kolega iz Republike Srpske ima objašnjenje zašto ne ide brže u FBiH koja gradi 280 km Koridora.

“Ja ne znam odkud vama ideja da su radovi spori. Postoje standardi koji se primjenjuju u gradnji. I nešto za šta treba 30 mjeseci, ne može se uraditi za 15”, tvrdi Terzić.

“Kolege iz FBiH imaju mnogo više posla, težeg terena koji treba da se savlada na Koridoru Vc. Imaju mnogo tunela sa prelaska iz Bosne u Hercegovinu. Kod nas je to prilično jednostavna trasa. Mislim da nemamo problema. Pitanje je samo dinamike finansiranja i nekih prioriteta”, dodaje Topić.

No gledajući na susjedstvo, što konstatuje i prvi čovjek EU u BiH, naša zemlja zaostaje. Poručuje, mora se graditi brže. Novac nije problem jer je EU pripremila novu pomoć za Zapadni Balkan, a dobar dio tog kolača od devet milijardi eura pripašće BiH. Samo taj novac treba pametno i brzo iskoristiti.

Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad