Koliko su realna očekivanja nadležnih o završetku izgradnje cjelokupnog Koridora 5C do 2028. godine? Vlasti u Federaciji Bosne i Hercegovine uvjeravaju da pandemija nije i neće usporiti dinamiku gradnje, a tvrde i da je osigurano finansiranje gradnje kompletne trase, što nije slučaj sa Republikom Srpskom. Aktivisti, ipak smatraju da se ispred ovog plana nalaze i sudski predmeti, poput prvostepene odluke Općinskog suda u Mostaru koji je utvrdio da Federacija BiH diskriminira stanovnike u južnim dijelovima Mostara izgradnjom Koridora 5C.
Mostarac Semir Kljako izgradnju autoputa Koridora Vc trasom preko poljoprivrednih zemljišta i južnih mostarskih naselja smatra uništenjem turističkih potencijala i smrću cijelog Mostara. Tračak nade daje mu posljednja prvostepenu presuda Općinskog suda Mostar koji je procijenio da je riječ o diskriminaciji.
“I ljudi što su prodali zemlju, oni se sad s nama isto bore ovdje, protiv su autoputa, ali morate ih shvatiti to su ljudi povratnici – Srbi ovdje i oni su njima prijetili i to je sve na silu uzeto, znate kako ide u politici. Ja sam ovo kupio 2004. godine, ja sam RVI, borio se za ovu državu, odbranio je i sad mi hoće na silu, nije meni općina dala ništa, nego sam svojim parama lično platio ovu zemlju i napravio ovo”, kaže Semir.
“Mi nismo protiv autoputa mi samo tražimo da urade sva istraživanja i ako dokažu da je autoput najbolja opcija da ide preko plodne doline, preko dvije zaštićene rijeke mi ćemo sa tim složiti, ali mislim da će se svi složiti da to nije tako”, kazala je Amna Popovac Udruženje “Eko dvogled” Mostar.
Sudski sporovi tek su jedan od razloga zbog kojih javnost nema povjerenja u izrečene tvrdnje.
“2028 godine planira se završetak koridora kroz BiH”, kazao je Jadranko Puljić, pomoćnik federalnog ministra prometa i komunikacija.
Dodatni razlozi su brojna obećanja kojima su građani već do sada nebrojeno puta svjedočili. Od 2013. kada je SDP-ov Damir Hadžić prognozirao završetak radova do kraja 2020. godine, potom SBB-ovog ministra Ismira Juske koji je kraj izgradnje prognoziorao za prošlu godinu, preko bivših direktora Autocesta Ensada Karića i Adnana Terzića koji su ovu godinu ili 2025. godinu označili kao kraj, do SDA-ovog premijera Federacije Fadila Novalića i HDZ-ovog ministra Denisa Lasića koji kraj predviđaju 2028. godine.
Razlog za optimizam ne daje ni odgovor iz Autuputeva Republike Srpske. Dok za prve dvije dionice daju prognoze izgradnje, za treću još uvijek sastavljaju finansijski okvir.
“U toku su razgovori sa Evropskom investicionom bankom o finansiranju ovog projekta, te se uskoro očekuje raspisivanje tendera za izbor izvođača radova i nadzora na radovima. Takođe se očekuje sufinansiranje iz bespovratnih sredstava Investicionog fonda za Zapadni Balkan”, stoji u odgovoru Autoputeva RS.
“Čisto sumnjam da i sad sve riješe da, ne bi završili do 2028.godine taj auput, a taj autoput nam jako treba”, kazala je Popovac.
A dok se stari projekti ne završavaju, novi se najavljuju
“Neki projekti za koje možda manje znate sad konkretno kako povezati Brčko sa Republikom Hrvatskom”, kazao je Dragan Čović, predsjednik HDZ-a BiH.
No do tih nekih novih projekata o kojima, kako kažu političari, ne znamo ništa +, govorimo o onima o kojima znamo, a javnost pouzdano zna kako je za 20 godina izgrađeno manje od polovine autoputa na Koridoru Vc.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!