Vrijednost uvezene hrane u Bosnu i Hercegovinu se povećava. Prošlogodišnji iznos od oko 4,5 mlijarde KM koje smo dali na uvoz hrane iz inostranstva, prijeti da bude premašen. Za to vrijeme mali domaći proizvođači, stidljivo nude kvalitetne proizvode sa naših sela. I muku muče sa nelojalnom konkurencijom.
Loša je godina za proizvođače meda. Porodica Petrušić odlučila je pčele preseliti na planinu Vitorog, na tromeđu Kupresa, Glamoča i Šipova. Rezultat višemjesečnog rada-ponuđen je kupcima.
“Ko god je selio pčele na nadmorsku visinu preko 900 m, nešto je i imao. Ovdje niže, niko ništa nije imao, jako je loša godina bila. Definitivno po marketima nema domaćih proizvoda, ali ljudi su zainteresovani na ovaj vid prodaje, znaju da uzimaju siguran proizvod provjeren i od domaćih proizvođača”, kazala je Vera Petrušić, PG Petrušić, proizvođač meda.
Ipak se ovi ljudi ne bi bunili, kada bi veliki trgovački lanci njihove proizvode istakli na vidna mjesta. Čiste nezaslađene sokove, bez konzervansa, od voća sa domaćih plantaža, proizvode u Gradišci.
“Veoma je teško u današnje vrijeme, jer svi idu da kupe što jeftinije. Kupovna moć je veoma loša. Mi pokušavamo da spuštamo cijenu, nema tu neke zarade. Naš sok od čiste jabuke je oko 3,5 KM, što je sasvim prihvatljivo za razliku od ovih tertrapakova”, kazala je Gordana Dojčinović, Fruit organik Gradiška.
Primjera radi, za jednu litru čistog jabukovog soka, potrebno je minimum 2 kg jabuka. Nije drugačije ni sa sirom. Majevički dimljeni zarac sa bijelim lukom, ili tucanom paprikom već osvaja meridijane.
A sa plantaža na obroncima Piskavice stigli su lješnici u različitim kombinacijama. Porodici Pepić to itekako dopunjuje kućni budžet.
“Ova godina je bila malo lošija od prošle, ali što se tiče samog kvaliteta ploda puno je bolje nego prošle godine. Kada se razbije ljuska, puna je, sočniji je lješnjak, zdraviji je. Prinos je slabiji, ali kvalitet je bolji”, kazala je Slađana Kostić Pepić, Šarena ljelja.
U najvećem banjalučkom tržnom centru ovaj, ali i sljedeći vikend biće nastavljen sajam “Plodovi sela malih proizvođača” . Cilj je promovisati domaću hranu i mala poljoprivredna gazdinstva, te uticati na svijest i trgovaca i kupaca da je-naše uvijek bolje.
Svoje proizvode prodaju direktno ili on line, ali i na sličnim sajmovima domaćih proizvoda. To je, ističu često jedini, ali i pravi način da se kupac upozna sa kvalitetom onoga što pazari.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare