Oglas

Je li doista problem u kafi?

Milionerka mladim Amerikancima: Ne kupujte kafu u Starbucksu pa ćete imati za stan

author
N1 BiH
03. nov. 2025. 16:12
2017-01-27T012951Z_1832317036_RC11DEE8B770_RTRMADP_3_STARBUCKS-RESULTS-TECH
Reuters

Mladi koji se nadaju da će postati vlasnici nekretnine trebali bi "prestati kupovati kafu u Starbucksu", rekla je Pamela Liebman, predsjednica i izvršna direktorica luksuzne međunarodne kompanije za nekretnine The Corcoran Group.

Oglas

Ova 63-godišnjakinja čija neto vrijednost se procjenjuje na 25 miliona dolara, koja je karijeru u Corcoranu započela kao agentica s 23 godine, u nedavnom je intervjuu za časopis Fortune poručila milenijalcima i generaciji Z: "Prestanite trošiti novac na stvari koje nisu nužne. Nevjerovatno je koliko se brzo može uštedjeti na malim stvarima".

Njena izjava je, piše Newsweek, ponavljanje klišeja kojima su se milenijalci ismijavali proteklog desetljeća dok su se borili za postizanje ključnih životnih ciljeva usred niza finansijskih kriza. Pripadnici generacije Z, koji su u doba za kupnju doma ušli tokom pandemije COVID-19, sada se suočavaju s istim kritikama.

"Ako pogledate ljude koji uzimaju Uber umjesto podzemne željeznice, kupuju kafu, doručkuju vani, troše novac na stvari koje nisu nužne, izlaze s prijateljima tri večeri sedmično, troše novac na alkohol, hranu", rekla je Liebman.

Oglas

"Te se stvari definitivno zbrajaju. Podzemna željeznica je definitivno jeftinija od Ubera", dodala je.

Mladim Amerikancima jako teško do vlastitog doma u odnosu na "boomere"

U poređenju s prethodnim generacijama, milenijalci i generacija Z teže dolaze do vlastitog doma zbog golemih izazova, ponajviše iznimno visokih cijena i povišenih troškova zaduživanja. Danas manje Amerikanaca mlađih od 35 godina posjeduje dom u poređenju s "baby boomerima" u istoj dobi.

Prema američkoj Nacionalnoj udruzi trgovaca nekretninama (NAR), prosječna dob kupaca prve nekretnine porasla je na 38 godina, što je najviše od osamdesetih godina prošlog stoljeća. Prosječna dob svih kupaca u SAD-u također je na rekordnom nivou - ove je godine dosegnula 61 godinu, što je porast u odnosu na 58 prošle godine.

Oglas

Je li doista problem u kafi?

Mlađe generacije odrasle su u teškim ekonomskim vremenima. Kriza hipotekarnih kredita 2008. godine pogodile su milenijalce u ključnim godinama odrastanja, dok su mnogi pripadnici generacije Z ušli na tržište rada na vrhuncu pandemije. Osim toga, kupnja doma postala je sve nedostupnija.

Cijene nekretnina naglo su porasle tokom pandemije, potaknute historijski niskim kamatnim stopama koje su stvorile pomamu za kupnjom usred kroničnog nedostatka ponude. Uprkos nedavnom rastu ponude, cijene u većem dijelu SAD-a i dalje su znatno iznad pretpandemijskog nivoa.

Troškovi zaduživanja sada su više nego dvostruko veći od najnižih nivoa tokom pandemije. Kamatne stope na hipoteke skočile su 2022. nakon agresivne kampanje Federalnih rezervi za suzbijanje inflacije i posljednje tri godine ostale su između 6 i 7 posto.

Oglas

Uz to, i ostali troškovi stanovanja u SAD-u su značajno porasli - porezi na imovinu porasli su u gotovo svim većim američkim gradovima od 2019., dok su premije osiguranja za vlasnike kuća, potaknute klimatskim promjenama, skočile za čak 70 posto od 2021. godine.

Mladi ipak paze na potrošnju

Milenijalce i generaciju Z često se okrivljuje za vlastite finansijske probleme, a pod posebnim su povećalom troškovi za kafu, tost s avokadom ili najnoviji trendovi s TikToka. Iako je istina da mladi ljudi daju prednost iskustvima poput putovanja i koncerata, istraživanja pokazuju da su itekako svjesni potrebe za štednjom.

Nedavno istraživanje Bank of America pokazalo je da je 64 posto pripadnika generacije Z i 73 posto milenijalaca smanjilo troškove u posljednjih 12 mjeseci. Među pripadnicima generacije Z, 23 posto rjeđe jede vani, 41 posto kupuje u jeftinijim trgovinama, a 12 posto je pokrenulo dodatni posao kako bi više zaradili.

Oglas

Posljedice takvog ponašanja osjećaju i velike kompanije poput Starbucksa. Iako je lanac kafića u septembru izvijestio o prihodu većem od očekivanog, zarada po dionici bila je slabija od predviđanja analitičara. Dok je globalna prodaja porasla za 1 posto, prodaja u SAD-u za isto tromjesečje bila je nepromijenjena, što ukazuje na to da američki kupci, i mladi i stari, ipak stežu remen, prenosi Index.hr.

╰┈➤ Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android /iPhone/iPad

Više tema kao što je ova?

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare

Pratite nas na društvenim mrežama