
United Group, regionalni lider u telekomunikacijama i medijima, započela je novo poglavlje svog poslovanja ulaskom u sektor obnovljivih izvora energije. Glavna izvršna direktorica United Group, Viktoriya Boklag o ovome je govorila u programu bugarske Nove TV.
“Prije svega opisat ću ono što trenutno radimo. United Group je odučila u proizvodnju obnovljive električne energije investiranjem 120 miliona eura u četiri projekta obnovljive energije u Bugarskoj”, kazala je na početku razgovora.
Dalje, pojašnjava da se radi o tri solarne elektrane i jednoj vjetroelektrani.
“Govorimo o tri solarne elektrane i jednoj vjetroelektrani s ukupnom proizvodnjom od 310 hiljada megavat sati godišnje do 2027. godine. Postoji nekoliko razloga što smo donijeli ovu odluku. Prvo, javno smo se obavezali na održivost i postizanje nulte emisije u cijelom lancu do 2040. godine. Ovo je značajan korak u tom smjeru i konkretna akcija u korištenju obnovljive energije u našem lancu vrijednosti. Drugi razlog je također vrlo jednostavan. Očekujemo povećanje potrošnje električne energije u telekomunikacijskim mrežama. Dosta se govori o umjetnoj inteligenciji i kako će nam ona promijeniti živote. Vjerujem da će to postati stvarnost, ali to ima svoju cijenu a to je povećana potrošnja električne energije. Zato moramo biti spremni odgovoriti na taj rast. Treći razlog je više poslovne naravi”.
Ističe da se želi osigurati dodatna sigurnost kako bi se kontrolisali troškovi električne energije koji svake godine rastu.
“Svi pokušavamo eliminirati što je moguće više čimbenika u volatilnosti u poslovanju. Baš zato, s obzirom na promjene cijena električne energije u posljednje tri-četiri godine, počevši od pandemije COVID-19, pa do ratova u Ukrajini i na Bliskom istoku, želimo osigurati dodatnu sigurnost kako bismo kontrolirali troškove električne energije koji rastu iz godine u godinu. Zahvaljujući početnoj investiciji od 120 miliona eura u Bugarskoj, do 2027. godine ćemo moći proizvesti 160 posto ukupne električne energije koju troše naše poslovnice u Bugarskoj, kao i 65 % ukupnih potreba grupe na regionalnoj razini“, kazala je Boklag.
Boklag je također objasnila zbog čega je ovaj projekat prvo pokrenut u Bugarskoj.
“Bugarska je naše najveće tržište po prihodima i veličini. Više od jedne trećine ukupne potrošnje električne energije u kompaniji United Group dolazi iz Bugarske. To je bio jedan od razloga. Naravno, odluke nikadane donosimo samo zbog jednog razloga. Drugi razlog je povoljno poslovno okruženje koje trenutačno postoji u Bugarskoj, kako za poslovanje uopće, tako i projekte obnovljive energije”, istakla je ona.
Također, Boklag je i govorila o mogućnosti da se energetski projekat proširi na druga tržišta.
“Apsolutno. Počinjemo sa Bugarskom i početnom investicijom od 120 miliona eura u četiri projekta. Naša želja je da realizujemo slične projekte i u drugim zemljama, možda čak i da proširimo projekat u Bugarskoj i uđemo u maloprodajni sektor, jer zaista znamo kako da radimo sa rezidencijalnim korisnicima” navela je.
Osim o energetici Boklag je govorila i o poslovanju United Group na tržištu Bugarske.
“Veoma smo zadovoljni našim poslovanjem u Bugarskoj. Mnogi znaju da posedujemo najvećeg telekomunikacionog operatera, Vivacom, kao i najveću televizijsku kompaniju, Nova. Izuzetno smo zadovoljni jer je u posljednje četiri godine u Bugarskoj Nova uspjela da održi vodeću poziciju u gledanosti“, istakla je.
Posebno je Boklag govorila o lansiranju EON-a u Bugarskoj najpopularnije video platforme.
“S druge strane, u telekomunikacijskom segmentu smo značajno investirali u infrastrukturu, uključujući 5G mreže, koje sada pokrivaju više od 90% zemlje, a lansirali smo i EON, najpopularniju video platformu u jugoistočnoj Evropi. Uz sve ove ključne inicijative i investiciju od otprilike 2,5 milijarde eura u Bugarskoj, možemo jasno videti rast i uspjeh našeg poslovanja, jer nam je jasno da nešto radimo kako treba.
Tržište Grčke
Posljednje tržište na koje je United Group ušao je Grčka. Boklag je ispričala i kako napreduju poslovi u ovoj državi
“Vrlo dobro. Godina 2024. bila je godina značajnog rasta, gdje smo sledili strategiju postavljenu 2023. godine, ali smo nastavili i da investiramo u optičku infrastrukturu, što je bio jedan od naših glavnih prioriteta u Grčkoj. Također smo ulagali u razvoj 5G mreže i poboljšanje korisničkog iskustva. Kombinacija infrastrukture, proizvoda i korisničkog iskustva pokreće rast i uspjeh našeg telekomunikacionog poslovanja”, kazala je Boklag.
Investicije u Grčku, kaže Boklag, se nastavljaju.
Takođe, želim da istaknem da smo na dobrom putu da realizujemo program investicija vrijedan 2 milijarde eura, na koji smo se obavezali grčkoj javnosti prije nekoliko godina. Trenutno smo na oko osamsto miliona eura ukupnih investicija, uz ono što smo već platili za konsolidaciju kompanija. Ove godine smo također zaključili važna strateška partnerstva, uključujući konsolidaciju sportskog sadržaja kroz partnerstvo sa Deutsche Telekom Cosmote, a zaključili smo i ugovor o korišćenju optičke mreže kompanija OTE i Vodafone. To nam omogućava pružanje usluga širom grčkog tržišta u pogledu optičke povezanosti”, dodala je.
Boklag je govorila i koje strategije su podstakle rast United Group u telekomunikacijama i medijima.
“Infrastruktura je na prvom mjestu. Druga stvar su proizvodi. Kada pogledate proizvode koje nude naši telekomunikacioni operateri, mnoge smo mi dizajnirali. Treća stvar je svakako korisničko iskustvo. Tome pridajemo veliki značaj. Mislim da radimo nešto ispravno, jer na svim tržištima imamo rastuću bazu korisnika na već zasićenom tržištu. Što se tiče medija, stvar je jednostavna; morate proizvoditi sadržaj koji je relevantan za vašu publiku. Mislim da su svi naši mediji, na svim tržištima na kojima poslujemo, uspjeli da ostanu u vrhu, uprkos izazovima kao što su dolazak Netflixa i drugih striming platformi. Do sada smo uspjeli da zaista privučemo i zadržimo lokalnu publiku svojim programima”, istakla je.
Medijski brendovi United Group i dalje su vodeći na tržištu.
“Na tržištima gdje imamo nacionalnu pokrivenost, držimo vodeće pozicije. Što se tiče kablovskih i sportskih kanala, ostajemo u prvih 20 najgledanijih kanala na platformama kablovskih operatera. Posebno sam zadovoljna načinom na koji proizvodimo vijesti i informišemo publiku o dešavanjima u svetu, bilo da su u pitanju nacionalne TV stanice, portali ili kablovski kanali, koje imamo na drugim tržištima. Mislim da je ovo nešto što je UG duboko integrisao u svoje poslovanje, tako da ne vjerujem da niko od naših 40 miliona gledalaca ne može reći da nije čuo neku vijest iz nekog od naših izvora”, navodi ona.
Na kraju Boklag je govorila i o budućnosti medija i telekomunikacija u narednih pet godina. Posebno na tržištu Slovenije.
“Znamo da se već neko vrijeme u Evropi priča o potrebi reformisanja sektora telekomunikacija i načina na koji je trenutno organizovan. Ako ga uporedimo sa drugim tržištima, kao što su SAD ili Kina, gde imate tri do četiri operatera koji opslužuju stotine miliona korisnika, situacija u Evropi je potpuno drugačija. Ovdje imamo više od sto operatera koji opslužuju vrlo razbacano tržište sa mnogo igrača i ograničenim brojem korisnika. Zbog toga mislim da ćemo videti promjene u definisanju telekomunikacionog pejzaža kako bi se sektoru omogućila veća obimnost i konkurentnost. Drugi primjer je Slovenija, gde trenutno čekamo odobrenje za akviziciju četvrtog operatera, čime će tržište biti smanjeno sa četiri na tri igrača. Smatramo da će to donijeti korist potrošačima i stvoriti obimnije i jače igrače na lokalnim tržištima”, objašnjava.
United Group nastavlja sa investicijama najavljuje Boklag .
“Osim toga, što se tiče telekomunikacionog tržišta u narednih pet godina, očekujem da će se pravila igre definisati između telekom operatera koji investiraju u infrastrukturu i velikih tehnoloških kompanija, uglavnom iz SAD-a. Postoji veliki jaz, a stručnjaci se slažu da su potrebna ogromna ulaganja u infrastrukturu kako bi se zadovoljili rastući zahtjevi za većim kapacitetima, uslovljeni povećanim saobraćajem od strane velikih tehnoloških kompanija i platformi. Iako postoji nesklad, mi nastavljamo da investiramo, vjerujući da je to ispravno, ali ostaje da vidimo kako će Evropa i svijet riješiti ovu dilemu.”
“Mediji se moraju mnogo bolje obraćati mlađoj publici”
Transformacije se nastavljaju i u medijskom sektoru.
“Što se tiče medija, važno je napomenuti da je medijska industrija suočena sa još transformativnijim promjenama. Sada imamo mnogo striming platformi na našim tržištima sa sjajnim sadržajem. Kako bi naši mediji ostali konkurentni, moraju se mnogo bolje obraćati mlađoj publici. Mislim da će to biti glavni pokretač naših odluka u vezi sa medijima; kako privući i zadržati pažnju mlađu publiku našim sadržajem, umjesto da pređu na nešto drugo”, kazala je na kraju.
╰┈➤ Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad, pridružite nam se i na WhatsApp kanalu klikom ovdje
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!