Ni 250 odbijanja nije spriječilo Moniku Li Vajt da razvije svoj posao na Airbnb-ju i zaradi znatnu svotu, iako ne posjeduje nijednu nekretninu koju na toj platformi iznajmljuje.
Ona radi kao menadžer nekretnina i ljudima kojima je potreban kratkoročan dom nudi stanove i kuće, koji zapravo nisu njeni.
„Radila sam kao stjuardesa tokom pandemije, ali sam znala da želim drugi izvor prihoda. Bilo je to užasno vreme za rad, a mnogi ljudi u mojoj branši bili su izloženi virusu“, rekla je ona za Business Insider.
Pandemija je donijela i finansijske poteškoće.
„Uz sve manje letova, prihodi su ‘mršavili’. Trebao mi je dodatni posao, i to brzo. A izbor je nekako bio lak – odlučila sam da uđem u Airbnb priču“, nastavila je ona.
Kako pronaći Airbnb nekretnine kojim možete da upravljate?
Kada pomisle na Airbnb, većini padne na pamet osoba koja iznajmljuje svoj dom, naglašava Monika.
„Nisam to radila – umjesto toga, izdavala sam tuđe domove kratkoročno. Ovo se zove posredovanje u iznajmljivanju. Baš kao vlasnik nekretnine na Airbnb, ja se bavim korisničkim servisom, oglasima, održavanjem i čišćenjem“, nastavlja ona.
Početak nije bio lak, kaže Monika.
„Da bih pronašala nekretnine, pretraživala sam Zillow (jedan od najvećih sajtova za iznajmljivanje i kupovinu nekretnina u SAD) i tražila okolna imanja, a zatim kontaktirala stanodavce u nadi da će neko reći da“, rekla je.
Kontaktirala je preko 250 stanodavaca, a svi su joj odreda rekli – ne.
„Skoro sam odustala. Ali bio sam odlučna da uspijem, i nakon mnogih poziva, konačno sam natjerala jednog stanodavca u Atlanti da pristane“, prisjeća se.
Jedna je prerasla u pet i donijela joj vrlo munjevit uspjeh.
„Sa pet nekretnina za iznajmljivanje zaradila sam 136.000 dolara (oko 125.000 eura) 2022. godine. Osjećala sam se finansijski slobodnom i mogla sam konačno da i ja mislim na putovanja“, rekla je.
Monika danas upravlja sa 10 kuća, otkrila je.
„To znači da pomažem domaćinima da urade isto što sam radila ja kao posrednik. Međutim, prije nego što sam stigala do ove tačke, morala sam da naučim kako šta funkcioniše. Bez obzira da li sami radite posjedovanje ili sa menadžerom nekretnina poput mene, postoje neke stvari koje morate znati“, objasnila je.
Kako objasniti stanodavcu šta je to što radite?
„Kada se predstavljam stanodacu, govorim njemu ili njoj o tome šta radim i ko su moji drugi klijenti. Takođe sam naučila da morate da pokažete stanodavcu da ćete se pobrinuti za sve probleme koji se pojave. Predstavljam mu sve prednosti, ali sam takođe spremna da čujem nedostatke i primjedbe koje oni imaju kada je o nekretnini ili iznajmljivanju riječ“, dodala je Monika.
Na primjer, navodi, stanodavci obično imaju dugoročne zakupce.
„Ali, ako dozvolite nekome da ga iznajmi kao Airbnb, postoji veći rizik jer dovodite više ljudi u kuću. Uvijek razmislite i zapitajte se: ‘Šta možete učiniti da biste olakšali život stanodavcu?'“, savjetuje ona.
Početni troškovi za iznajmljivanje na Airbnb-u
Da biste počeli ovaj posao, biće vam potreban novac, kaže Monika.
„Moj početni kapital bio je oko 6.000 dolara (5.500 eura), ali će u velikoj mjeri zavisiti od toga u kom gradu razvijate posao. Kada sam radila na prvoj kući, organizovala sam selidbu, kupila namještaj, angažovala fotografa. Morala sam da nabavim osiguranje za kratkoročne izjamljivače i instaliram kamere na spoljnoj strani stana“, nabrojala je.
Tu je, navodi, i kirija, jer vlasnici stanova nekada traže od nje da im plaća redovnu kiriju, kao da je dugoročni stanar, dok ona iznajmljuje njihove nekretnine kratkoročno.
„Prema mom iskustvu, ponekad će gazda tražiti dva puta više od redovne kirije. Međutim, to otežava ostvarivanje profita, pa se držim dalje od toga.
Kako postupati sa popravkama i oštećenjima u Airbnb nekretnini?
Popravke su jedna od najskupljih i najvećih stvari koje treba uzeti u obzir, rekla je.
„Imala sam ljude koji su lomili stolice, čak i ženu koja je razbila okvir kreveta. Ako neko ošteti Airbnb, morate razmisliti šta da uradite. Hoćete li to sami popraviti? Hoćete li angažovati nekoga?“, navela je Monika.
„Kako se izdvojiti na Airbnb-u?“
Prvo razmislite kome želite da iznajmite nekretninu, savjetuje ona.
„Usmjeravanje na vašeg potencijalnog klijenta će vam pomoći: Da li želite da ga iznajmi turista, neko ko putuje zbog posla, ili studente koji se sele? Pomaže da se fokusirate na jednan tim stanara umesto na više“, kaže Monika.
Tu je i u ovo vrijeme neizbježan SEO – optimizacija za pretraživače.
„Ponekad ljudi imaju zaista dobre nekretnine, ali zato što se nalaze na četvrtoj stranici Airbnb-a, njihove domove nije lako pronaći. Da bih se izborila sa ovim, koristila sam fotografe ne bih li se uvjerila da su slike mojih nekretnina zaista dobre, a zatim bih detaljno opisala sve posebne pogodnosti u mom stanu ili kući, kako bih istakla svoju objavu“, savjetuje ona.
Monika smatra da pomaže da se dodaju detalji, kao što su šampanjac, vino, voda ili samo lijepa mala čestitka.
„Nemojte se oslanjati samo na Airbnb platformu. Promovišite svoju objavu i učinite sve što možete da se istaknete i budete primjetni. Jedna ideja je da dijelite svoje oglase u relevantnim Facebook grupama. Morate učiniti sve što možete da biste zainteresovali ljude. Na kraju krajeva, oni neće biti zaintrigirani ako ne vide da se i vi trudite“, misli ona.
Proces izdavanja tuđih domova nije lak, ali uz pravi način razmišljanja, mnogi njime mogu da se bave, smatra Monika.
„Uvijek kažem svojim klijentima da sami istraže tržište, prije nego što počnu. Čućete da mnogi govore kako ovo nije moguće, ili opet, kako to svi već rade, ali meni je to glupo. Airbnb je i dalje biznis koji raste“, zaključila je ona.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!