125.000 eura mita
Evropski tužioci u BiH: Autoceste pod istragom zbog sumnjivih tendera, SIPA saslušala više osoba

Hrvatska je danas u potpunosti završila svoj dio Koridora 5C. Da se nije kralo i ugrađivalo, odavno bismo i mi imali autoput i daleko manje nesreća na cestama. Pošto jeste, mnogi kažu, i dalje nema dugoročno ugodnije vožnje. Kao što je ima i na zapadu, ali i na jugu, sjeveru i istoku, gdje god krenete. A kada je o Zapadu riječ, tu nema ni malo zezanja: evropski novac, evropski tužilac.
Navodno je još početkom godine u prostorijama SIPA-e saslušano više osoba u vezi s istragom koju vodi Evropski tužilački ured protiv generalnog direktora JP Autoceste FBiH Denisa Lasića, izvršnog direktora Asmira Dževlana, službenice za javne nabavke Katice Vranjković te konsultanta Erdala Trhulja. Konkretna imena u SIPA-i nisu potvrdili; umjesto toga, dostavili su saopštenje.
Državna agencija za istrage i zaštitu (SIPA) početkom 2025. godine postupala je po zahtjevu Tužilaštva Bosne i Hercegovine (Tužilaštva), u dijelu koji se odnosio na provjere određenih navoda, te je po okončanju rada u predmetu izvještaj dostavljen Tužilaštvu.
"Molimo da se za više informacija obratite Tužilaštvu".
Obratili smo se Tužilaštvu BiH, no za sada bez odgovora. Čelni ljudi Autocesta istražuju se zbog sumnje na korupciju i netransparentno trošenje novca iz evropskih fondova, koji su osigurani za dionice autoputa Medakovo–Poprikuše i Ozimice–Poprikuše. Navodno su pogodovali drugorangiranoj firmi da preuzme posao nadzora, iako je bila drugorangirana. Naime, prilikom konačne evaluacije ponuda utvrđena je navodna aritmetička greška u izračunu izvorne finansijske ponude. Tako je drugorangirana firma postala prvorangirana, što ih je, navodno, koštalo i 125.000 eura mita. Posrednička firma „Trasa“ slučaj je prijavila Evropskom uredu za borbu protiv prevara, ali i domaćem pravosuđu. Jedna od prijava završila je u Tužilaštvu ZDK. Oni navode da su otvorili predmet i da su ga proslijedili POSKOK-u. Predmet iz Tužilaštva HNK-a, također proslijeđen POSKOK-u.
Na sve navode u Autocestama odgovaraju, projekti se provode u skladu sa pravilima EIB-Nijedan eurocent sredstava EIB-a nije zloupotrijebljen. U pozadini priče je bivši direktor Elmedin Voloder i njegova firma trasa d.o.o koja je krivično prijavljena zbog teških nezakonitosti, ali i da je sporni tender u konačnici poništen.
JP Autoceste FBiH d.o.o. Mostar, u cilju zaštite vrlo složene istrage, neće dalje iznositi detalje te će nastaviti saradnju sa svim relevantnim institucijama – EPPO, FUP FBiH i nadležnim tužilaštvima BiH – s ciljem rasvjetljavanja i otkrivanja stvarnih nalogodavaca ovih i sličnih djela, navodi se u saopštenju za javnost.
Cijeli prilog Tine Jelin Dizdar pogledajte u videu.
╰┈➤ Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android /iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare