Ne može se reći da se u Bosni i Hercegovini ne gradi. Ne može se reći ni da se nekvalitetno gradi. Doduše kako šta. Ali da se kao u sapunicama može otići na dugi odmor pa se vratiti i vidjeti da se nije puno propustilo, to svakako.
Bh. građani navikli su na nepoštivanje rokova. Pa ništa čudno nije bilo kada je probijen rok za izgradnju autoputa od Tarčine do Bradine. Novi je kraj augusta. No, prema informacijama sa zvanične stranice Autocesta Federacije, tunel Ivan, samo mjesec dana prije roka, završen je tek 44%. Više od 20 godina priča se o izgradnji Koridora 5c. Od tada, od 324 km, nije izgrađeno ni pola. Pa je teško očekivati da će preostalih oko 210 km biti izgrađeno do 2028. godine, kako to sad nadležni najavljuju. Izazovi koje donose neki od prioritetnih infrastrukturnih projekata u sklopu autoputa tek se rješavaju.
“Trenutno imamo problem na dionici autoputa Beograd – Sarajevo – Beograd, prije svega na trasi autoputa koji prolazi kroz Brčko, na dobrom smo putu da taj problem riješimo, jer Republika Srpska je riješila trasu autoputa koji ide od Rače preko Bijeljine, Brčkog do Vukosavlja. Ono što je u ovom trenutku jedan od značajnih projekata, to je most Foča-Hum-Šćepan polje, konačno je sa Savjetu ministara prošla odluka oko odobravanja tih sredstava i mi očekujemo u narednom periodu da idemo na raspisivanje konkursa i izbor izvođača radova”, kazao je Vojin Mitrović, ministar prometa i komunikacija BiH.
2020. godine Vijeće ministara BiH, osim koridora 5c, kao prioritetna označava još 143 projekta. No, na pitanje šta je od toga realizirano, uskraćeni smo danas za odgovor. Neki od projekata, poput plinovoda Travnik – Zagvozd, te HE Buk Bijela, nisu rješeni zbog raznih pravnih sporova. A oni drugi, zbog manjka volje. Pa se tako rehabilitacija plovnog puta Save, najznačajnijeg projekta u oblasti transporta vrijednog skoro 24 miliona, posljednjih 10 godina i ne spominje. Vijeće ministara BiH čak nije, iako je trebalo još prošle godine, objavio ni listu prioritetnih infrastrukturnih projekata u energiji i socijalnom sektoru.
U međuvremenu, ostao je upitan i strateški projekat – Blok 7 Termoelektrane Tuzla. Od njegove gradnje je još prije dvije godine odustao američki podizvođač radova. Izvršilac radova, konzorcij kineskih državnih kompanija, je ostao u igri, no Federalna vlada nije prihvatila njihov prijedlog da kao poizvođača radova bude izabrana kineska kompanija. Šta će biti sa izgradnjom tog višemilionskog projekta, čeka se da odluči Federalni parlament.
“Energoinvest je hitno zahtjevao korekciju od strane Federalnog ministartsva trgovine i Federalno ministarstvo energije, rudarstva i industrije je sačinilo kompletnu informaciju i uputilo u proceduru, i danas je Federalno ministarstvo trgovine na vladi predložilo ovu korekciju i vlada je usvojila i uputila u daljnju proceduru”, kazao je nedavno Nermin Džindić, ministar energije, rudarstva i industrije FBiH.
Situacija se sa državnog nivoa itekako oslikava i na kantonalne.
Pa je tako treća faza izgradnje Devete transverzale u Sarajevu počela početkom prošle godine. Radi se o samo 600 metara koje danas izgledaju ovako. Osim ovog, treba spomenuti i dugogodišnje najave izgradnje ključne prve transferzale kao i južne longitudinale koje također ni do danas nisu završene.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare