Česte nesreće na saobraćajnicama povod su da ponovo govorimo o sigurnosti u saobraćaju. Koji faktori utječu na nesreće, na šta se sveo vozački ispit, šta može garantovati kvalitetnu obuku, koja vozačka pravila najčešće krše mladi, a koja iskusniji vozači, za Novi dan govorio je instruktor vožnje Zdravko Ivić.
Ivić na samom početku ističe da ne postoje formalni faktori koji utječu na bezbjednost – već je to čovjek, ne vozač sam, već svaki čovjek koji je učesnik u saobraćaju i to nosi najviše procenata od 76 do 92%.
Ističe da se mora krenuti od čovjeka jer je on najutjecajniji, zatim od pisaca zakona do onih koji ga donose i provode, pa do onih koji ih primjenjuju. Tu su svakako i auto-škole kada je u pitanju bezbjednost, ali, ističe, čovjek je uvijek kriv.
“Zapustili smo zakon. Sve guramo u pravilnike. Pravilnici se u sekundi izmijene. U nas uvijek prvo idu pisati pravilnik pa tek onda promijeniti zakon”, rekao je on dodavši da to ide u sitne, lične interese i to je ono što “nam ubija djecu”.
Kao jedan od primjera naveo je da, kod nas, nije određena starost vozila i da vozilo na kojem se uči može biti staro 40 godina, što bi moglo predstavljati problem kada se upravlja novijim modelima.
Navodi kako je jedan od problema ne prihvatanje normi Evropske unije: recimo, C kategorija sa priključnim vozilom sveukupnu masu ima po dvije tone, a u Evropi je minimum 15 tona i te obuke se moraju raditi i ispit se treba polagati sa tako opterećenim vozilima.
“Lični interesi su važniji od društvenih”
“Sad su u promjenama zakoni i opet idu obrnuto. Imamo čovjeka koji nema pravo predavati kandidatu ali ima pravo ispitivati”, ističe on. Ivić je dodao kako instruktori daju i do 200 potvrda za vožnju autobusa, a mjera je 60 godišnje. Kaže da su lični interesi važnijih od društvenih.
“Prigovorio bih i na školovanju instruktora. Kod nas nema limita ko može biti i instruktor i komisija”, rekao je ovo i dodao “ko tu najviše zna – izgleda oni koji se pitaju najviše”.
Jedna nepravilnost jeste, kako ističe, to što “djeca mogu polagati sa 18 godina za sve motore”. Mnoge zemlje su stepenovale da se za motor uči na manjim kubikažama, a neke čak imaju pravilo da ne možeš polagati za motor ako nemaš vozilo na sebi.
Na samom kraju, za naše čitatelje je objasnio pravilo kružnog toka: “Postavljam pitanje, ko ima prednost ovaj koji je u traci ili ovaj koji minjena traku? Onaj koji je u traci. Ništa drugo ne trebamo znati. Ima rješenje. Ko se nije prestrojio može napraviti novi krug. Nema stajanja i ide se tamo gdje ga traka vodi, a ne tamo gdje se planira ići. To je tako jednostavno“.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!