Oglas

Izuzeli se od primjene Zakona o javnim nabavkama: Sarajevski aerodrom potrošio više od pet miliona maraka

author
Zurnal
17. sep. 2023. 10:35
SA-AERODROMI U BIH-PKG 19-TAD-1(20221226-191541073).mxf.00_00_04_10.Still001
N1 | N1

Samo u 2022. godini Međunarodni aerodrom Sarajevo potrošio je oko 5,15 miliona maraka ne primjenjujući Zakon o javnim nabavkama. Podsjetimo, prošle godine ovo preduzeće izuzelo se od primjene zakona, a Žurnal je još tada upozorio da ne postoji zakonska osnova za to. Duže od godinu trebalo je Agenciji za javne nabavke BiH da formalno stavi primjedbu za izuzeće. I federalni revizori u svom izvještaju istakli da je Međunarodni aerodrom Sarajevo u obavezi primjenjivati sve zakonske odredbe piše Žurnal.

Oglas

Duže od godinu trebalo je Agenciji za javne nabavke BiH da utvrdi ono na šta je Žurnal upozoravao još u augustu prošle godine – da ne postoji zakonska osnova da se Međunarodni aerodrom Sarajevo izuzme od primjene Zakona o javnim nabavkama.

Naime, direktor Alan Bajić i njegovi saradnici nisu primjenjivali Zakon o javnim nabavkama od sredine jula 2022, pa sve početka augusta 2023. godine kada su opet počeli provoditi nabavke putem zvaničnog Portala javnih nabavki.

Iako su od samog početka bili uključeni u postupak izuzimanja od primjene zakona, Agencija za javne nabavke BiH, na čelu s direktorom Tarikom Rahićem, tek je u junu 2023. godine prvi put formalno stavila primjedbu na izuzeće Međunarodnog aerodroma u Sarajevu od primjene Zakona o javnim nabavkama.

U ovo vrijeme, Međunarodni aerodrom Sarajevo potrošio je više miliona maraka javnog novca netransparentno, izuzimajući se od primjene zakona, a vodeći se samo vlastitim pravilnikom.

Kada govorimo o konkretnim ciframa, od 18. jula do kraja 2022. godine prevedena su 242 postupka i zaključeni su ugovori ukupne vrijednosti 5.150.955 KM. Na ovaj iznos treba dodati i sve provedene nabavke u prvih sedam mjeseci 2023. godine, a koje još uvijek nisu dostupne javnosti. Upravo u ovo vrijeme realizirane su neke od najvećih investicija na sarajevskom aerodromu.

KO JE ODGOVORAN – AGENCIJA ZA JAVNE NABAVKE ILI AERODROM?

Iako je Međunarodni aerodrom Sarajevo trošio novac, sva odgovornost sigurno nije isključivo na menadžmentu ovog preduzeća.

Sve je počelo u aprilu 2022. godine. Sarajevski aerodrom podnosi zahtjev Agenciji za javne nabavke za pribavljanje akta Konkurencijskog vijeća kojim se trebalo utvrditi da li je tržište aviotransporta otvoreno za konkurenciju, sve s ciljem izuzimanja od primjene Zakona o javnim nabavkama.

Ovdje dolazimo do dva ključna detalja – mišljenja Konkurencijskog vijeća i samog pojma aviotransporta.

Naime, iz Međunarodnog aerodroma Sarajevo bili su stava da, ukoliko Konkurencijsko vijeće da mišljenje kako je tržište aviotransporta otvoreno za konkurenciju, da je to sasvim dovoljno za izuzeće od primjene Zakona o javnim nabavkama.

I upravo takvo mišljenje je dalo Konkurencijsko vijeće BiH, pa se Međunarodni aerodrom Sarajevo ubrzo izuzeo od primjene zakona. Iz ovog javnog preduzeća odgovorili su na Žurnalov upit detaljno opisujući sav postupak, ističući da je Agencija za javne nabavke bila nosilac aktivnosti, dok je Međunarodni aerodrom Sarajevo bio inicijator.

„Agencija za javne nabavke, bez stavljanja primjedbi na pojam aviotransporta, je proslijedila zahtjev Aerodroma Konkurencijskom vijeću u vezi s pitanjem otvorenosti tržišta za konkurenciju. Konkurencijsko vijeće, na bazi podataka iz zahtjeva, dostavilo je Agenciji za javne nabavke mišljenje da je tržište aviotransporta otvoreno za konkurenciju, a Agencija za javne nabavke, uz popratni akt, je ovu obavijest proslijedila Međunarodnom aerodromu u Sarajevu. Aerodrom je po prijemu predmetnog dopisa obavijestilo Agenciju za javne nabavke da će započeti proceduru izuzimanja od primjene predmetnog Zakona, te da će u te svrhe izmijeniti Statut i Pravilnik o nabavkama“, odgovoreno je, između ostalog, Žurnalu.

Iako tržište aviotransporta jeste otvoreno za konkurenciju, te iako iz Međunarodnog aerodroma Sarajevo smatraju da se samim tim ispunjavaju uvjeti za izuzeće, postoji nekoliko detalja koji idu u prilog tezi da ovo javno preduzeće ipak mora dosljedno primjenjivati Zakon o javnim nabavkama.

Prvo, upitno je da li se pojam aviotransporta uopće odnosi na jedan aerodrom. Ako pitate federalne revizore, koji su nedavno objavili izvještaj o finansijskoj reviziji ovog preduzeća za 2022. godinu, djelatnost aviotransporta odnosi se prvenstveno na avioprijevoznike, a da je osnovna djelatnost Međunarodnog aerodroma Sarajevo pružanje uslužnih djelatnosti vezanih za zračni prijevoz.

caption id="" align="alignnone" width="1500"] Žurnal

Više tema kao što je ova?

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare

Pratite nas na društvenim mrežama