Nezavršeni projekti u Kantonu Sarajevo. Mnogo manje radnih mašina na izgradnji puteva i saobraćajnica u KS nego prije izbora. Mnogo komplikacija u fazama kapitalnih projekata zbog različitih nadležnosti. Od općinske do federalne, tvrde nadležni. Struka poručuje novca i pameti ima, ali fali organizacije.
Prva i deveta transferzala. Južna longitudinala. Tramvajska stanica. Neriješene gužve na ulazu i izlazu iz glavnog grada BiH. Samo su neki od nezavršenih projekata. Vlada Kantona Sarajevo predstavila je 52 projekta koja se tiču cestovne infrastrukture. 23 projekta odnose na izgradnju i rekonstrukciju saobraćajnica. 29 projekata se tiču rehabilitacije i investicionog ulaganja. Iako se godinama predstavljaju, rijetki su oni koji su završeni. Resorni ministar Adnan Šteta priznaje da sve ide jako sporo.
Nezavršeni projekti u Kantonu Sarajevo – kakvo je trenutno stanje
“Nažalost, cestogradnja je jako spora u Kantonu Sarajevo. Zato što ovisi o jako puno stvari. O rješavanju imovinsko-pravnih odnosa, o projektu. Ovisi o odnosima opština i kantona, a negdje i grada. Ovisi o komunalnim preduzećima koji su dužni da otklone određene stvari na nekim projektima. I to ide puno sporije nego bi trebalo ići”, zaključuje Šteta.
Išlo bi mnogo brže sa imovinsko-pravnim odnosima, objašnjavaju u kantonalnoj Direkciji za puteve, kada bi Direkcija postala javno preduzeće. Trenutna dužnost Direkcije jeste implementacija projekata.
“Postoji kantonalni Zakon o cestama koji je usvojen. I treba na Skupštinu KS, koji predviđa transformaciju Direkcije za ceste u javno preduzeće. To je i uslov EBRD-a da bi nastavili saradnju. Proces je počeo. Potrebno je uraditi elaborat. Usaglasiti sa ostalim zakonima. Prenijeti vlasništvo sa Direkcije na drugo pravno lice. To će krenuti u ovoj godini. Rok je godinu dana da se transformiše Direkcija u javno preduzeće”, kaže Selmir Kovač, direktor Direkcija za ceste KS .
Politička vlast i opozicija jedan druge ometa u radu cestovnih infrastrukturnih projekata, smatra profesor Građevinskog fakulteta Mehmed Bublin. On naglašava da je pandemija trebala biti prilika da se ubrzaju radovi. Ali to nije učinjeno.
“Rokovi se probijaju. Sredstva imamo. Pamet i znanje imamo. Ali očito ne postoji organizacija koja bi trebala te rokove provesti u djelo. Jako sporo se odvijaju procesi pripreme dokumentacije. I izbora izvođača s jedne strane. A s druge strane, mislim da su rokovi koji se daju izvođačima jako neprihvatljivi. Pošto se radi o gradu”, navodi Bublin.
Šta je sa prvom transferzalom?
Nadležni ponovo obećavaju da će do kraja godine biti završena deveta transferzala sa kružnim tokom. I ulica Džemala Bijedića. Čekamo kraj godine, da vidimo da li će rokovi ponovo biti probijeni.
Jedan od mnogobrojenih nezavršenih projekata nadležnih u Kantonu Sarajevo je i prva transferzala. Na dijelu u naselju Šip bi trebao biti izgrađen jedan njen dio. Niko ne može reći sa sigurnošću kada će biti završena prva transferzala. ali i ostali mnogobrojni projekti.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!