Školska godina u većem dijelu BiH je počela, ali ne bez problema. Dok je nastava u nekim školskim ustanovama prolongirana zbog nedostatka vaspitno-obrazovnog kadra, druge imaju problem neispunjenih obećanja o završetku gradnje škole.
S tim u vezi, vrata Osnovne škole u sarajevskom naselju Šip, i nakon pet godina gradnje, zatvorena su za prve učenike do 1. novembra, iako je sve trebalo biti spemno do 1. septembra. Pored ovih, pojedine obrazovne ustanove bore se i s nedostatkom nastavnog kadra, ali i djece, dok druge negoduju zbog upotrebe bosanskog jezika u pojedinim školama u RS.
Završni radovi
Zbog nepoštovanja rokova, vrata Osnovne škole u Šipu još su zaključana za mališane ovog sarajevskog naselja. Gradnja traje pet godina, a otvorenje je prolongirano nekoliko puta. Umjesto prvog septembra, najnoviji datum je 1. novembar. Pojedini roditelji već gube strpljenje.
“Prethodna opštinska garnitura i prethodni načelnik je komunicirao da će završetak škole biti u septembru 2020. godine, a onda, na kraju 2020. naravno, škola nije bila otvorena, da bi došla nova opštinska garnitura i novi načelnik, koji je intenzivno, tokom ove godine komunicirao da će škola biti otvorena 1. septembra i da će djeca tada da krenu u školu”, naveo je roditelj Armin Čičak.
Načelnik Opštine Centar Srđan Mandić obrazložio je da je 1. novembar prihvatljiv datum, jer se, prema njegovim riječima, pominjala i 2022. godina. U saopštenju navodi da su naredne sedmice planirani završni radovi, a nakon toga i preuzimanje ključeva objekta od izvođača radova.
“Opštinska administracija i Vlada Kantona Sarajevo su uložili maksimalne napore kako bi se škola otvorila značajno prije planiranog roka. Duboko svjesni potreba stanovnika naselja Šip koje se širi velikom brzinom nismo mogli priuštiti luksuz da čekamo na završetak ovog objekta još godinu ili duže”, naveo je.
Na kome god da je odgovornost, djeca su ta koja najviše trpe, ali i roditelji koji zbog ove situacije moraju da ih voze u okolne škole i po nekoliko kilometara dalje.
Nezadovoljstvo stanara prethodnom opštinskom administracijom rezultiralo je peticijom 2018. godine kada su zahtijevali rebalans budžeta, te izdvajanje dodatnih sredstava za školu na Šipu.
“Ogromni su problemi, ogromne gužve da se djeca izvedu iz naselja i odvedu u bilo koju školu koja je na raspolaganju. Mi smo odabrali školu koja je udaljena 4 km odavde. Imamo, naravno, bliže škole, međutim, to su škole koje su nam najbliže poslu, a moramo birati i škole koje imaju produženi boravak”, naveo je Čičak.
Pravo na nacionalnu grupu predmeta
Saopštenjem se oglasila i resorna ministrica Naida Hota Muminović koja je istaknula:
“Očekujemo da se 1. novembra oglasi školsko zvono. Prema anketama ovdje ćemo imati 200 učenika koji sada idu u okolne škole. U punom kapacitetu kad škola zaživi moći će primiti i do 600 učenika u 24 odjeljenja”.
Nisu svi učenici sjeli u školske klupe, između ostalih, đaci bošnjačke nacionalnosti u Liplju. Razlog je, navode roditelji, što je u matičnim školskim knjigama upisan “jezik bošnjačkog u naroda”, umjesto Bosanski jezik i književnost. Sa sličnim problemom suočena su i djeca bošnjačke nacionalnosti iz Vrbanjaca.
“Naša djeca idu na instruktivnu nastavu u istureno odjeljenje Osnovne škole “Prvi mart” iz Jelaha i nama je uskraćeno pravo na nacionalnu grupu predmeta i Bosanski jezik. Već osam godina traje ovaj proces”, naveo je Nedžad Smajlović, predstavnik roditelja.
S druge strane, Bosansko-podrinjski kanton Goražde suočava se sa demografskim problemom, što ilustruje činjenica da postoji 56 odjeljenja sa 10 i manje učenika, dok u 13 odjeljenja ima po dvoje učenika.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!