Oglas

Novi problem za vozače

'Odron' odnosa vlasti prema građanima: Magistrala Sarajevo–Tuzla ponovo opasna

author
Azur Delić
01. dec. 2025. 19:27
put tuzla
N1 BiH

Novi odron zbog ''odron'' odnosa vlasti prema putnoj povezanosti Sarajeva i Tuzle. Prava je sreća što urušeni betonski blokovi nisu pali na automobile, kamione i autobuse.

Oglas

Put od Tuzle do Sarajeva postao je rizičan i opasan. Samo puka sreća spasila je vozače od tragedije. Improvizovani potporni zid je pukao, a kamenje i gabioni blokirali su saobraćanje.

''Sanacija uveliko traje, uklanja se kamenje. Nadležni su u augustu saopćili da će sanacija trajati 60 dana, a sada smo u situacija da se sanira ta sanacija. Zid u ovim trenucima izgleda jako nestabilno''.

Da su propusti vidljivi ukazuje profesor Nedim Suljić, član Evropske akademije nauka:

"Suština je da nema otvora na gabionima za evakuaciju procjednih voda. Hidrostatički pritisak je bio znatan očigledno i došlo je do prekoračenja faktora sigurnosti. Gabioni su trebali biti smaknuti jedan iznad drugog prilikom montaže, a ovdje su spojevi gabiona u istoj vertikali, sto nije dobro rješenje".

Firma ''Struktura'' angažovana je na ovoj sanaciji, dok je na prethodnoj firma Strabag bila zadužena za izgradnju treće trake. Tada je slaba zaštitna mreža popucala, pa se ovom trakom od početka godine ne saobraća. Usjek je na ovom dijelu tokom posljednje sanacije proširen, a tek sada stavlja se i mreža. Zastupnik Admir Čavalić objašnjava da mjesecima upozorava, ali da na inicijative federalne vlasti i JP Ceste nisu reagovale.

Admir Čavalić, zastupnik u PD PFBiH:

''Koliko godina da čekamo da se ovo pitanje riješi? Ovo je poniženje prije svega Tuzlanskog kantona. Prelazimo sada u nivo krivične odgovornosti. Zbog toga ću već sutra pripremiti krivičnu prijavu za NN lica koja su odgovorna za ovu dionicu''.

Iz JP Ceste Federacije danas bez odgovora na upit N1. Kao uzrok prethodnog odrona naveli su strmi nagib kosine škarpe uzrokovan neriješenim imovinsko pravnim odnosima, a navedene su i nepovoljne vremenske prilike. Stručnjaci su i tada poručivali da je rješenje mlazni beton i geotehnička sidra. No, tome se nije pristupilo ni u ovoj sanaciji.

''Zaslužujemo bolji put, naročito je loš dio od Kladnja do Živinica. Da Bog sačuva...''; ''To je već odavno tako. Utiče vrlo negativno na povezanost ljudi, Tuzle i Sarajeva''; ''Evo primjer, ovaj most rade minimalno dva mjeseca budu velike gužve. Onda ovi odroni, popravljali, pa novo... biće tu nedostataka još mnogo'', samo su neki od komentara građana.

U magistralnu cestu koja povezuje glavni grad i najmnogoljudniji kanton ulaže se minorno. I to se vidi na svakom kilometru puta. Ova cesta povezuje preko milion stanovnika, a godišnje se ovim magistralnim putem vozi, prema određenim procjenama, više od milion i po vozila.

Amar Dovadžija, načelnik Općine Ilijaš:

''Zaista podcrtavam i za nas, ekonomski, mnogo bi značilo da se završi ovaj put. Ono što je najvažnije jeste sigurnost građana i onih koji putuju tom dionicom''.

Mala ulaganja, odroni, oštećena cesta, dovele su do toga da je prosječna brzina vožnje 50 kilometara na sat na većini dionice do Tuzle. Iako je udaljenost samo 120 kilometara zbog loše ceste vožnja traje preko dva sata. Zbog toga često dolazi i do saobraćajnih nesreća. Prije par mjeseci baš na ovom dijelu stradala je jedna osoba.  Vozači se pitaju koliko je još opasnih alarma potrebno da bi nadležni uložili značajna sredstva za kvalitetan put i dobro urađenu zaštitu?

╰┈➤ Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android /iPhone/iPad

Više tema kao što je ova?

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare

Pratite nas na društvenim mrežama