“Paradajz turisti”: Ne dijelimo goste, oni su sveta stvar, ne želimo ih izgubiti

Postaje li Hrvatska preskupa destinacija za svoje uobičajene turiste? Da li povećanje cijena prati i rast kvalitete usluge? Ko su paradajz turisti u Hrvatskoj, a ko klijentela koju Jadran priželjkuje? Na ova pitanja odgovorao je predsjednik Udruženja Hrvatskih putničkih agencija Boris Žgomba iz Pule.

Žgomba kaže kako brojke koje mjere, a to su brojevi noćenja i dolazaka, jako zadovoljavajuće i na visokom su nivou. Nakon toga ide sumiranje finansijskih prihoda i zarada.

“Mislim da će pod utjecajem inflacije prihodi biti na zadovoljavajućoj razini. Troškovi su i porasli pa ćemo vidjeti na kraju godine”, kaže.

N1

Sve češće možemo vidjeti kako se turisti žale na previske cijene u Hrvatskoj ovoga ljeta.

“Veliki dio iznajmljivača je ostao vjeran cijenama iz prošle godine, a neki su podigli cijene i njih možda danas tržište kažnjava. Postoje i veliki troškovi, čišćenja, obnavljanje namještaja, klima uređaja, energetike i to rezultira rastom cijena. Ako je gost zadovoljan uslugom za novac koji je dao je uredu, ako pak bude drugačije, on više neće dolaziti”, kaže Žgomba.

Na pitanje da li je strateško opredjeljenje Hrvatske da se rješava turista koji su niske ili srednje platežne moći, Žgomba kaže:

“Hrvatska je skupa kao i cijela Evropa. Porasle su cijene zbog inflacije i potražnje. Turisti koji se žale referiraju se na vanpansionsku potrošnju i cijenu namirnica. Tu mislim da je kod pojedinca došlo do pretjeranih poskupljenja. Neki su prilagodili cijene. Oni koji imaju iste kao prošle godine imaju dobro turističku sezonu. Gosti su zadovoljni velikim dijelom. Manjina je ta koja je digla cijene i ima posljedice”, objašnjava.

Kaže da je Evropa u recesiji nakon covida i energetske krize, te zbog zbog rata u Ukrajini.

“Danas imamo sve manje i manje reakcija gostiju da su nezadovoljni. Hrvatska se koncetrira na kvalitetu usluge i to prate i cijene. Te cijene ne uređuje država već vlasnik tog kapitala i odlučuje pod kojim uvjetima će raditi. Ako stavi prevelike cijene, imat će posljedice”, kaže.

“Ne želimo se lištit niti jednog gosta”

Kaže da se Hrvatska ne želi lišiti niti jednog gosta, oni su u turizmu sveta stvar.

“Nema potrebe da se razgovara o bilo kojoj različitosti da neke goste želimo, a neke ne. Gosti dolaze pod uvjetima onih koji ih primaju, a da li će to njima biti prihvatljivo, to je do njega. Gosti su zadovoljni i na dobrom smo putu da budemo poželjna destinacija”, dodaje.

Dodao je kako je istina da za neke aranžmane od sedam dana u Hrvatskoj samo za smještaj možete dobiti kvalitetniju uslugu u Turskoj, ali da Hrvatska ima veliku i sadržajnu ponudu za goste i da mogu priuštiti sebi apartman ili hotele sa pet zvijezdica.

Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad

Pročitajte više

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!