Prijevoznici u BL: U Sarajevu veće subvencije i cijene karata, ali voze građane

Vijesti 16. mar 202210:31 > 10:44 0 komentara
N1

Prijevoznici u Banjaluci su od jutros ponovo bili na ulicama, tačnije, na Trgu Krajine do Narodnog pozorišta. Protestovali su jer, kažu, Grad Banjaluka nije ispoštovao svoje te tako sav popust i prijevoz koji su dosad obavljali nije im plaćen. Mladen Vujinović, reporter N1 pratio je ove proteste te u emisiji Novi dan na N1 ispričao koje su poruke sa današnjeg skupa.

Kako je kazao reporter N1, oko 30-tak autobusa su se nalazili u jednoj traci duž gradske saobraćajnice.

Ovo je bio drugi protest prijevoznika u posljednjih sedam dana. Prvi je održan u petak petominutnom obustavom rada simbolično.

Danas su, ipak, sve linije javnog prijevoza u Banjaluci redovno radile tako da putnici nisu osjetili ovaj problem.

Reporter N1 izvještava da čak ni tokom njihovog protesta nije došlo ni do značajnije blokade odvijanja saobraćaja tako da je to više bila njihova poruka gradonačelniku Drašku Stanivukoviću.

Stanivuković jutros u 9:00 sati nije došao na posao u Gradsku upravu kao i obično, malo je zakasnio pa se pretpostavlja da je to zbog toga kako se ne bi sreo sa prijevoznicima s obzirom na to da su oni upravo prethodnih dana insistirali na sastanku sa gradonačelnikom.

N1

On (Stanivuković) im konstantno šalje gradskog menadžera Bojana Kresojevića te naveo da je on osoba koju je izabrao da se bavi problemom prijevoznika.

“Nastavljamo sa protestom s obzirom na to da ništa od naših zahtjeva nije uvaženo. I ovim simboličnim protestom i jednim vrlo simboličnim brojem vozila od onog broja koji učestvuje u gradskom i prigradskom javnom prijevozu u Banjaluci željeli smo pokazati koliko je to ozbiljan posao i koliko mi sredstava i ljudi angažujemo. Također izražavamo protest i zbog, prema našem mišljenju, neshvatljivog ignorisanja naših zahtjeva i nepoduzimanje nikakvih mjera da prođemo kroz ovaj vrlo težak period, za nas, naše preduzeće. Iz tog razloga smo podnijeli zahtjev u skladu sa ugovorom, ali smo na protest dovezli rezervna vozila tako da naši građani neće ostati bez prijevoza niti osjetiti bilo šta od ovog skupa”, kazao je Dejan Mijić, predsjednik Udruženja saobraćaja i veza Republike Srpske.

Poručio je i to da je situacija u preduzeću bila neodrživa i prije pandemije i ratnih dešavanja u Ukrajini.

“Dakle, od onoga što naplatite od karata subvencija za gradski i prigradski prijevoz se kreće od 10 do 70 posto. Sarajevo daje 50 posto, ako ne i više sada subvencije na ono što se naplati, a cijena karte u Sarajevu je i skuplja nego u Banjaluci. Cijena karata je 1,80 KM, a set karata 1,60 KM, koji sada u Banjaluci košta 1,50 KM. Tako da su naše cijene niže, a na sve to Sarajevo ima subvenciju od kantona, grada i oni mogu raditi i voziti građane”, naglasio je Mijić.

Prijevoznici sada upućuju dva zahtjeva prema Gradskoj upravi.

Prvi se odnosi na korekciju cjenovnika po kojem voze, odnosno, poskupljenje cijene karte koja trenutno za jednu vožnju košta 1,80 KM. Sada prijevoznici traže da se cijena karte poveća na 2,20 KM, međutim, naglasili su da bi pristali i da im se ta razlika od 0,40 KM isplati u vidu subvencija.

Ipak, subvencije koje je Stanivuković predložio u iznosu od ukupno 500.000 KM prijevoznicima nisu, kako kažu, dovoljne za pokrivanje njihovih troškova koji su povećani uslijed izuzetno visokih cijena goriva.

N1

Njihova računica otprilike izgleda tako da oko milion KM mjesečno zarade, a od toga oko 900.000 KM troše na gorivo, a 300.000 na plate radnika. Dakle, prema toj računici, oni su u minusu oko 200.000 KM.

O prijedlogu te subvencije od 500.000 KM bi se raspravljalo u utorak na vanrednoj sjednici Skupštine Grada, ali je interesantno da to dolazi na neki način pred odbornike uz jedan uslov.

Naime, Stanivuković traži da se porez na nepokretnosti vrati na prethodni nivo. Inače je skupštinska većina izglasala smanjenje poreza na nepokretnosti od oko 50 posto, što, prema računici gradonačelnika znači četiri miliona KM manje prihoda u gradskoj kasi.

Dakle, on traži da se tih četiri miliona KM vrati u gradsku kasu da bi se onda od tog novca isplatila subvencija prijevoznicima. Na to skupštinska većina ne pristaje pa će oni predložiti preusmjerenje određenih sredstava sa određenih pozicija kako bi se nadoknadio taj iznos od 500.000 KM.

Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!