Bosna i Hercegovina je zemlja koja obiluje brojnim ljepotama koje su sve više privlačne turistima, kako domaćim tako i stranim. Planine, šume, stare tvrđave, polja, jezera i rijeke u ovoj zemlji oduzimaju dah, međutim, među turistima uvijek postoji nedoumica gdje odsjesti, šta jesti, posjetiti i kako provesti vrijeme, pa smo, shodno tome, u Novom danu na N1 televiziji ugostili gošće koje nam mogu dati odgovore na ova pitanja.
Farah Hadžiavdić, na društvenim mrežama poznata pod korisničkim imenom Farah Explores, koja objavljuje zadivljujuće snimke lokacija u BiH pojasnila nam je na koji način dođe do njih i na sasvim originalan način ih uspije predstaviti javnosti.
“Već nekih pet-šest godina intenzivnije istražujem BiH i jednostavno se u meni probudila želja da istaknem lokacije koje i nisu toliko poznate u BiH, a na ideju sam došla gledajući druge države kako imaju predivne lokacije. Tako sam shvatila da ni BiH nije izuzetak i da postoje lokacije za koje niko ne zna Google maps karta mi je bila najveće polazište jer dok se vozimo i šetamo zumiramo je i na taj način otkrivamo nova područja. To stvarno zahtijeva mnogo vremena i posvećenosti i to je posao koji ja radim nije plaćen i to je ustvari jedan izuzetno lijep hobi pored mog posla – voditelj sam društvenih mreža”, navela je Farah.
Naša druga gošća bila je stručnjakinja za turizam Aida Terzić, vlasnica turističke agencije Relax Tours i direktorica Pino Nature Hotel rekla nam je da se u BiH sezone dijele na zimsku i ljetnu, koja posljednjih godina, dodaje, nudi bolje rezultate.
“Ko bi rekao da će u gradu koji je bio domaćin Zimskih olimpijskih igara i prepoznatljiv je po četiri olimpijske ljepotice, ljeto biti to koje prednjači. Nekako nam je do sada bio slučaj da od sredine juna u većem broju počinju dolasci, a ove godine je to bilo od sredine maja i turisti su nam najviše dolazili iz zemalja Golfa. To je ipak i prilika da se BiH upravo ugleda na Austriju budući da su prirodne ljepote u našoj zemlji jako slične onima u ovoj državi, a kada bismo ih poredili također je i u Austriji jači ljetni turizam i protekle godine su imali više od 80 miliona noćenja, a BiH tri miliona. Sada trebamo vidjeti koliko naša država ima prostora za napredak i promovisanje lokacija za ljetni turizam”, navela je Terzić.
Interesovalo nas je da li zapravo turiste u BiH najviše privlače prirodne ljepote ili postoje i neke druge zanimljivosti i atrakcije koje žele pogledati.
“Postoji tu mnoštvo faktora kao i činjenica da je BiH poprilično povoljna država gdje vi za duplo manje novca možete doživjeti ono što doživite naprimjer u Austriji, Švicarskoj, Sloveniji itd. Tu je i vrhunska kuhinja – domaća hrana, otići u selo gdje možete probati domaću hranu s autohtonim stanovništvom, ali definitivno niske cijene su ono što turiste privlači i to nam kažu”, istakla je Terzić.
Nadovezujući se na ponudu Austrije, Farah je naglasila da je tačno da u toj zemlji postoje mjesta koja su prelijepa i grotesknija, ali da, kako dodaje, nemaju dušu koju ima BiH.
“Mislim da nije subjektivno i da je objektivno s o obzirom na tu nekakvu ‘divlju’ stranu BiH – netaknutu prirodu. Imala sam zaista i moralnu dilemu da li da objavljujem sve te lokacije i ono što naša država nudi kako se ne bi ugrozila ta netaknuta priroda, međutim, smatram da je za taj proces potrebno mnogo vremena i da će tada doći i do potrebne zaštite kroz evropske zakone i regulative. I dalje je ipak mnogo tih lokacija na koje ljudi ne mogu tek tako i u velikom broju doći da ugroze prirodu. Također, promovišem najviše kupanju u rijekama što ljudi inače rijetko rade nažalost i upravo je to ta kultura Bihaća i njegove okoline ona koju bih ja voljela vidjeti u cijeloj BiH”, navela je Farah.
Terzić je predstavila i strategiju kojom se koristi agencija Relax Tours u promovisanju BiH.
“Mnogi misle da se nama turizam desio, ali nije. Mi smo prije 20 godina počeli odlaziti na svjetske turističke sajmove i sve to košta. To smo u početku nas nekoliko agencija plaćali vlastitim novcem da bismo posljednjih pet-šest godina se uz Turističku zajednicu Visit Sarajevo se ‘okrupnili’ i ove godine smo u Dubaiju imali jedan od najljepših štandova – predstavljena je BiH na najbolji mogući način. Naše osnovne marketinške strategije su upravo promocije na sajmovima gdje se upoznajemo sa brojnim turističkim djelatnicima širom svijeta. Prije samo četiri-pet godina na sajmovima su nas pitali gdje se nalazi BiH pa smo im objašnjavali, ali sada je već situacija mnogo bolja po tom pitanju. Mi kao turistički djelatnici smo godinama zaista dosta napora ulagali da što više ljudi čuje za našu državu”, istakla je navodeći da je koronavirus na najbolji način pokazao koliko je turizam važan za jednu zemlju te da on za sobom “povlači” i druge privredne grane koje zarađuju u najvećoj mjeri kada je uspješna turistička sezona.
Spomenula je da je i dalje jedan od najvećih problema neuređenost tržišta.
“Pa tako ukoliko uzmemo primjer Dubrovnika, vi po zakonu ne možete grupu iz BiH provesti kroz stari dio tog hrvatskog grada sa vodičem iz BiH već morate uzeti lokalnog vodiča da biste uopće poveli turu. To u BiH nije na taj način uređeno pa tako brojni vodiči vode ture i srljaju kroz grad, a da uopće ne znamo šta pričaju turistima i kako predstavljaju historiju BiH. Još tu ima mnogo sivog tržišta čemu svjedoče i vozači koji na crno u privatnom automobilima dočekuju turiste na aerodromu koje dalje vodi. Onda ne samo da tu država gubi bez plaćenog poreza već ne znamo ni kakvu uslugu isporučuju ti koji nisu prijavljeni”, upozorila je Terzić.
Farah je ustvrdila da je zapravo u pitanju mnogo segmenata koji utječu na kvalitetnu promociju.
“Kako promovisati ako nemamo načine kako ljude dovesti da provedu kvalitetno vrijeme u BiH i uživaju u svim ljepotama koje ona nudi”, dodala je te nam otkrila koja joj je lokacija u našoj državi bila najfascinantnija:
“Prije otprilike četiri godine sam samoincijativno otišla u Stolac da radim od kuće jer tako radim godinama. I otišla sam u Mehmedbašića kuću u Stocu i tri dana sam razmišljala kako ću tamo sama provoditi vrijeme u tišini, međutim, upoznala sam mnogo ljudi i moj sada trenutno najbolji prijatelj je iz Stoca i osjećam da je to sada moja druga kuća pored one u Sarajevu. Bregava je meni posebno draga i nadam se da će ostati uvijek tako netaknuta”.
Terzić je otkrila da je Sarajevo nezaobilazno prilikom turističkih posjeta te da u njemu turisti odsjednu barem dva do tri dana.
“Mi nastojimo da sada te njihove boravke produžimo i da BiH općenito ne bude tranzitna zona za turiste. To pokušavamo putem kvalitetnijih sadržaja i da svoje posjete rezervišu putem bh. agencija, a ne agencija zemalja iz regiona. Pored Sarajeva turistima su nezaobilazni Mostar i Bihać, a i sve zavisi koliko će se zadržati u našoj državi, a najviše vole da obilaze planine i rijeke. Kao primjer navodim Trebević na kojem bude na hiljade turista”, navela je, između ostalog, Terzić.
Farah je za svoje dalje istraživanje navela da bi najviše voljela ići u okolinu Drine.
“Taj istočni dio BiH s obzirom na to da smo nekako razdvojeni, a to je naša zemlja i voljela bih i otići tamo da se povežemo. To mi ustvari puni duđu, da mijenjamo uvjerenja pogotovo o razdvojenosti zemlje”, zaključila je Farah.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!