Ne odustaju banjalučki prevoznici, ali ne odustaje ni gradonačelnik. Danas je održan još jedan protest prevoznika koji traže ispunjenje svojih zahtjeva. Odmah potom i još jedno vanredno obraćanje gradonačelnika. Sve polako prerasta i u politički problem.
Ironični bi rekli – banjalučki autobusi kasne i kad služe za protest. I zaista, umjesto u 9:00, na glavnu gradsku saobraćajnicu parkirani su sa pet minuta kašnjenja.
Bez sirena, velike pompe ili dugog zadržavanja namjera je, kažu prevoznici, poslati poruku koja se mogla čuti i prethodnih dana – nužna je korekcija cjenovnika, ali i isplata zaostalih dugovanja.
Autobusi nisu predviđeni danas za prevoz putnika, tako da gradski prevoz u Banjaluci nije bio ugrožen, sve linije su vozile redovno. Autobusi su pred gradsku upravu došli s porukom: “Gradonačelnik obećava, prevoznici plaćaju”.
Upravo je ta poruka privukla posebnu pažnju.
“Određene popuste koji su gromoglasno najavljivani od strane Gradske uprave, a to su popusti za penzionere, noćne vožnje, besplatne karte za porodice 4+ smo platili mi prevoznici”, kazao je Dejan Mijić, predsjednik Udruženja saobraćaja i veza RS.
I zato od tih pogodnosti od aprila, kažu prevoznici, nema ništa. Uz prevoznike, na protestima i pojedini odbornici. U glas s njima pozivaju gradonačelnika da sjedne za sto. Je li to pokazatelj pozicije prevoznika koji su se našli u raskoraku između dvije politike?
“Nema tu nikakvog raskoraka i skupštinska većina i gradonačelnik, siguran sam, žele da nađu rješenje. Treba da nađu rješenje. Sad da li će doći do tog rješenja na onaj način kako odgovara prevoznicima i Gradskoj upravi to treba da se vidi, ali ne može se vidjeti ako ne sjedaju i ne razgovaraju”, kazao je Neven Stanić, šef Kluba odbornika Ujedinjene Srpske u Skupštini Grada Banjaluka.
A do razgovora nije došlo čak ni ispred Gradske uprave. Gradonačelnik Draško Stanivuković koji na posao, inače, dolazi ili prije ili u devet časova danas je malo zakasnio.
“Smatrao sam da mi je mirnije mjesto da od kuće porazmislim o današnjoj svojoj izjavi, da sagledam situaciju”, kazao je Stanivuković.
A nakon razmišljanja Stanivuković je zaključio – prevoznici su na strani SNSD-a, jer se uz njih bave njegovim obećanjima.
“Da li ću biti dovoljno iskren da priznam da imaju monopolistički pristup da ih je teško kratkoročno zamijeniti jeste, ko je to stvorio, stvorio SNSD, ko je napravio takve ugovore, napravio SNSD, kome oni danas služe, služe SNSD-u onim plakatima”, kazao je.
I tako je priča o problemima prevoznika potpuno svedena na sukob dva bloka u Banjaluci. Zbog toga su, kaže Stanivuković, odnosi između grada i prevoznika nepopravljivo narušeni. Koliko bi u njihovom sukobu mogli platiti građani? Iako svi tvrde da neće, polemiše se i o poskupljenju karata za 40 feninga.
A prigradski je već otišao “gore” i to na 3 i po marke za jednu vožnju. Poskupljenje vožnje na gradskim linijama za građane nije jedina opcija za prevoznike. Pristali bi i na subvencije, ali im je mali iznos od 500.000 KM koji nudi gradonačelnik. O tome će se, kao i o subvenciji od 1,2 miliona za isplatu dugovanja na sjednici Skupštine u utorak.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare