Oglas

A političari se optužuju

Rampa na graničnom prijelazu Gradiška ostaje spuštena, štete zbrajaju i prijevoznici

author
Mirna Ždralović
11. dec. 2025. 21:08
rampa
N1

Svečano otvaranje novog graničnog prijelaza u Gradiški je odgođeno, a razlog je Pravilnik, tačnije njegovo neusvajanje. Prijevoznici zabrinuti zbog gužvi i rasta transportnih troškova, dok političke strane razmjenjuju optužbe, a građani i dalje čekaju u dugim kolonama.

Oglas

U posljednjem trenutku, ipak, bez svečanog otvaranja novog graničnog prijelaza. Otvaranje za kamere, ali ne i za putnike otkazao je premijer Hrvatske, nakon što je i posljednji pokušaj usvajanja izmjena pravilnika kojim bi radnici bili preraspodjeljeni na novi granični prijelaz Gradiška Novi Most-Gornji Varoš propao bez glasa Zijada Krnjića. Predsjedavajuća Vijeća ministara Borjana Krišto, koja je prijelaz sa premijerom Hrvatske trebala i otvoriti razočarano je reagirala saopštenjem o narušenom ugledu Bosne i Hercegovine.

Prijelaz je za početak trebao biti namijenjen isključivo putnicima, no prijevoznici su posebno razočarani. Otvaranje novog prijelaza značilo bi rasterećenje gužvi, kraće čekanje i samim tim manje gubitak novca i izbjegavanje kašnjenja. Razočarani odgađanjem, gube optimizam da će njihovi prethodni zahtjevi biti ispunjeni dok im prijeti novo poskupljenje transportnih trošarina od 35%.

"Tužno je to što pojedinac može da se stavi iznad države Bosne i Hercegovine i ono što se također može desit u narednom period da stari most u Gradišci bude zatvoren iz tehničkih razloga, znači niti je on kada bio predviđen za ovakva opterećenja. Šta će se desiti kada Bosna i Hercegovina ostane i bez tog graničnog prijelaza, po ovim svim informacijama kojim mi raspolažemo iz Konzorcijuma otprilike je strategija, ako bog da, u august mjesecu će se ta sistematizacija usvojiti i da će tada biti otvoren granični prijelaz", pojašnjava Velibor Peunić, Konzorcijum Logistika BiH.

A ovuda dnevno ide 20 hiljada tona robe. Prijevoznici u položuju kakvom jesu govore o odlivu radne snage, ali i zatvaranju firmi, smanjenju linija prijevoza putnika. Nade za poboljšanjem nemaju, jer Evropska unija pravila pooštrava, a BiH na putu stagnira. Sada im je i nada za kraćim čekanjem na granici manja. S druge strane, potez Zijada Krnjića nailazi i na opravdanja. Usvajanje izmjena pravilnika zaustavio je zbog neravnomjerne raspodjele sredstava od PDV-a i duga RS-a prema Federaciji, braneći tako interese Federacije, poručuju iz SDA.

"On zaista jeste ekspert, nije nikakav takozvani, a ovdje je morao, nažalost, da djeluje i kao političar. Da radi posao Nermina Nikšića i Kraljevića. Ono što oni nisu, on je morao za te stvari da se bori i ima podršku SDA", smatra Bakir Izetbegović, predsjednik SDA.

I dok se premijer Federacije Bosne i Hercegovine Nermin Nikšić ograđuje od Krnjićevih poteza politolozi blokadu otvaranja prijelaza porede sa svakodnevni blokadama SNSD-a i HDZ-a u drugim, reformskim procesima.

"Ipak je možda i vrijeme da se na neki način odgovori baš na način kako SNSD i HDZ djeluju u posljednje vrijeme. Nisam neko ko podržava blokade, ali očito ne može na drugačiji način s takvim političarima osim onog kako je postupio Zijad Krnjić", navodi Elma Karišik, politologinja.

Kako god, štete će zbrajati prijevoznici, a građani će izgledno do daljnjeg čekati u gužvi. Rampe ostaju spuštene, a pozivnice neposlane u zadnji čas hrvatskim i evropskim zvaničnicima i svjedoče kako različite politike utječu na pogled na BiH u diplomatskom svijetu.

╰┈➤ Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android /iPhone/iPad

Više tema kao što je ova?

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare

Pratite nas na društvenim mrežama