Registar ovisnika o društvenim mrežama ne postoji u BiH, iako brojni slučajevi pokazuju loš efekat prekomjernog korištenja. Sa druge strane najava potencijalnog gašenja Facebooka i Instagrama ponovo je pokrenula priču o zaštiti ličnih podataka. Da li nas prisluškuju i koliko smo sigurni u digitalnoj eri?
Dnevno Jelena provede mnogo sati koristeći Instagram. Ova mreža joj je, kaže, prostor za kreativan izražaj i svojevrsni dnevnik uspomena. Kao i mnogima.
”Smatram da Instagram ill bilo koja društvena mreža treba da bude platforma gdje se prikazuju lijepe stvari. Čovjek tu kada uđe treba da se rastereti, da odmori od svakodnevnih problema, gdje pronalazi inspiraciju i za kuhanje i za oblačenje i za možda neki biznis”, rekla nam je Jelena Blagojević Harbinja.
Sve bi to moglo biti nedostupno ako Instagram i Facebook budu ugašeni u Evropi. To će se desiti, najavljuju iz Mete, ukoliko novi transatlantski okvir za prenos podataka ne bude usvojen. Različite generacije – različita reakcija na ovu mogućnost.
”Meni ne bi smetalo, lično”, govori nam jedan od upitanih građana.
”Za Instagram bi mi bilo krivo jer je to najrasprostranjenija društvena mreža”, govore drugi.
Struka smatra da je to samo igra velikih.
”Nikada FB neće prestati da radi jer je to ogroman iznos novca svakako, ali će ucjenjivati države i institucije da promijene pravila ponašanja koja omogućavaju da budemo zaštićeni”, mišljenja je IT stručnjak Haris Hadžialić.
Evropska odredba o poštivanju ličnih podataka problem je vlasnicima ovih društvenih mreža. U BiH na snazi zastarjela regulativa.
”Svako lice ima pravo na zaštitu ličnih podataka, sa jedne strane, a sa druge strane podaci se trebaju davati tamo gdje je neophodno. Protekla godina iza nas… imali smo veći broj prijava građana o zloupotrebi ličnih podataka”, navodi nam Samira Čampara iz Agencije za zaštitu ličnih podataka u BiH.
Ponašanje algoritma je enigma za mnoge
Mnogi korisnici kažu da je mnogo i do njih, jer na svakom mjestu ostavljaju informacije o sebi. Posebna tema je, ali i svojevrsna enigma za brojne građane, ponašanje algoritma.
”Razgovaram sa mužem o šampiti… poslije sat vremena na FB iskoči stranica o tome, na Youtubu obavijest kako se pravi šampita… jezivo”, jedan je od komentara na stranici N1 na tu temu.
Stručnjak za digitalni marketing objašnjava da nema niti jednog relevantnog dokaza da nas FB i Instagram prisluškuju. Zapravo samo prate naša interesovanja.
”Jedno obimno istraživanje istraživajući i Android i Ios nije moglo dokazati da se sluša, nijedan dokaz. Zapravo, njih interesuje kako smo mi raspoloženi i koji se interes spominje: Recimo na osnovu interesa pokazujem da mislim da sam debeo i da želim da smršem. Onda on mene na osnovu toga segmentira”, pojašnjava Nedim Šabić, senior digital marketing konsultant.
No, u digitalnoj eri kada je svijet postao globalno selo, prostor za zloupotrebe je veliki. Umjereno i oprezno korištenje, kažu stručnjaci, sprečava i potencijalnu ovisnost o mrežama, ali i opasnost od zloupotreba.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!