Ministrica u kupovini sa obezbjeđenjem, slika koja je naljutila javnost. No mnogo više iritira činjenica da ona nije izuzetak već pravilo. Službena vozila, pratnja, rotacije svakodnevica su u BiH.
Svakodnevica su i loši rezultati rada političara, posebno u periodu pandemije, kada vlasti nisu odgovorile ni na jedan zadatak. Loša zdravstvena zaštita, bez vakcina, naspram velikog broja skupih, luksuznih automobila, bar sudeći prema komentarima prst su u oko građanima.
Službeno vozilo, obezbjeđenje i ministrica Bisera Turković u kupovini. Detalji ove fotografije koji su izazvali salvu komentara na društvenim mrežama. Uskoro je stiglo Twitter obrazloženje ministrice. Voljela bi kupovati na miru sa porodicom, ali ne može.
“To sam uradila ovako, u zadnji tren, pred iftar nakon dugog radnog dana. Ali, mora se brinuti i o porodici i domaćinstvu, posebno u ovo vrijeme ramazana. Vjerovali ili ne, zamjenici predsjedavajućeg Vijeća ministara BiH moraju biti pod službenom pratnjom 24 sata, pa i onda kada obavljaju privatne obaveze”, navela je Turković u obrazloženju.
Pitali smo Direkciju za koordinaciju policijskih tijela – da li je ovo istina? Danas bez odgovora. Obezbjeđenje, rotacije, a posebno skupi automobili iritiraju javnost, nezadovoljnu radom političara, koji se to na to ne osvrću.
Samo Parlament BiH izdvaja 282.000 maraka za tri vozila, Ministarstvo za ljudska prava blizu 60.000. “Putevi RS” skoro 300.000 KM, Elektroprivreda HZHB skoro 173.000 za lična putnička vozila. Na sve ovo ide i PDV, i Služba za zajedničke poslove Institucija BiH za nabavku vozila izdvojila je 50.000, ovaj put sa PDV-om.
I Predsjedništvo BiH nabavlja službeno vozilo od skoro 50.000 KM bez PDV-a.
Za nabavku se odlučio i predsjedavajući Predstavničkog doma Parlamenta Federacije. Trenutno koristi vozilo dopredsjedavajućeg iz reda srpskog naroda, jer je vozilo njemu namjenjeno u ranijem mandatu rashodovano.
“Napravili smo jedan nepopularan potez iz današnje perspektive nakon svega ovoga. Javnost je vjerovatno s pravom razočarana. Zbog te činjenice i reakcije javnost, ja neću prihvatiti to vozilo, ja ću insistirati da me vozi vozilo koje me do sada vozilo. A kada dođe dopredsjedavajući iz reda srpskog naroda neka uzme to vozilo ili neka rješavaju na drugi način. Da se ne bi protumačilo da sam ja to radio iz nekih vlastitih želja”, pojasnio je Mirsad Zaimović, predsjedavajući Zastupničkog doma Parlamenta FBiH.
Parlament Federacije usvojio je zaključak prema kojem će se obilježiti sva službena vozila na nivou Federacije. Zastupnik SDP-a Irfan Čengić ističe da nije problem službeno vozilo predsjednika Parlamenta, nego nižih funkcionera i direktora koji nabavljaju mnogo skuplje automobile.
“Naravno da Autoceste trebaju imati službeno vozilo, ali nema potrebe da direktor ima Touarega. I Tiguan bi mu bio dobar, mada je i on luksuz. Vjerujem da to ima i BH Telecom i druga javna preduzeća kao što je Elektroprivreda BiH. Ali hajde da preduzeća posluju i pozitivno, ali vi imate slučaj javnih preduzeća i ustanova koje posluju negativno, a kupuju luksuzna službena vozila. Dok naprimjer inspekcija ili neki drugi kome su potrebna ta službena vozila voze se u Škodama Fabijama pod deset do petnaest godina”, pojasnio je Irfan Čengić, zastupnik SDP-a u Parlamentu Federacije BiH.
Nemoguće je izbrojati sva službena vozila u BiH, nema procjene ni koliko ih je na ulicama. Sudeći prema otvorenim tenderima, njihov broj se svakodnevno mijenja.
“Ali se postavlja pitanje da li je baš potrebno baš nabavljat i tako skupa vozila i mijenjati ih svako nekoliko godina. Očito je da su vlasti sposobne da nabavke luksuz za svoj potrebe, a isto su tako mogli bolje upravljati pandemijskom krizom u kojoj se nalazimo. Ali su mogli i sredstva za nabavku vozila preusmjeriti za pomoć privredi, građanima, za nabavku medicinskih sredstava i naravno vakcina”, izjavio je Tarik Džaferović, direktor agencije za praćenje tendera Briefing.
Da se ne štedi na vozilima, možda je najbolje pokazala slika Draška Stanivukovića, sa više od 50 ključeva.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare