Kad zrak zaboli, mjere kasne
Smog zaključao školska dvorišta, ali ne i učionice: Zrak opasan, rješenja na čekanju

Proglašena je epizoda Upozorenja za područje Kantona Sarajevo zbog zagađenog vazduha. Iako smo na vrhu crne liste bili juče, od sutra su na snazi mjere.
Dok se ne steknu uslovi za proglašenje epizode uzbune i uvođenja konkretnih mjera predviđenih interventnim planom, na snazi su preporuke i restrikcije, a između ostalog i
Od sutra je na snazi zabrana boravka djece na otvorenom prostoru (veliki i mali odmori), kao i održavanje časova tjelesnog odgoja u školskim dvorištima.
Međutim, zabrana boravka na otvorenom ne predviđa dolazak i odlazak iz škole. Iako postoje obavezne online sedmice, njihov raspored u toku školske godine, misljenja je Vijeće roditelja KS, nije efikasan.
Dalibor Tanić, predsjednik Vijeća roditelja KS:
"Ta online sedmica imala bi više smisla ne samo kao obavezni odgojno obrazovni proces nego i kao dio mjera zaštite od zagađenog zraka. Apsolutno bi to ne samo roditeljima nego generalno bi to doprinijelo na neki način, jer postoje roditelji koji treba da odvezu dijete, mnogo je više aktivnosti vani. Tako da bi to bilo sasvim normalno da ta online sedmica bude u decembru."
Prelazak na online nastavu nije predviđen ni starim ni revidiranim Planom interventnih mjera. Predviđeno je skraćenje nastave osnovnim i srednjim školama i prolongiranje dolaska djece u vrtiće. Jedine mjere koje se direktno tiču brige o zdravlju djece. S druge strane, ulaže se u javni gradski prevoz kao jednu od mjera smanjenja zagađenja.
Nihad Uk, premijer Kantona Sarajevo:
"Na stotine miliona KM je uloženo u javni gradski prevoz. Kroz rekonstrukciju pruge, kroz novu prugu Hrasnica, kroz kupovinu novih autobusa, trolejbusa i tramvaja, prvih električnih autobusa koje očekujemo u 2026. godini i na taj način pokušavamo da riješimo i smanjimo zagađenost zraka."
Ipak, ključni problem nije riješen, upozorovaju aktivisti.
Anes Podić, Eko akcija:
"Trenutno preko 180 hiljada registrovanih motornih vozila sa još nekih 30, 40 hiljada koji dođu iz drugih kantona na posao u Sarajevo. Grad je zatrpan automobilima. Rješenje je da se uradi ono što se radilo u drugim gradovima. Kroz željezničku stanicu u Ljubljani svakog dana prođe 30 hiljada putnika, umjesto 30 hiljada vozila koja dođu u Ljubljanu. Na obodima Ljubljane su napravljeni parkinzi gdje se vi možete parkirati cijeli dan po cijeni od 1.5 euro u šta vam ulazi povratna karta do grada udobnim javnim prevozom."
I bez obzira na pozitivne primjere iz regije ili postojeća rješenja, tek za deset i više godina možemo osjetiti neku promjenu, mišljenja su aktivisti. Dok su trenutna rješenja na nivou preporuka, vlast najavljuje pomake u budućnosti.
Nihad Uk, premijer Kantona Sarajevo:
"Oko 20.000 individualnih ložišta je kroz strategiju planirano da se zamjeni i koji su identifikovani kao problemi. Ovim kreditnim zaduženjem ćemo riješiti između 4.500 i 4.600 individualnih ložišta. Preko 10% metara kvadratnih je predviđeno zelenih površina u užem gradskom dijelu grada, po stanovniku. A kada gledamo cjelokupni urbanistički plan predviđeno je 30m2 po stanovniku. To je daleko više od evropskih prosjeka."
Pitanje je koliki će ti standardi biti za deset i više godina, kada planirane mjere tek budu dale prve rezultate. Do tada, prepušteni smo vjetru i kolektivnoj svijesti.
╰┈➤ Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android /iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare