Predsjednik Srbije Aleksandar Vučić i član Predsjedništva Bosne i Hercegovine Milorad Dodik pokrenuli su priču o izgradnji aerodroma u Trebinju. Jedno se planiralo, ali sudeći po dostupnoj dokumentaciji, ništa neće moći bez odobrenja države Bosne i Hercegovine. No, ako nema ekonomske isplativosti a ekonomija ne može da je pokaže, šta je onda cilj investicije?
Sporazum o gradnji aerodroma u Trebinju Srbija će ipak morati potpisati sa državom BiH, vidno je iz Nacrta memoranduma koji je objavljen u medijima. Potpisnici su Ministarstvo prometa i komunikacija BiH i resorno ministarstvo Republike Srbije. Ministar Vujin Mitrović ne vidi bilo kakav problem u vezi s Memorandumom.
Ustavne procedure
“Taj memorandum ne počinje i ne završava se u MTK nego je to prvi korak, sljedeći korak je Savjet ministara, pa Predsjedništvo, tako da ako neko ima problema sa tim što Srbija gradi aerodrom u Trrebinju imat će priliku da blokira”, naveo je Vojin Mitrović, ministar transporta i komunikacija BIH (SNSD).
Neće biti problema ukoliko se sve zakonske i ustavne procedure ispoštuju jasan je Adil Osmanović, šef Kluba poslanika SDA u Parlamentu BiH.
“I onda bi moglo da se naravno rješava pitanje i zemljišta za potrebe aerodroma ukoliko investitor želi da investira, pravi procjene da je to ekonomski opravdano onda se te stvari mogu uraditi”, kazao je Adil Osmanović, šef kluba SDA.
No ekonomske isplativosti nema, a sve služi za dodatno politikanstvo i održavanje aktuelne vlasti, tvrdi za N1 Nebojša Vukanović poslanika u NSRS. Opravdava to činjenicom blizine aerodroma u Tivtu, Dubrovniku i Mostaru te dužinom ideje izgradnje samog aerodroma, za što su već bile predviđene dvije lokacije.
“Oni su rekli da će biti aerodrom gotov do kraja ove godine u Mionićima, kao oni su to istražili i onda sam ja otišao i rekao sam pa pobogu tamo je jedan uski most preko kojeg ne može preći tamić, vi ne možete proći u to selo, i poslije 20 dana o kakvom se ozbiljnom projeku radi oni kažu pa stvarno ne može i dislocira ga u Taležu koja je isto tako poprilično nepristupačna. I oni su rekli da će do kraja ove godine letovi biti, obećali su sto posto do kraja 2021. godine gotova pista idu prvi letovi, oni do sad nisu napravili apsolutno ništa”, naveo je Nebojša Vukanović.
Ruski uticaj
Nacrt memoranduma Ministarstvo komunikacija i transporta dostavilo je MVP-u na mišljenje, potvrđeno je za N1. Iz MVP-a dodaju da je od njih informacije zatražila i hrvatska strana koji su imali saznanja da se radi o vojnom objektu.
“Nikad do sada nisam čula da bi mogao biti vojni. Ja mislim da je taj aerodrom nekako u korist svima, on je važan za Trebinje samim tim važan je i za RS važan je i za BiH kao još jedan aerodrom, ja ga vidim i kao važan projekat za Republiku Hrvatsku zato što će ustvari pomoći i da dodatni turisti dolaze u Dubrovnik i na hrvatsku obalu”, kazala je premijerka Srbije Ana Brnabić.
Na mogući ruski uticaj, ugrožene geostrateške interese NATO-a na mediteranu, prejudiciranje pitanja vlasništva i to državne imovine, upozorava Muharem Cero, bivši član Komisije za državnu imovinu. Memorandum na mudar način ovjerava to sporno pitanje
“Nude rješavanje nekih drugih pitanja koja su prije svega vezana za isključive nadležnosti BiH kao što su pravo preleta, a BiH bi priznala takvim statutom susjednoj državi na svojoj teritoriji, dovela ga u jednakopravni status sa domicilnim aerodromima. Izvjesno je da pitanje zemljišta nije riješeno i da aranžman između Srbije i Republike Srpske ima itekako problematičan status”.
Posla bi mogao imati i OHR kaže Cero jer je, kako tvrdi, iza svega agenda okončavanja tzv. petog cilja koji vodi do okočanja misije OHR-a iz kojeg su za N1 kratko istakli da se po ovom pitanju neće oglašavati.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare