Turistički bum u najjužnijem gradu u BiH

Vijesti 31. maj 202120:00 > 20:48 1 komentar

Turistički bum posljednjih godina dešava se u najjužnijem gradu u državi. Trebinje, kao omiljena destinacija ljudi iz regiona, sačuvalo je turizam prošle godine u vrijeme najoštrijih epidemioloških mjera. Ove godine, sa popuštanjem, broj posjeta konstantno raste.

Šesnaest gorostasnih platana. Starih više od 120 godina. Postali su simbol grada pod Leotarom. U debeloj hladovini krošnji, u centru grada, šarene se tezge trebinjske pijace.

Ispod stogodišnjih platana. Pored česme izgrađene 1890. godine i posvećene Đuru barunu Babiću. Nalazi se desetine tezgi na kojim Trebinjci prodajući svoje domaće proizvode već decenijama zarađuju hljeb.

Suve smokve, maslinovo ulje, peršun, raštana, luk, blitva, salata… Sve ovo je iz bašte Zore Ratković.

“Lično iz moje bašte je ovo sve. Osma je decenija meni. Sve ja i sin mi pomaže. Uspijem sve da prodam, imam stalne mušterije. Nisma nikada mušteriju prevarila. (Koliko dugo prodajete ovdje na pijaci?) Punih 40 godina”, priča Ratković, Trebinje.

Trebinje atrakcija za goste iz regiona

I drugi trgovci se ne žale. Kažu, kad je roba domaća, sve se proda.

“Domaći sokovi, domaći likeri, džemovi od drenjina, smokve, šljive, sirup od divljeg nara, matičnjaka, od višnje, od zove, od nane. (To sve vi proizvodite?) Lično ja”, ističe Zora Vukasović, Trebinje.

Kupci su ponajmanje Trebinjci. Ova pijaca je postala atrakcija za goste iz Crne Gore, Srbije, Hrvatske i ostalih gradova Bosne i Hercegovine.

Anketa:

“(Šta ste vi odlučili jutros da kupite?) Srijemuš, trešnje. (Jeste li vi iz Trebinja?) ja sam iz Budve, došla sam turistički”.

“Mi smo iz Čačka. Idemo za Dubrovnik pa smo ovdje svratili da popijemo kafu pod platanima. Ali i da kupimo ovčiji sir i med. Ovo je treći put da dolazimo. Volimo Trebinje”.

U neposrednoj blizini pijace je Hercegovačka kuća. Prodavnica autohtonih hercegovačkih proizvoda.

“Tu su tradicionalni hercegovački proizvodi od meda, sira, vina, džemovi, čajevi. Sve što je karakteristično za Hercegovinu. To smo okupili manje proizvođače na jednom mjestu. I sve je pod našim brendom Herzeg house”, otkriva Maja Kapor, Hercegovačka kuća.

Ublažavanje mjera dalo je vjetar u leđa trebinjskom turizmu.

“Već od prvomajskih praznika su krenule posjete. Najčešće su to gosti iz BiH, Srbije i CG. Često jednodnevni izeti, ali nas je obradovalo… počelu su i organizovane posjete u organizaciji turističkih agencija. Sa licenciranim turističkim vodičima”, kaže Žarko Vico, Turističa organizacija Trebinje.

Trebinje je prije 10 godina imalo svega dva hotela. Danas ih je više od 20, a na desetine je i hostela, vila, prenoćišta i opet se dese dani kada su svi smještajni kapaciteti popunjeni.

Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare