Na barem malo olakšanje još ćemo sačekati, barem dok se ne formira vlast u Bosni i Hercegovini. Zima je na pragu, a oni koji su prešli izborni prag ne žure. Jesmo li pametno birali, brzo će nam se kazati. Bitno je da redovno punimo državnu kasu, a naša je sve praznija.
Bilo da vozite automobil ili kolica iz marketa, u odnosu na primanja većine – skupo je.
“Sve je skupo u odnosu na primanja ljudi, penzije, plate. Supruga ima malo veću penziju nego ja i nekako se promičemo”, “ŠPreskupo je gorivo. Nadam se da će akcize ukinuti. Sjednica za akcize je danas otkazana, ali šta da kažem, tako nam je sve u državi”, “Namirnice su ok, ali gorivo je preskupo, treba biti barem 30% jeftinije”, “Sada nam je mjesečna kupovina 180 KM, a za iste te namirnice smo davali nekada 120 KM. A ovo su sve pretežno osnovne životne namirnice”, rekli su nam građani.
Najniža penzija u Bosni i Hercegovini je 242 KM. Ni prosječna plata odavno ne pokriva ni polovinu troškova jedne četvoročlane porodice.
“Najveći broj radnika prima platu od oko 800 KM, a potrošačka korpa je blizu 3.000 KM mjesečno. to jasno govori o situaciju u kojoj je najveći broj građana”, pojasnila je Lejla Čaušević Sućeska iz Saveza samostalnih sindikata BiH.
Situacija ipak nije bila dovoljno alarmantna za održavanje sjednice Doma naroda Parlamenta BiH na kojoj bi se razmatralo ukidanje akciza i pojeftinjenje određenih namirnica.
“To je ta potpuna neodgovornost i potpuni izostanak osjećaja za one koje su ih birali. Mislim da su mogli posljednjom sjednicom u ovom sazivu pokazati da ipak negdje imaju osjećaja za građane, takva odluka bi ako ništa pomogla građanima barem u nekom narednom periodu”, dodala je Čaušević Sućeska.
Dok na smanjenje stope PDV-a ne gleda optimistično, i smatra da bi trgovci i nakon istog vješto izbjegli smanjenje cijena proizvoda, ekonomista Faruk Hadžić navodi da bi ukidanje akciza značilo konkretno olakšanje i pojeftinjenje.
“Ako je sada dizel 3,20 KM na pumpama, mi bismo preko noći imali negdje oko 2,70 KM – 2.80 KM, što je poprilično smanjenje znajući da većina vozila u BiH idu na dizelski motor. Entiteti svakako dobijaju taj novac od akciza, oni su kazali mi se odričemo tog novca. Pa onda se možete odreći na način da vi subvencionišete cijenu goriva na benzinskim pumpama, i na taj način sve ono što dobijete svaki mjesec od akciza samo automatski vratite na nižu cijenu goriva”, mišljenja je Hadžić.
Posljednji podaci Uprave za indirektno oporezivanje BiH pokazuju da su u prvih osam mjeseci prikupili milijardu i 76 miliona KM više nego što je bilo planirano u odnosu na prošlu godinu. U ovom trenutku govorimo o milijardi i gotovo 800 miliona KM više, a godinu ćemo, prema ekonomskim proračunima, završiti sa preko dvije milijarde većim poreskim prihodima na svim nivoima.
“Nije nikada, zapamtite, problem u novcu da mi nemamo dovoljno novca, samo je stvar u prioritetima, uvijek je bio problem priotriteta kod donosilaca odluka šta će se prvo finansirati”, naglasio je Hadžić.
Olakšanje životnih problema, još jednom je odloženo. Da imamo niže cijene, mnogima koji odlučuju, nije prioritet, a ako je suditi prema izbornim rezultatima, mnogo je i građana kojima, nije problem.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare