Bazdulj-Hubijar: Ne možeš pobjeći od koride u Čevljanovićima

N1

Ovih dana otvoriš novine, blog, Facebook, ma gdje god otišao, ne možeš pobjeći od koride u Čevljanovićima.

I kao na bilo kakav tekst, tema je apsolutno nebitna, komentara milion. Jedni u zvijezde ukivaju najmasovnije populističko okupljanje, kao – to je naša tradicija, narod koji nema tradiciju i nije nikakav narod, ljudi se opuste, nikom zlo ne čine, isprazne, nasmiju, provesele, najedu, napiju.

Onda kontra, jbl vas takva jeftina seljačka ponižavajuća tradicija, sirote životinje, zar nije griješno tjerati ih da se bore, kud neki bik koga ne nabije na rogove i dotuče, pa govore da je u najmanju ruku neprimjereno vidjeti pod šatorom polugolu plesačicu kako vrti svoju stražnjicu i prsa ‘na izvolte’ i kako je ti fini ljudi koji su došli na manifestaciju koja je u tradiciji njihovog naroda da dušu nahrane, kite novčanicama od 50 i 100 KM, a samo na metar dva dalje sjede djeca i začuđena bulje, kako se vrti bezbroj ražnjeva (jedan ražanj u Sarajevu je bio top tema i predmet pljuvanja bar mjesec dana), pa idu psovke, kletve, vrijeđanja riječima koje niko ko iole drži do sebe ne bi citirao, pa poređenja sa brojem posjetilaca u Čevljanovićima sa brojem onih koji dođu na obilježavanje godišnjice genocida itd, itd. Žestoki sam protivnik mučenja i zlostavljanja i ljudi i životinja, ali ovaj put se ne bih svrstavala ni nasjednu stranu.

Čak ni među one koji su umjereni, što bi se reklo – ni tamo ni vamo. Mogu reći još samo da postoje i mnogo gora zlostavljanja životinja od koride, ali se ona održavaju daleko od očiju javnosti, za probranu i prokušanu publiku na kojima rulja koja ih posjećuje uživa i doživljava orgazme gledajući sve dok pjetao pjetla ili pas psa ne dokrajči u najgorim mukama.

Što su muke veće, patnja duža, krvi više i užitak je veći. Razlog ovog teksta je nešto posve drugo. Želim reći da se najviše pompe diže oko, u suštini mnogo bezazlenije (mada je borba bikova daleko od bezazlenosti) stvari, a neuporedivo manje o veoma bitnim, zabrinjavajućim, užasnim stvarima. Napiše se ponešto, sporadično i ne nailazi ni na blizu takav odjek.

Pisalo se i pisalo, bombastično i neprovjereno o kompjuterskoj igrici kreiranoj u Rusiji “Plavi kit” koja navodno potiče tinejdžere na samoranjavanje i samoubistvo. Sad se već piše o nekoj novoj, još pogubnijoj igrici. A nikom ne pada na um da je ta “upozoravajuća kampanja” onima koji su je plasirali donijela zaradu od nekoliko miliona eura. Skreće li se tako pažnja ljudi sa neimaštine, jada i čemera, bolesnika i boraca na ulici, pada morala, potpunog sunovrata svega ljudskog? Zašto se više ne piše, zašto se na sva zvona ne udaraju informacije o maloljetničkoj prostituciji, o trinaestogodišnjim curicama koje abortiraju rizikujući da se ikad ostvare kao majke, o očevima koji siluju vlastitu djecu i mušku i žensku (da marisanje i šamarčine ni ne spominjem jer su duševne boli teže i duže traju od fizičkih), o zlostavljanim ženama koje trpe i fizičko i psihičko zlostavljanje i uglavnom šute ne bi li sačuvale porodicu, zaštitile djecu (ali, to je zasebna tema, o tome ću drugi put)?

Zašto se u printanim medijima više ne piše i u elektronskim više ne prikazuju edukativni sadržaji, emisije o prirodi, prekrasnim stvorenjima koja nastanjuju ovu planetu, kopnenim i vodenim, poučni filmovi, razgovori sa psiholozima, psihijatrima, sociolozima, emisije o pogubnom djelovanju droge, o kontracepciji, seksualnim bolestima, serije koje će u djeci i mladima pobuditi emocije? Jer, sve što vrijedi na ovome svijetu satkano je od emocija. Ali, i većina printanih i elektronskih medija predstvaljaju bukvalno i doslovno opasnost po mentalno zdravlje svih nas.

Nude nam obrasce ponašanje pišući o šljamu zvanom estradne, zvijezde estrade i rijalitija – pjevaljkama koje se prostituišu i menadžerima koji se drogiraju i prije ili kasnije robijaju kao kriminalci. I nije opasna korida ni video igrica, ovdje je važnije reći da se pisanjem o takvim stvarima i davanjem tolikog značenja samo raspiruje radoznalost i povećava broj konzumenata. Svaka reklama, čak i ona loša, ustvari je dobra reklama.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook i UŽIVO na ovom linku.