Divanhana za N1: Trudimo se da budemo konkurencija šundu

Kultura 08. aug 201609:58 > 10:03
N1

Divanhana je bh. brend, ambasadori i čuvari tradicije sevdaha nove generacije. Na svojim turnejama pune sale, a u Novom danu Naida Čatić i Neven Tunjić podvukli su važnost vraćanja sadržaja u kulturne centre kao alternetivu šund sadržajima koji dominiraju u BiH.

“Mi zaista dobijamo sjajne reakcije publike, koja puni dvorane. Naš dugoročni plan je da vratimo sevdah u kulturne centre – što uspjevamo”, kazao je Tunjić za N1.

Ispričao nam je i interesantnu situaciju koja se desila na nedavnom koncertu u Sanskom Mostu, gdje su uspjeli 200 ljudi ugurati u prostor koji prima samo 130 posjetitelja. Publika je tada tražila još jedan koncert, jer je interesovanje bilo preveliko za tako skučen prostor.

“Stvar je da ljudi u manjim bh. gradovima nemaju kulturnih sadržaja, pa kada se dese – prigle to objeručke”, dodaje Tunjić.

Sevdah je nekako “drugo ime” za BiH, u svijetu poznat i priznat, te je ušao na velike vrata.

“U BiH je svakako zastupljen najviše, i svjedoci smo toga koliko ljudi vole i žive sevdah. Imamo odgvornost da ljudima prenesemo naš rad, a kada vidimo ljudi reaguju na duple koncerte – drago nam je”, kaže Naida Čatić.

“Mi smišljeno radimo sve poteze, namećemo ljudima svoj rad i trudimo se da budemo konkurencija šundu. Turbo folk nema konkurenciju, a umjetnički pravci su stidljivi. Namećemo se i imamo sjajnu saradnju sa medijima, i svi to srčano podrže”, dodaje Tunjić.

Mnogo novih stvari od jeseni

On ističe da je to razlog dobre posjećenosti na njihovom koncertima, te da se sevdah više ne gleda samo za vrijeme emisija o BiH na TV-u ili za vjerske praznike, nego da taj pravac ulazi u svakodnevnicu prije svega mladih ljudi.

Naida Čatić je ponosna što je dio ove priče.

“Divanhana pruža ljudima alternativu. Sreća je kada uđete u dvorane, pobrišete prašinu sa svene, i nastupate pred punom dvoranom petak i subotu uveče. Aktivno radimo, ja sam tu od novembra – i sve se složilo. Prilagodljiva sam i nije se teško uklopiti u tim koji radi sa punim srcem i ljubavlju”, dodaje.

Tunjić je istakao da Divanhana uvijek radi nešto novo. U pripremi su nove pjesme, radi se aktivno u studiju, a trenutno spremaju i Live DVD kako bi sa ljudima koji nisu imali priliku da ih gledaju podijeli podijelili atmosferu sa koncerta.

Kazao je da će publika od jeseni dobiti mnogo toga novog što se Divanhane tiče.

Što se tiče nastupa u regiji, Tunjić kaže da je sistem puno uređeniji. Puno je koncerata tokom sedmice, a sevdah ljudima i nije toliko egzotičan.

“Ljudi vani su naučili na sevdah kao i na fado ili flamenko. Ne moramo objašnjavati da smo iz BiH, oni dolaze na koncerte. Prirodnije je svirati vani na mjestima predviđenim za to”, dodaje.

U BiH, s druge strane – kako je i Čatić rekla, pobrišu prašinu pa odrade koncert.

“Infrastruktura nije uređena, nemoguće je raditi pretprodaju karata. Teško je pristupiti koncertu. Kao što smo rekli imali smo probleme u Krajini. Mladi ljudi se moraju aktivirati. Neki nemaju ni polet da sami rade svoje koncerte. Moramo se aktivirati i animirati publiku da dolazi, odnosno moramo šundu dati alternativu – te dugoročno očekivati da će situacija biti bolja”, kaže Tunjić.

Dodaje da o konkurenciji ne možemo pričati, jer nema konkurencije. “Ne možemo okrenuti sistem, kada je posljednji put neki pop pjevač bio ovdje? Kada bi krenuli ispravljati krive Drine, gdje bi završili”, kaže.

I Divanhana, kao i svaki bend imao je teške periode, bez sredstava za rad, bez novca, ali kako Neven Tunjić kaže “nađe se način, jer se mora vjerovati u sebe”.

“Ako mi kao mladi možemo biti primjer drugima, savjet je da ne upadaju u letargiju, da svoje šanse danas, stvaraju za sutra. Recept za uspjeh ne postoji, postoje koraciji koji će vas dovesti do cilja. Ne treba misliti da će neko učiniti nešto za nas. Mi čvrsto vjerujemo u ono što želim”, istakla je Naida Čatić, vokal benda Divanhana.

Čuvari bh. tradicije i ambasadori BiH

“Mi se ne osjećamo tako. Nismo skromni, nego realni. Šta je biti ambasador države koja ne ulaže u svoj marketing. Nemamo ambasadore, nego mora da postoji platforma da se nešto lijepo promoviše”, kaže Neven Tunjić.

Za kraj, istakli su da bi možda bilo i sebično reći da su bh. ambasadori, jer “radimo za sebe i publiku”, s ciljem da “tradicionalnu muziku vrate gdje joj je i mjesto, i mi i kolege sa sevdah scene”.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.