Ljubav prema muzici je motiv čuvara časti "scene koje nema"

Kultura 28. feb 201715:49 > 16:14
Facebook | N1

Srijeda, 8. maj 2005. godine. U sarajevskom klubu AG najavljena je svirka hardcore/grind benda iz Češke, Cerebral Turbulency, kojima su kao podrška svirali sarajevski koreri Flatline.

Na koncert je prema dostupnim podacima došlo sedamdesetak ljudi, iako službeno ime nije postojalo – na taj dan, tog datuma i na toj svirci za ljubitelje žestokog zvuka rodila se jedna nova scena, koja će ove godine proslaviti 12 godina rada.

Izvan Svake Kontrole

BHHC Booking je DIY booking agencija čiji je idejni pokretač Slaven Kopčić, gitarista sarajevskih bendova Kontra i Flatline. Danas, BHHC Booking je najdugovječnije udruženje za promociju kulture na području cijele Bosne i Hercegovine.

12 godina napornog rada, 12 godina iskustava dobrih, loših, srednjih, prosječnih, vrhunskih. 12 godina prijateljstva i rada koji niti u jednom trenutku nije jenjavao. Danas se mogu pohvaliti sa stotinama organizovanih koncerata, svirki i dešavanja, ali i sa hiljadama prijateljstava koje je ljubav prema rock'n'rollu, metalu, hardcoreu i svim ostalim alternativnim pravcima stvorila i održala svih ovih godina.

Slaven Kopčić je u intervjuu za magazin Izvan Svake Kontrole kazao povodom desetljeća postojanja da BHHC Booking okuplja grupu od 10 stalnih radnika čije su poslovne obaveze nestalne. Šefovanje ne postoji – jer svi rade sve, što uključuje cijepanje karata, lijepljenje plakata, unošenje i iznošenje muzičke opreme, kupovine…jer da strukutra nije ovakva – posla ne bi moglo ni biti.

Priča koju vrijedi pratiti

Danas je BHHC Booking priča koju vrijedi pominjati i afirmativno pisati obzirom da je jedan od dokaza da u BiH vrijedi živjeti za nešto što vam konstantno odnosi novac, poslujete u minusu, ali neprekidno radite – iz čiste ljubavi.

Razgovarali smo sa glasnogovornikom ove vrijedne ekipe, Arnelom Šarićem, alias Sharan koji se za N1 prisjetio početaka, svih Golgota koje je prošao sa ekipom BHHC Bookinga, lijepih trenutaka, ali i svega onoga što neminovno ide uz posao organizatora ‘nepopularnih’ bendova u glavnom gradu BiH, ali i ostatka države i regije.

Šarić je od samih početaka u BHHC Bookingu. U početku je sa kolegom Kopčićem radio i organizaciju, a u međuvremenu je na sebe preuzeo odnose s javnošću odnosno glasnogovorništvo. Zaključno sa 2010. godinom i prvom Sarajevo Metal Festom, kada je i nastao Sarajevo Metal Fest Promotions, BHHC Booking i pomenuti SMF Promotions rade kao “dvije firme pod jednim krovom”.

“Radimo aktivno. Nismo registrovani, bazirani smo na DIY principa solidarnost, baš kao i slične organizacije u svijetu. Radimo na razmjeni kulture. Neprofitni smo, više gubimo nego što dobijamo, konstantno smo u minusu i ne znamo do kada će to moći tako”, kazao nam je Šarić na početku razgovora.

DIY sistem je skraćenica od engleskog Do It Yourself, u prevodu – uradi sam. BHHC Booking je “ručno rađena” ideja, koja rekosmo iza sebe ima 12 godina prolivenog znoja i krvi za tuđe zadovoljstvo u vidu muzičkih sadržaja koji nisu dio mainstream medija bilo koje vrste.

Kada pričamo o bendovima alternativnih rock'n'roll pravaca koji su do sada pohodili Sarajevo, ne jednom, nego u više navrata vrijedi pomenuti Sepulturu, Biohazard, Agnostic Front, Madball, Pro-Pain, Born From Pain, Rotting Christ, Death Angel, Suicidal Angels i niz drugih bendova koji su u svijetu žestokog zvuka, filmskim jezikom rečeno, u rangu Kuma, Shawshank Redemptiona ili Fight Cluba.

Sarajevo je kao grad poprilično organičen sa objektima koji mogu biti domaćin neke svirke. Iz BHHC Bookinga nam kažu da do sada imaju besprijekornu saradnju sa nekoliko klubova.

“Sa vlasnicima Sloge je besprijekorna saradnja. U odličnim smo odnosima niz godina. Odlično sarađujemo i sa AG-om, ali ni sa ostalim klubovima nismo imali problema i poteškoća”.

Šarić je kazao da svaki onaj organizator koji se prihvati ovog posla, mora biti svjestan finansijskih gubitaka. Tačnije – mora biti spreman na njih. Ali, postoji još niz administrativnih prepreka koji mogu uskratiti nastup jednog benda.

Scena koje odavno nema

“Dosta stranih bendova ne konta pojam bh. granica. Činjenica da moraju izvaditi ATA Carnet je jedna od njih. Za EU vam taj papir ne treba. Od svih koncerata iz EU, za BiH treba ATA Carnet, odnosno papir za unos opreme. Trebaju im validni pasoši, a znalo nam se desiti da bendovi dođu bez dokumenata”, kazao je Šarić.

Facebook | Cinemas Sloga
Facebook | Cinemas Sloga
Facebook | Cinemas Sloga
Facebook | Cinemas Sloga
Facebook | Cinemas Sloga
Facebook | Cinemas Sloga

Ipak, ističe da je toga sve manje. “Mi to napomenemo pri dogovoru sa bendovima. Nekada ne shvataju da BiH nije EU – i da su ovdje malo drugačiji zakoni”. Znalo se desiti i to da određeni bend ‘izračuna’ da će mu svirka u Sarajevu ili u BiH biti finansijski gubitak – te uprkos dogovoru, zaobiđu Sarajevo.

U BiH je u proteklih nekoliko godina ‘niklo’ niz booking agencija koje imaju viziju i misiju sličnu onoj koju ima BHHC Booking. U regiji također.

“Moja lična perspektiva je da bolje sarađujemo sa ljudima iz regije i iz Evrope, nego sa agencijama iz Sarajeva. Pojavio se nemali broj njih koje su počele da rade, pa su prestajale, pa rade sporadično, pa pređu na druge žanrove muzike…Dosta tih ljudi je pitalo za savjet, ali to nam ništa ne znači. Mi smo tu da pomognemo, a ako ne žele – mi im želimo sve najbolje. Finansijski gubici su im neminovnost”, ističe Šarić.

BHHC Booking od te srijede, 8. maja žive i rade na principu solidarnosti, scenskog pristupa – “iako scene odavno nema”, naglasio je Šarić u razgovoru za N1.

Koliko je teško uopće svjetskim bendovima, kakve smo pobrojali, objasniti da dolaze svirati u Sarajevo?

“Nimalo teško. Poenta je da će svaki bend veoma rado doći da svira ako će im biti isplaćena adekvatna suma. Neko traži novac nakon koncerta, neko traži bilo kakav novac, pogotovo manji punk bendovi – a postoje i oni koji su tolike kvalitete da vam banka treba biti jamac. To su stadionski bendovi”.

Ipak, u Sarajevo ne možete dovesti enorman bend, Šarić je naveo razlog: “Nekada je ovdje problem karta za svirku od 10 KM. Ima nas možda 100 koji će dati 50 KM za ulaznicu na koncert. Problem je što nasnema 1.000. Mi smo kulturna rupa, i nismo na nivou Beograda, Zagreba i drugih gradova. Poenta priče nije samo finansijska nego i kulturna”.

“Kulturni zločin bez opravdanja”

Šarić nam je iz perspektive BHHC Bookinga potvrdio da postoji interes velikih bendova za svirku u Sarajevu.

Ipak, prokomentarisali smo primjer iz 2009. godine, prilikom gašenja stanice Radio 202. U Sarajevu su svirali holandski hardcore giganti – Born From Pain.

“Njihov dogovor sa BHHC Bookingom ne mogu otkrivati. Ne bavim se tim dijelom posla, ali je Born From Pain bio upoznat sa tom pričom. Mi smo organizovali njihov koncert, a oni nisu mogli da vjeruju šta se dešava sa radio stanicom. Nazvali su to kulturnim zločinom bez opravdanja, koji se nikada ne bi mogao destiti u njihovoj zemlji”.

Obzirom na pozamašan broj godina, neizmjeran broj iskustava i stotina organizovanih koncerata, interesovalo nas je koliko bh. mediji izlaze u susret njima kao organizatorima kulturnih dešavanja u Sarajevu ali i BiH?

“To je jako kompleksno pitanje. Prvo, dosta mladih umjetnika danas ne zna da se predstavi putem promo kanala. Priča broj dva, ko je uništio rock'n'roll? Muzički urednici na radio stanicama. Napravili su to da se bendovi ne osjećaju dobro”, kaže.

Ipak, tvrdi da je pomak osjetan u proteklom periodu.

“Što se medija tiče, pored N1 TV kuće koja je definitivno pokazala i pružila ruku podrške, postoji nekoliko medija koji su stalno uz nas. Svi ostali, koji hoće – neće. Danas se sve bazira na klikovima. To nas ne tangira. Otvoreni smo za medije, ali moraju da znaju, kada nas ne objave, naše aktivnosti i rad – nikako ne mogu dobiti besplatne ulaznice ili akreditacije”, istakao je.

Kao što smo kazali, u narednom periodu BHHC Booking priprema ‘nemetalski’ mart. Prva u nizu svirki je koncert Queen Real Tribute, koji je zakazan za 3. mart.

Nakon toga BHHC Boking će ugostiti Osvajače 10. marta, a poslije toga u petak, 17. marta i popularnu Sajsi MC i DJ BKO-a. Svi koncerti će se održati u sarajevskom klubu Cinemas Sloga.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook i UŽIVO na ovom linku.