Nesvakidašnji poklon umjetnika Sarajevu: "Izložba na šinama"

Kultura 28. mar 201512:58 > 12:59
Fena

"Izložba na šinama" naziv je umjetničkog projekta koji će 6. aprila na Dan grada Sarajeva realizovati grupa bh. umjetnika u saradnji sa KJKP "Gras" u cilju promovisanja kulture i umjetnosti te afirmacije građanstva na određenim kulturno-umjetničkim poljima.

Smisao ove izložbe je da se umjetnička postavka radova prenese iz galerijskog prostora u alternativni, u ovom slučaju bit će riječ o nesvakidašnjem prostoru za umjetničku intervenciju – tramvaju.

Učesnici projekta su Aleksandar Saša Bukvić, Pierre Courtine, Lejla Čehajić, Edina Fetahović, Jusuf Hadžifejzović, Zlatan Hadžifejzović, Mak Hubjer, Damir Nikšić, Vanja Solaković, Bojan Stojčić, Samir Sućeska, Alma Suljević, Elma Alić Šobot i Darko Šobot.

Bit će predstavljeno oko 20 radova, a riječ je o umjetničkim formama – intervencija u prostoru, instalacija, skulptura, performans i grafika.

Jedan od umjetnika Mak Hubjer ističe za Fenu da preduzeće “Gras” slovi za jedno od najstarijih gradskih prevoznika na evropskom kontinentu, ali zbog nemara države i odgovornih pojedinaca na rubu je egzistencije. Stoga, ovim se projektom ujedno želi skrenuti pažnja javnosti na tu činjenicu te afirmisati ovo preduzeće.

“Želja nam je da posmatraču priuštimo jedan drugačiji doživljaj izložbe, afirmišemo ljude i približimo ih umjetnosti. KJKP “Gras” kao generalni sponzor izložbe pružio nam je većinsku tehnološku potporu u smislu prostora za rad, te određenih materijala i alata, kao i jedno tramvajsko vozilo češke proizvodnje marke Tatra model K2”, ističe Hubjer.

Pojasnio je da će ovaj “umjetnički tramvaj” taj dan saobraćati u dva termina od 11 do 14 sati, te od 19 do 23 sata na relaciji Nedžarići-Baščaršija, a polazište će mu biti Željeznička stanica. Putnici će moći ući na svakoj redovnoj stanici te tokom vožnje pogledati izložbu.  

Fena

On podvlači da je 6. april najznačajniji datum u historiji Sarajeva, jer je sve što se događalo tog datuma 1945. i 1992. godine postalo simbol otpora njegovih građana svim oblicima fašizma. Ovo je, naglašava Hubjer, dan kada je Sarajevo oslobođeno od fašističke okupacije tokom Drugog svjetskog rata, ali i dan koji simbolizuje početak nove opsade grada.

Također, Hubjer ističe da su umjetnici, zbog specifičnosti izložbe i potrebe da se od tramvaja napravi galerijski prostor, bili primorani bazirati se na preuređenje i prilagođavanje tog vozila javnog prevoza. Potrebne intervencije su zahtijevale preuređenje eksterijera i interijera tramvaja.

Izmjene spoljašnjosti tramvaja obuhvatile su farbanje, lakiranje te promjenu njegovog vizuelnog identiteta u cilju isticanja u saobraćaju tog dana. Intervencije u unutrašnjosti tramvaja zahtijevale su kompletno čišćenje i farbanje svih dijelova tramvaja, prilagođavanje određenog dijela tramvaja umjetniku i njegovom radu, te izmjene koje će doprinijeti određenoj atmosferi u ovom vozilu.

“Izložba na šinama” poklon je umjetnika svim građanima Sarajeva.