Svečano otvoren 55. Internacionalni teatarski festival MESS

Kultura 02. okt 201521:34 > 21:37
mess.ba

Jubilarno 55. izdanje najstarije scenske umjetnosti Internacionalni teatarski festival MESS svečano je otvoren večeras u Olimpijskoj dvorani „Juan Antonio Samaranch“ u Sarajevu.

Na sceni je upriličen specijalni program kojim je odata počast ljudima koji su, svako na svoj način, vodili borbu za očuvanje civilizacijskih tekovina, od sirijskog srušenog hrama Palmire do Sarajeva.

Vizuelni identitet MESS-a ove je godine fotografija uništavanja drevne Palmire, čime Festival želi poslati oštru poruku o strašnim zločinima koji se u svijetu vrše nad neprocjenjivim kulturno-historijskim naslijeđem.

U čast ubijenog arheologa Khaleda Assada, koji je dao život za očuvanje svjetske kulturne baštine, Draško Adžić je posebno za ovu priliku komponovao numeru koju je izveo ansambl Muzičke akademije Sarajevo-AMAS.

Magistrica bibliotečkih nauka BiH Amra Rešidbegović, istinska heroina, jedna od osam „ključarki“ bivše Jugoslavije, čuvarica bh. najvrijednijeg pisanog blaga, se otvarajući MESS, osvrnula na sarajevsku Vijećnicu koja je zapaljena u ratu 1992. godine i u kojoj je od dva miliona publikacija, 90 posto zapaljeno za jednu noć i pretvoreno u pepeo.

Podsjetila je i na požrtvovanost svih učesnika, umjetnika, građana Sarajeva, koji su nadnaravnom snagom spašavali blago iz Vijećnice.

Rešidbegović je Vijećnicu usporedila sa Palmirom i kazala da je „Sarajevska Palmira sarajevska Vijećnica“, i da će uvijek postojati Palmire, ali i da će postojati ljudi zagledani u budućnost i koji su najveće blago.

Ovogodišnji MESS je ozvaničen izvedbom predstave „Zabranjena zona“ glasovitog Schaubühne teatra iz Berlina, a direktor tog teatra Tobias Veit je kazao da predstava možda neće promijeniti svijet, ali će dati novu perspektivu.

Oko 400 umjetnika iz cijelog svijeta koji stižu iz 13 zemalja, ponudit će 22 predstave u 26 izvedbi tokom festivalskih večeri, a većina predstava orijentirana je na preispitivanje demokratije, probleme manjina, stereotipizaciju tijela, te u predstavama uvijek postoji neka vrsta društvene odgovornosti, te pitanje: šta nakon destrukcije?

Fokus festivala je na novoj generaciji koja donosi nove poetike. Tako će festivalska publika, između ostalih, imati priliku pogledati predstave “Sad sam lucky” i “Mi smo kraljevi a ne ljudi” Matije Ferlina iz Hrvatske, “Povratak” Mirka Radonjića iz Crne Gore, te “Posljednja panda ili statika” Saše Božića iz Hrvatske.

Tu je i komad “The rule” autorice Emke Idema iz Holandije, u kojoj publika učestvuje u svojevrsnoj društvenoj igri, “Naše tajne” rediteljice Bele Pinter iz Mađarske, te plesni komad “Vrijeme i prostori: Marrabenta sola” iz Mozambika.

Children MESS će ove godine donijeti zanimljiv program najmlađoj publici, dok će BiH predstavljati dva komada – “Životinjska farma” Dine Mustafića i “Brašno u venama” Borisa Liješevića.

Direktor MESS-a Dino Mustafić je kazao da se predstavama apeluje na svijet i skreće pažnja na izuzetnu krizu epskih razmjera, kada se insistira na granicama, kada se ljudi obilježavaju brojevima, do fašističkih izjava iz susjedstva, te zapostavljanje evropskih vrijednosti, a MESS će, kako je istaknuo, poslati poruke kosmoopolitizma.

Ovogodišnji, 55. Internacionalni teatarski festival MESS traje do 11. oktobra i bit će zatvoren izvedbom predstave “Antigona – 2000 godina kasnije” rediteljice Lenke Udovički, u produkciji Teatra Ulysses.