Impasto je tehnika koja se koristi u slikarstvu u kojoj se boja nanosi gusto na površinu platna (obično dovoljno gusto da se vide potezi kistom ili slikarskim nožem). U ovoj tehnici, boja se također može miješati direktno na platnu, a kada se suši, impasto daje nevjerovatnu teksturu: čini se da boja izlazi iz platna. Popularizovana tokom sedamnaestog vijeka, slikarska tehnika je ostala vitalni element moderne i savremene prakse.
Na početku razvoja slikarstva kao discipline poslije Srednjeg vijeka, fokus se uglavnom stavljao na samu sliku koju umjetnik percipira (predstavlja), dok su boja i platno obično stavljani u drugi plan.
Izvršivši pomjeranje sa prethodno naslikane skice, pažnja je skrenuta sa teme na tehniku. Umjetnici su koristeći ovu tehniku slikali direktno bojama na platnu.
Na taj način, prikazali su umijeće stvaranja vizuelnog direktno bojama, igrajući se sa svjetlom, bez posredstva iscrtavanja kontura ili likova na slici.
Koristeći ovu tehniku, slikari su postizali gotovo 3D efekat na slikama.
Impasto tehnika
Etimologija termina impasto izvedena je iz italijanskog izraza impasto, što u prijevodu znači tijesto, pasta ili smjesa. Impasto umjetnost se svodi na pastu za boje, piše ArtInContext.
Impasto tekstura se može stvoriti dodavanjem više slojeva boje ili širenjem boje direktno iz tube; alternativno, može se ojačati raznim sredstvima za zgušnjavanje.
Gel mediji su najbolji izbor za akrilne slike, dok mnogi umjetnici koriste vosak za uljane slike, što je također vitalni dio tradicionalne metode enkaustike.
Impasto tehnika dodaje trodimenzionalni, gotovo skulpturalni karakter dvodimenzionalnoj slici nanošenjem gustih slojeva boje na površinu platna.
Često ostavlja utisak da boja izbija iz platna, što je jedan od glavnih razloga zašto mnogi slikari eksperimentišu s ovom metodom.
Može se postići sa medijima kao što su akril, ulje ili gvaš.
Efekti Impasto tehnike
Boja koja se koristi u tehnici impasto obavlja različite funkcije. Za početak, čini interakciju svjetlosti na određeni način, pružajući slikarima veću kontrolu nad efektima svjetlosti na njihov rad.
Za razliku od tradicionalnih dvodimenzionalnih umjetničkih djela na platnu, koja stvaraju dubinu uključivanjem umjetničkih aspekata kao što su vrijednost boje, tekstura ili oblik, umjetnička djela proizvedena ovom tehnikom koriste vidljive poteze kistom i njihov trodimenzionalni izgled, kao i druge aspekte umjetnosti, kako bi se prikazao isti suštinski aspekt prostora.
Zbog visoko teksturirane boje, impasto slike prenose snažnu fizičku poruku, a zbog svoje ogromne prisutnosti i posjedovanja prostora, impasto slike su obično bile neobjektivna i emotivna umjetnička djela.
Mnogi ljudi vjeruju da je prividna boja s jakom teksturom zaštitni znak umjetnikovog vizualnog jezika, da ove slike oličavaju jedinstvenost umjetnikove ličnosti ili da podstiču kreativnost, spontanost i očaranost kako bi stvorili privid kompleksnosti tamo gdje je nema.
Najbolji Impasto izvođači
Rembrandt je bio jedan od prvih slikara koji je koristio impasto metodu slikanja u ulju.
Teški potezi boja izbijaju iz jednog od njegovih kultnih autoportreta. Njegove kolege, kao što su Diego Velázquez i Frans Hals, također su koristili tehniku impasto.
Claude Monet koristio je gotovo arhitektonski stav prema impasto slikarstvu u svojoj kultnoj seriji Katedrala u Ruanu (oko 1892/3.).
Slikar se fokusirao na okolinu i uticaj promjenjive svjetlosti konstruirajući sloj po sloj.
Impresionistički pokret, posebno impresionistički pejzaži, definisan je ispitivanjem svjetlosti, a Monet se smatrao pionirom tog perioda.
Vincent Van Gogh je bio pionir potpuno nove impasto tehnike. Uzimajući boju direktno iz tube i prenoseći je pravo na platno, Van Goghova djela su mnogima definirala pojam ekspresionističke umjetnosti zahvaljujući debljini boje koja je prenosila osjećaj pokreta i unutrašnjeg nemira.
Jackson Pollock je uspostavio apstraktni ekspresionistički stil u 20. stoljeću i proizveo neke od najambicioznijih impasto slika.
Njegova akciona platna, nastala ravno na podu, smatrana su istorijskim dokumentima i vezana su za duhovne, mistične i filozofske pojmove. Neki od umjetnikovih djela imaju tako debeo sloj boje na sebi da se već ljušti.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!