Od početka pandemije mnogi građani Bosne i Hercegovine, zbog mjera koje su bile na snazi, bili su prinuđeni da odmor provedu u našoj zemlji. Osim standarnih izletišta i lokacija, popularan je postao i odmor na selima. Turistički radnici na selu u BiH kazali su da bi upravo ruralni turizam mogao biti nosilac oporavka turizma u toku i nakon pandemije. No, posla je mnogo.
“Kontinuirana edukacija pružaoca usluga u ruralnom turizmu, standardizacija i podizanje kvaliteta usluga i proizvoda, te brendiranje i pristum međunarodnom turističkom tržištu je te temelj za oporavak i razvoj ruralnog turizma u BiH. Osim toga važno je osigurati inovativne usluge kojim će se naše destinacije istaći od drugih, regionalnih i konkurentnih usluga“, kazao je Samir Ibišević, direktor gastro-turističke agencije Balkantina.
Da inovacija ima, pokazuje primjer Miodraga Vukovića, osnivača porodičnog biznisa “Vuk Tartufi”. Ovaj Banjalučanin uspješno pronalazi tartufe u krajiškim šumama, prerađuje ih u gastronomske proizvode, a razvija i ideju da vodi i turiste u potragu za ovim skupocjenim gljivama.
“Čak i neke profesionalne turističke agencije, razmišljaju da kao nešto novo u ponudu uvrste traganje za tartufima. Od toga ne bježimo, iako nemamo iskustva u tome, zašto to ne bismo probali”, rekao je Vuković.
U selo Pecka se počeli vraćati starosjedioci
Svaki dobar prijedlog dobiće podršku institucija, poručili su ovo iz Ministarstva turizma Republike Srpske, u kojoj je trenutno registrovano oko šezdeset gazdinstava, koja mogu primati turiste.
“Ukoliko bude trebala bilo kakva pomoć, organizacija, kontakt sa turističkim agencijama, mi stojimo na raspolaganju. Imamo mnogo toga da ponudimo, i kada bih sama putovala, trebalo bi mi dvadeset dana da sve obiđem sve destinacije, od vinarije u Bukviku pored Brčkog, do potrage za tartufima”, kazala je Jelena Gavrilović iz Ministarstva trgovine i turizma RS-a.
Jedan od najsvjetlijih primjera seoskog turizma je Visitor centar Pecka. Nakon što je grupa entuzijasta renovirala seosku školu, očistila selo nadomak Mrkonjić Grada, mapirala puteve, u selo su se počeli vraćati i oni čiji su preci davno napustili Pecku.
“U selu Pecka živjelo je oko 2000 ljudi, sedamdesetih, osamdesetih su se masovno odselili u Vojvodinu, sada se oni vraćaju svojim kućama, kroz našu promociju, ja stalno objavljujem kada neko obnovi neku kuću, kada se nešto izgradi. Oni se vraćaju i kažu ne mogu više gledati svoju kuću ruševnu. I pošto su se nagledali u Vojvodini toga, pokušavaju da ih renoviraju, da budu autentične”, ispričao je Boro Marić iz Centra za posjetioce Pecka.
Uživanje u prirodi uz pogled na Neretvu
Dobri primjeri ruralnog turizma mogu se vidjeti širom BiH. Jedna od njih je Vila Neretva kod Konjica, ali i Vinarija Pajić iz Brčkog. Bitno je kažu imati dobar kvalitetan proizvod standardovan i siguran za posjetioce, ali je važno I dobro ga prezentovati.
“Evo na primjer, rafting Neretvom je bitno da se dobro uslika, da se vidi gdje ste bili. To je prednost i mogućnost nama kao ugostiteljima da to iskoristimo. To moramo iskoristiti jer je takav trend”, poručio je Dženan Zvonić iz Ville Neretva.
“I ta čaša vina, i vinska plata kako izgleda, i jelo koje služimo sve mora da bude “slikabilno”, ali i ukusno. Nešto što će ljudi moći da objave. I ono što je prednost nas na selu, iako imamo minimum tih stvari, priroda će uvijek lijepo ispasti”, objasnila je Jelena Radovanović iz Vinarije Pajić.
Učesnici su se složili da je za pružaoce usluga u oblasti ruralnog turizma ključan zajednički brendirani nastup, kako prema tržištu ali i prema institucijama. Bitno je umrežavanje i djeljenje iskustava između pružaoca usluga te investiranje u inovativne i uspješne servise.
“Autentično iskustvo interakcije s ljudima u ruralnim krajevima, gostoljubivost i raznolikost ponude čine ključne faktore u diferencijaciji turističke ponude u segmentu ruralnog turizma u BiH u odnosu na susjedne zemlje i šire”, zaključio je Samir Ibišević iz Balkantine.
Forum “Pandemija Covid 19: Prilika za inovacije u ruralnom turizmu”, organizovala je Balkantina u okviru projekta rural.ba uz podršku ambasada Švicarske i projekta MarketMakers. Zaključci foruma će se uputiti učesnicima, ali i relevantnim ministarstvima, domaćim i međunarodnim razvojnim agencijama, a u cilju stvaranja konkretnih osnova za daljnji razvoj ruralnog turizma u BiH.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!