Treći "Auto Show Week" otvoren je danas u Tuzli na kojem je predstavljeno 25 brendova s više od 200 vozila i ovaj put nisu u pitanju samo automobili nego posjetitelji mogu pogledati i izložene motocikle, skutere, bicikle, električne bicikle te električna vozila.
Najnoviji modeli iz autoindustrije danas su pokazani u Tuzli, pa i prije zvaničnog predstavljanja. Posebna atrakacija je auto Mustang i električni bicikl.
“Što se tiče samog Mustanga on je rijetko zastupljen na našem tržištu, više je zastupljen u Americi. Mi smo ovaj dovukli radi i cijene i motora koji je 2.3, benzinac”, kaže Emir Nalović, Auto kuća“ Remex“ Tuzla.
“Mi imamo izložen bicikl koji sadrži na sebi električni motor koji vam do 60 % pomaže u pedaliranju i olakšava vožnju bicikla”, otkriva Edin Šerifović, „M- Bike“ Tuzla.
“Priča je ovog puta na ljetu, priča na je na druženju. Ekologija plus automobili plus adrenalin”, smatra Zlatko Berbić, organizator.
Ekologija je i ove godine u fokusu. Na području TK ima 131 hiljada registrovanih auta. Od toga 88% automobila staro je od 15 do 18 godina koji su veliki zagađivači okoliša i prijetnja za sigurnost saobraćaja jer 70% njih ne zadovoljava tehnički pregled. Resorno ministarstvo tvrdi da poduzima korake.
“Da se obiđu sve stanice tehničkih pregleda i da se uvjerimo kako može proći jedan automobil koji ne zadovoljava tehničke uslove. Kad kažemo ne zadovoljava, mi to mislimo nešto sitno. Ali mi znamo šta nam to prođe. Tako da čovjeku na petom ili šestom kilometru otpadne spona, točak ili otkažu kočnice”, ističe Mirsad Gluhić, ministarstvo trgovine, turizma i saobraćaja TK.
“Slabe su plate. Novo vozilo ko kupi, to su inače ljudi koji rade, imaju biznise i oni koji su štedjeli da jednom u životu kupe novo auto. Generalno, u kakvom stanju živimo, mislimo da mi trebamo biti zadovoljni sa ovim što realizujemo u toku jedne godine”, tvrdi Dejan Pavić, Autokuća „Pavić“ Tuzla.
Da bi se smanjilo zagađenje zraka i počela koristiti električna auta, potrebna je stimualcija za kupce od države, kao i punionice.
“Mi smo još u povoju. Imamo par vozila u BiH. Stimulacije nema, nažalost. Imamo destimulizaciju jer se još ne zna ni kako registrovati električno vozilo, plaćaju se najveće tarife za električno vozilo. Nažalost, situacija je jednostavno takva za električna vozila”, kaže Pejo Nišandžić, Udruženje prodajno servisnih društava motornih vozila FBiH.
Tržište električnih vozila sve je veće. Prema podacima Europske udruge proizvođača automobila, Njemačka je pretekla Norvešku i postala najveće europsko tržište električnih automobila te bilježi rast prodaje veći od 70%, dok se smanjio broj prodanih dizelaša i benzinaca. U našoj zemlji situacija je daleko od toga jer na našim cestama se voze auta starija od tri decenije.
Strogo je zabranjeno preuzimanje sadržaja, vijesti, videa ili fotografija bez dozvole. N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook i UŽIVO na ovom linku.