Brend Range Rover slavi 50 godina, i to uvođenjem edicije Range Rover Fifty, saopšteno je iz te kompanije. Kako bi se proslavio jubilej, Range Rover Fifty biće ograničen na samo 1.970 vozila globalno, u slavu 1970. godine kada je originalan Range Rover izašao.
Prvi luksuzni SUV stigao je na tržište 17. juna daleke 1970, a pet decenija kasnije, originalni luksuzni 4×4 pretvorio se u luksuzno SUV vozilo s paletom modela: Range Rover Evoque, Range Rover Velar, Range Rover i Range Rover Sport.
Godine 1992. postao je prvi 4×4 na svijetu koji je opremljen sistemom za kontrolu vuče i automatskom elektronskom vazdušnom suspenzijom – koja osigurava neprevaziđen osjećaj vožnje na putu, ali i izvan njega.
U 2012. godini, najnovija generacija Range Rovera postala je prvi SUV na svijetu koji je imao potpuno aluminijsku laganu konstrukciju, čineći ga lakšim, jačim i efikasnijim. Prešao je preko ozloglašenog Darien jaza, bio je prvi automobil koji se prikazao u muzeju Luvr u Parizu, a čak je i pobedio Pariski-Dakar miting – dva puta.
Sa njegovim prepoznatljivim lebdećim krovom, razdvojenim vratima prtljažnika i poznatim prednjim blatobranom, današnji Range Rover može i dalje da traži trag u njegovom početku 1970 godine.
Range Rover Fifty, biće dostupan u obje verzije šasije, standardnoj i produženoj, a kupci će moći da izaberu između više boja spoljašnosti. Veliki broj motora biće u ponudi, od benzinskih i dizel, pa čak i hibridna P400e verzija.
Evolucija i zanimljive činjenice
– 1970. Prva generacija – Novi Range Rover lansiran je 17. juna sa laganim aluminijumskim V8, stalnim četvorostranim pogonom i svestranim disk kočnicama
– 1971. Range Rover postaje prvo vozilo izloženo u muzeju Luvre u Parizu, proizvodno vozilo bilo je izloženo na ulazu, dok je unutra bila maketa vozila.
– 1972. Range Rover je prvo vozilo koje je prešlo dužinu Amerike, uključujući Darien Gap, od 18.000 milja. Britanskoj vojsci na transameričkoj ekspediciji trebalo je 99 dana da pređe 250 milja guste džungle.
– 1974. Range Rover završava pustinjsku ekspediciju od zapadne do istočne Sahare – 7.500 milja za 100 dana.
– 1977. Modifikovani Range Rover pobjeđuje u klasi 4×4 na maratonu London-Sidney, od 18.750 milja iscrpljujućem i najdužem automobilskom reliju ikad zasnovanom na brzini.
– 1981. Limited edition – Prva fabrički proizvedena limitirana serija modela Range Rover “In Vogue”
– 1982. Range Rover proizvodi 100.000 automobila u toku 1982. godine
– 1984. Nakon uspjeha “In Vogue” LE, Range Rover Vogue je predstavljen kao top model te linije
– 1985. Range Rover “Bullet” na dizel pogon ruši 27 rekorda brzine, uključujući i rekord dizela u prosjeku za više od 100 mph za 24 sata
– 1987. Range Rover je lansiran u Sjevernoj Americi
– 1988 Luksuz. Borg-Varner lančana prenosna kutija sa viskoznim spregnutim središnjim diferencijalom uvedena je u pogonski sistem Range Rovera, pojačavajući njegovu luksuznu osobinu
– 1989 Kočnice koje se ne zaključavaju. Range Rover je prvi 4×4 na svijetu koji je opremljen ABS-om, i prvi na svijetu dizajniran za optimalne OFF i On-road performanse
– 1992. Range Rover je prvi 4×4 na svijetu koji ima elektronsku kontrolu vuče (ETC)
– 1993. Oznaka Autobiography objavljena je na Salonu automobila u Londonu (kupcima predstavljena 1994. godine)
– 1994. Druga generacija, Range Rover (P38a) je lansiran sa dugom šasijom međuosovinskog razmaka i nadograđen sa elektronskim vazdušnim vješanjem
– 1996. Range Rover Classic se povlači nakon ukupne proizvodnje od 317.615 vozila .
– 1999. Land Rover stvara najluksuzniji Range Rover do sada limitiranom edicijom Range Rover Linley inspirisanom dizajnerom namještaja Lordom Linley-em – proizvedeno je samo 10 vozila po ceni od 100.000 funti
– 2001. Treća generacija, Range Rover (L322) je lansiran sa svestranim nezavisnim vazdušnim ogibljenjem, sa demonstriranom vožnjom na RAF-u Kinloss, Skibo i Novar Estate
– 2005. Lansiran drugi model – predstavljen je Range Rover Sport, zajedno sa novim 4.4-litarskim V8 i 4.2-litarskim V8 benzinskim kompresorom
– 2006. Range Rover uvodi Terrain Response-R i TDV8 dizel 2009 Range Rover predstavlja novi LR-V8 5.0-litarski i 5.0-litarski benzinski motor i prvi sistem Adaptive Dinamics na svetu koji neprekidno optimizuje kontrolu karoserije i vožnje – Range Rover Evoque – koji stvara novi segment vozila, premium kompaktni SUV
– 2012. Četvrta generacija, novi model je predstavljen 6. septembra u Kraljevskoj baletskoj školi u Londonu – prvi aluminijumski terenac na svijetu
– 2013. Druga generacija Range Rovera Sporta je predstavljea sa novim 340PS 3.0-litarskim LR-V6 benzinskim motorom 2014 Lansiran je Range Rover Sport SVR – najbrži SUV na svetu
– 2015. Najmoćniji Range Rover do sada sa 550-litarskim V8 motorom predstavljen je u Njujorku
– 2016. Range Rover Autobiography je predstavljen u svemirskoj luci Mojave u Kaliforniji
– 2017. Lansiran je Range Rover P400e PHEV (priključno hibridno električno vozilo)
– 2017. Četvrta linija modela – Range Rover Velar – predstavljena je u Londonskom muzeju dizajna
– 2018. Druga generacija Range Rover Evoque lansirana je na Londonskom Eat Endu, postavljajući nove standarde
– 2020. je 1970 vozila proizvedeno u znak proslave 50. godišnjice, dostupna su u tri originalne boje
Da li ste znali?
– CSK model CSK sa dvoje vrata napravljen je u čast glavnog dizajnera Range Rovera, Kralja Čarls Spencera
– Tačno 500.000. Range Rover je napravljen u fabrici Solihull 2002. godine
– Hibridni prototipovi Range Rovera dovršavaju svilenu stazu, vozeći 9.950 milja od Solihulla do Mumbaija
– Range Rover Velar osvaja titulu svjetskog dizajna godine na Svjetskoj dodeli nagrada za 2018.
– Range Rover Sport PHEV je prvo vozilo koje se popelo 999 stepenica pod uglom od 45 stepeni do Nebeske kapije u Kini.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad