Brisači su zimi presudni za sigurnost, evo kako brinuti o njima

Auto 25. nov 202009:24 > 09:36
Pexels

Bez brisača vjetrobranskog stakla ne biste mogli ništa vidjeti na kiši ili snijegu. No, znate li kako se brinuti o njima?

Češki proizvođač automobila Škoda ima uvijek prilično zanimljive priloge kada je riječ o automobilskim temama. A kako se bliži najhladniji i najkišovitiji period godine, neke sitnice su od presudne važnosti za našu sigurnost.

Brisači i tekućina za pranje vjetrobranskog stakla spadaju u najvažnije sigurnosne značajke koje automobil ima. Stoga je pametno dobro se brinuti o njima, pogotovo sada kad nastupa zima, piše tportal.

1. Brisači nisu četke za ribanje

Glavni posao brisača vjetrobranskog stakla je brisanje tekućine koja se na njima nakupi u vlažnim uvjetima. Brisači se također mogu riješiti čestica prljavštine na vjetrobranskom staklu, ali to ih oštećuje. Što je na vjetrobranskom staklu više osušenih ostataka insekata, otpalog lišća, borovih iglica ili drugih krutih tvari, to je veći rizik od mikroskopskih oštećenja metlica brisača, što rezultira manje učinkovitim čišćenjem vode s vjetrobranskog stakla.

2. Brisači nisu strugači za led

Je li važno ako se brisači zamrznu na vjetrobransko staklo u jesen i zimi? To nije toliko važno, ali nikada ih ne biste smjeli aktivirati kad su zamrznuti. A ako ih i fizički odvojite od smrznuog stakla, gotovo sigurno će ostaviti ‘suze’ na metlicama brisača. Isto vrijedi i ako aktivirate brisače kad su na vjetrobranskom staklu kristali leda.

“Zbog toga je dobro, ako morate parkirati vani u uvjetima smrzavanja, brisače postaviti u podignuti položaj tako da ne dodiruju vjetrobransko staklo. Ako se smrznu na vjetrobranskom staklu u početnom položaju ‘odmaranja’ ispod poklopca motora, prvo morate odmrznuti vjetrobransko staklo. Prije svega to zahtjeva dosta vremena, a osim toga trebate znati procijeniti kada brisači više nisu zaleđeni”, savjetuje Pavel Švejdar, koji je u Škodinom tehničkom razvoju odgovoran za brisače i tekućine za pranje.

Zbog čega postoji kašnjenje brisača?

Mnogi automobili imaju ono što je poznato kao “kašnjenje brisača”. Ako dulje vrijeme ne upotrebljavate tekućinu za pranje vjetrobranskog stakla, razvodne cijevi koje nose tekućinu mogu biti prazne – tada prođe neko vrijeme prije nego što aktivirana pumpa istisne tekućinu u mlaznice, a odatle na vjetrobransko staklo.

Ako istodobno aktivirate pumpu za prskanje i brisače, metlice brisača mogu strugati po suhoj površini vjetrobranskog stakla. Jednostavno rečeno, vaši brisači čekaju da tekućina dopre do vjetrobranskog stakla. Iz sigurnosnih razloga ova je funkcija aktivna samo do brzine od 120 km/h.

3. Ne dopustite da se mlaznice raspršivača smrznu

Zanemarivanje mlaznica za prskanje u hladnim mjesecima može dovesti i do problema. Ako niste još promijenili tekućinu za brisače i ulili zimsku smjesu otpornu na smrzavanje, sjetite se jednog važnog koraka. Izvucite i svu ljetnu tekućinu iz razvodnih cijevi, posebno onu dugu koja vodi do stražnjeg stakla jer smrznuti brisači gadna su i nepotrebna glavobolja.

4. Kada biste trebali zamijeniti metlice brisača?

Često se postavlja pitanje: Kada je pravo vrijeme za zamjenu brisača? Brisači su vrlo izdržljivi: Testirani su na pola milijuna pokreta brisanja – ali u stvarnom životu obično ne traju toliko dugo. Vidjet ćete i sami kada je pravo vrijeme za njihovu promjenu: Kada brisači propuste obrisati pojedine dijelove vjetrobranskog stakla ili ostave tragove ili ne prelaze glatko vjetrobransko staklo.

Prilikom zamjene brisača, prvo ih stavite u ‘servisni položaj’, što je jedini način da sigurno radite s njima. Pavel Švejdar preporučuje kupovinu brisača originalne marke, a ne jeftinih alternativa. “Za jeftinije verzije može se tvrditi da odgovaraju velikom broju različitih marki i modela, ali nikad se ne uklapaju kao i originali. Isto se odnosi i na ostale rezervne dijelove. Uz to, generički proizvodi obično imaju veliki univerzalni adapter koji spaja zglob i ruku, što je ružno kad se gleda iznutra i izvan automobila”, objašnjava Švejdar.

5. Obavezno raspršivanje tekućinom prednjih svjetala

Za kraj, još jedna tema. Prvo broj: 2,3 bara. To je tlak na kojem rade vaši samoizvlačeći integrirani raspršivači tekućine prednjih svjetala. Vidjeti je važno, ali isto tako i biti viđen, a ova raspršena tekućina za pranje pomaže vam da budete sigurniji na cesti. “Mnogi ljudi ne shvaćaju, ali prljava svjetla mogu biti opasna. Neka svjetla emitiraju vrlo intenzivno svjetlo, posebno ksenonska. Kad je staklo prednjih svjetala prljavo, a prelomljeno svjetlo znači da jesu, vjerojatnije je da će izazvati odsjaj vozačima koji dolaze. Zbog toga su ovi raspršivači obavezni za ovu vrstu farova. Za druge vrste prednjih svjetala, poput onih LED – raspršivač je prije praktičnosti nego nužnosti”, zaključuje Švejdar.

Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad