Sudeći po dobroj prodaji u Njemačkoj i Francuskoj, pred ovim "Rumunom" je svijetla budućnost.
Sandero je predstavljen na Pariskom sajmu automobila u septembru 2012. godine i već je tada bilo vidljivo kako će to biti lijep hatchback s Renaultovom tehnikom.
Doista, Dacia nije Red Bull (tim F1 koji koristi Renaultove motore) ali pobjeđuje konkurenciju u mnogim segmentima, posebice kada je racionalna kupovina u pitanju. Sandero je dobar izbor za sve koji žele udobnost, povoljnu cijenu, solidan popis opreme te pouzdanu mehaniku. Dacije su konstruirane da traju. Treba li vam takav automobil? I da odmah budem direktan, ovo je dame i gospodo francuski automobil sa Euro 6 motorom. Renault od glave do repa!
U testiranom izdanju, Sandero mi se čini odličnom kupovinom jer nudi zabavan i štedljiv 1.5 turbo dizelski motor snage 75 KS za blizu 21.000 KM.
Ko nudi više za te novce? Ne čujem vas? Listate cjenike? Tragate za mega popustima? U konačnici ćete shvatiti da ovako povoljnu cijenu nudi samo Renault, oprostite, Dacija. Zapravo u pola država svijeta ovaj model se prodaje kao Renault Sandero. Zašto onda u Evropi nosi znak Dacije? Odgovor je jasan: na starom kontinentu Renault ne smije biti previše jeftin. Opet ste začuđeni? Smirite se, sve je u najboljem redu, jer danas se za sve pita marketing. A vi slobodno kupite Renault Sandero, iako će vam se susjedi možda smijati što vozite rumunski auto.
U Njemačkoj i Francuskoj se Dacia Sandero prodaje kao halva. Sve joj više povjerenja poklanjaju i velike kompanije. Otkud sad to? Popili ste čašu vode? Upravo zbog toga što se Dacije kvare manje od Renaultovih i Peugeotovih automobila. Da dobro ste pročitali. Još trljate oči? Zar vas majka nije učila da ih ne treba dirati prljavim rukama? Stanite, nije kraj, nemojte psovati. Pripremite se na još nekoliko, puno većih šokova.
Sandero “fabrički dolazi s Goodyear gumama, njemačkim Ate kočnicama koje se, između ostalog, ugrađuju u Mercedese u prvoj ugradnji. Sve ovo je na ranijim serijama Dacie bilo tek sporadično, tako da vjerujem da nema više jeftinih komponenti. Farovi su mu moćni, širok i dubok snop. Eto dokaza da ne moraju biti ksenoni, da bi dobro osvjetljavali cestu. Znajte da za dodatnih 1.350 KM možete dobiti produljeno jamstvo od čak 7 godina. Fino, zar ne?
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.
Ergonomija zadovoljava
Mjesta naprijed ima solidno, ergonomija je vrlo dobra, dok će osobe prosječne visine na stražnjim sjedalima osjetiti nedostatak prostora. Spomenimo i kako ćete na stražnjim sjedalima morati koristiti ručicu za podizanje i spuštanje stakala. Sandero standardno ima stražnja sjedala podijeljena u omjeru 60/40. Obujam prtljažnika je 320 litara. Spuste li se stražnja sjedala, obujam raste na 1.200 litara. Za ovu klasu više nego krasno.
Multimediju čini audio sistem s CD ali i s USB čitačem (za koji treba doplatiti kod BMW-a serije 3). Zvuk je vrlo dobar, odnosno isti kao kod Renaulta Clio IV. Ekran je monokromatski s dva reda prikazanih informacija. Tipke za kontrolu zvuka su odlično ergonomski smještene iza upravljača.
Unutrašnjost Dacije ne impresionira, ali Sandero 2 je mnogo bolji od penzionisanog Sandera. Zaista treba biti mrgud ili ljuti protivnik francuskih automobila kada se ne bi odalo priznanje za ovaj napredak.
Novi „Golf II“ pred vama: izvrsno oslanjanje
Sandero druge generacije je još udobniji, mekši, ugodniji za duga putovanja. Odlično je što i sa osnovnim paketom dolazi ESP koji odlično funkcionira iako se rijetko aktivira budući da je automobil dobro izbalansiran, neutralan i upravljiv. Čudesno sam brzo prolazio kroz zavoje, i ostavljao iza sebe vozače sa mnogo skupljim automobilima. Uživao sam u vožnji, kao da sam za volanom Clia II generacije. Zapravo, Sandero 2 je konstruiran upravo na platformi Clia druge generacije. Svakako Dacija je prostranija, veća, udobnija, modernija, ali ima lošiju zvučnu izolaciju od starog Renaulta.
Sandero sam testirao po snijegu i ledu, i mogu reći da ESP glavu spašava. A kada smo već kod elektronskih pomagala, znajte da je tempomat/limitator brzine u Laureate paketu opreme. Ovaj automobil je kao stvoren za loše regionalne ceste, jer tako dobro upija sve neravnine i propuste cestara. Preko „dos d âne” (u prijevodu „leđa magarca“, izraz udomaćen u Francuskoj za „ležećeg policajca“), prelazio sam sa 40 km/h.
Motor odličan!
Agregat 1.5 dCi (Euro 6) od 75 KS je sada ozbiljno unaprijeđen. Novi motor sa četiri cilindra razvija 75 KS pri 4.000 o. / Min., Uz okretni moment od 200 Nm koji je dostupan već pri 1750 o. / Min. radilice. Motor vrlo ravnomjerno razvija snagu i vrlo je uglađen, tako da manje iskusni vozači neće ni znati da ispod poklopca motora radi dizelaš. Mjenjač je dobar, a peti stepen prijenosa je dugačko izračunat (tako da nema razloga da plačete za šestom brzinom).
Iako je auto vožen prilično brzo, a klima uređaj je radio dobar dio testa (zbog odmagljivanja, razumije se), potrošnja je iznosila tek 5,6 litara. Iako na trenutke imate osjećaj da je je agregat moćan, s njim možete ostvariti tek prosječne brzine. Maksimalna brzina od 160 km/h nije impresivna, ali za ovaj motor je ona “mačji kašalj”. Šteta što je buka itekako pristuna. U tom pogledu se od starog modela nije odmaklo ni milimetar. Možda je za utjehu što je osjećaj buke (dakle ne i izmjerena jačina buke) isti na 140 i 160 km/h, pa kad je već tako onda…
Naravno, ja vas pozivam da strogo poštivate ograničenje brzine. Njemačka je nešto drugo, jedina slobodna zemlja, za vozače prije svega. Nijemci to pravo itekako brane. Sandero 1.5 dCi može postići 160 km km/h. Ubrzanje do 100 km/h iz mjesta mirovanja iznosi 14,0 sekundi – nešto malo bolje od obećanja, ali ko još drži štopericu za volanom ovakvog automobila?
Iako je auto vožen prilično brzo, a klima uređaj je radio dobar dio testa (zbog odmagljivanja, razumije se), potrošnja je iznosila tek 5,6 litara. Iako na trenutke imate osjećaj da je je agregat moćan, s njim možete ostvariti tek prosječne brzine. Maksimalna brzina od 160 km/h nije impresivna, ali za ovaj motor je ona “mačji kašalj”. Šteta što je buka itekako pristuna. U tom pogledu se od starog modela nije odmaklo ni milimetar. Možda je za utjehu što je osjećaj buke (dakle ne i izmjerena jačina buke) isti na 140 i 160 km/h, pa kad je već tako onda…
Naravno, ja vas pozivam da strogo poštivate ograničenje brzine. Njemačka je nešto drugo, jedina slobodna zemlja, za vozače prije svega. Nijemci to pravo itekako brane. Sandero 1.5 dCi može postići 160 km km/h. Ubrzanje do 100 km/h iz mjesta mirovanja iznosi 14,0 sekundi – nešto malo bolje od obećanja, ali tko još drži štopericu za volanom ovakvog automobila?Sandero druge generacije je još udobniji, mekši i ugodniji za duže ture. Odlično je što i sa osnovnim paketom dolazi ESP koji funkcioniše odlično. On se rijetko aktivira, jer je auto dobro izbalansiran, neutralan i upravljiv. Iznenađujuće sam brzo prolazio kroz krivine i ostavljao iza sebe vozače sa mnogo skupljim automobilima.
Pomiješane emocije i u vožnji – Dacia Sandero spada u skupinu vozila koje nije baš lako procijeniti i ocijeniti. Baš kada me ovaj automobil oduševio elastičnim motorom ili vrhunskim kočnicama koje se lako doziraju, nešto je ipak pokvarilo moje oduševljenje. Koliko god se trudio privhatiti da od jedne Dacije ne mogu očekivati isto ono što i od Mercedesa, prosječna zvučna izolacija me brzo vrati u stvarnost. Ako vozite do 120 km/h bit ćete zadovoljni tišinom u putničkom prostoru. Međutim, Sandero je danas bolji nego ikada prije, i po mnogim karakteristikama može konkurirati automobilima poput Citroëna C3, Peugeota 208 ili Clia IV. U katalozima od prošle godine piše da po gradu troši 4,4 l/100 km. Možda, ako ga vozite samo nizbrdo. Ja nisam uspio ostvariti potrošnju manju od 5,0 litara. Krivac je eventualno veliki grad i saobraćajne gužve.
Na kraju…..ili na početku?
U ponudi benzinskih motora zanimljiva je verzija s tekućim plinom koja ima manju emisiju CO2 od 125 g/km. Taj motor ima snagu od 72 KS, a cijena je 17.000 KM. Želite li jači benzinski motor tada ćete morati odabrati Daciju Sandero Stepway s 90 KS (0,9 TCe motor), s cijenom od 21.000 KM.
Dizelska ponuda se sastoji od samo jednog, ali vrijednog dCi 75 (75 KS) koji je bio u testnom autu, a cijena je 21.000 KM (s jačim paketom opreme Life kao na testnom autu košta 20.000 KM).
Zbogom kompleksi
Mnogi od nas i dalje vjeruju široko rasprostranjenim stereotipima prilikom kupovine automobila koji se ukratko mogu sažeti u nekoliko rečenica povezanih sa zemljama iz kojih automobil dolazi. Neki od tih najpoznatijih stereotipa su: “nijemci” su kvalitetni, najbolji ali i skupi, “japanci” su najpouzdaniji ali imaju tanak lim, “korejci” su “smeće” , “talijani” su lijepi, ali se kvare, a “francuzi” su jednostavno “francuzi”, komplicirani i hiroviti.
A onda je prije nekoliko godina i na naše tržište Renault uveo rumunsku Daciju kao svoju ekspozituru. Ova marka u BiH nije bila toliko poznata ni starijim vozačima iako je dolazila iz nekadašnjeg istočnog bloka. Ali danas se u regiji sve više kupuju Dacije. Prije svega kupuju kompanije, koje su prezadovoljne, jer je kvaliteta ovih rumunskih vozila vrlo dobra. Zbogom kompleksi!
Što ona kaže:
Sandero je Best buy. Vrlo je štedljiv. Ovjes je izuzetno udobno podešen. Bilo bi dobro da su interijer i plastika kvalitetniji. Međutim, tada cijena ne bi bila tako povoljna. Dacia je mnogo napredovala sa ovim modelom i zato joj treba odati priznanje. Meni se sviđa, nudi puno po umjerenoj cijeni.
Kome je namijenjen ovaj automobil?
Čeznete za Golfom II? Legendardnim Renaultom 4? Ovaj Sandero ima ono najbolje od oba ova svijeta. On je moderni nasljednik automobila koji su ispisali stranice historije. Sandero je vrlo pouzdan, a ovaj motor je postao toliko omiljen da čak i zaljubljenici u VW priznaju da je puno bolji od 1.4 TDI agregata. Ima robusno podešen ovjes, može tamo gdje je mogla i legendarna “četvorka”. Zapravo inženjeri Renaulta su imali staru “Katricu” u glavi kada su konstrulirali Sandero. Sandero koji je u Argentini, Brazilu, Egipu, Rusiji zapravo Renault.
Prednosti: Renaultov agregat 1.5 dCi je nestvarno dobar: elastičan, tih, uglađen i štedljiv. Odlične kočnice, kratki zaustavni putevi. Vrlo dobar audio uređaj sa odličnim zvučnicima. Odlični pneumatici Good year dolaze serijski (ja sam imao zimske gume na testu – Sava). Najjeftiniji auto B segmenta na tržištu. Robusno i jednostavno podešen ovjes koji dobro guta neravnine s ceste. Sandero čak ima i amortizer za podizanje poklopca motora, koji nedostaje mnogo skupljim automobilima. Solidna servisna mreža, umjerene cijene rezervnih dijelova, i jeftin redovni servis. Produžena garancija od 5 ili 7 godina uz Renault financiranje.
Cijena: Od 15.000 KM (za verziju 1.2 16)
Mane: Jeftina, tvrda plastika i neugledan, previše jednostavan interijer za vozilo koje košta debelo preko 17.000 KM. Krug okretanja od 11,2 metara je najgori u klasi, a ni preglednost nije uzorna. Prosječno precizan mjenjač i slaba servo asistencija upravljača koji ne možete podešavati po dubini ni u najskupljem paketu opreme pomalo odbija kupce. Sigurnost je ispod prosjeka klase – ESP je tu serijski, ali je na crash testu dobio četiri zvjezdice, što je uspjeh za Daciju. Laka daljnja prodaja jer su pouzdani dizelaši u BiH na cijeni. Prekidači za stakla na nezgodnom mjestu i slične sitnice su zbunjujuće i zahtijevaju privikavanje.odličnim zvučnicima. Odlični pneumatici Good Year dolaze serijski (ja sam imao zimske gume na testu – Sava).
DIMENZIJE: SPECIFIKACIJE
Dužina: 4.057 mm
Širina: 1.733 mm
Visina: 1.560 mm
Međuosovinski razmak: 2.590 mm
Prtljažnik: 320/1.200 l
Masa: od 1.033 kg
MOTOR: SPECIFIKACIJE
Zapremina: 1.461 ccm Snaga: 75 KS pri 4.000 o./min.
Okretni moment: 200 Nm pri 1.750 o./min.
PERFORMANSE: SPECIFIKACIJE Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 14,6 s
Maksimalna brzina: 159 km/h
Potrošnja (tvorničko obećanje): 4,0 litre
Potrošnja na testu: 5,6 litara
Euro NCAP crash test: 4 zvjezdice
OCJENE (od 1 do 5)
Dizajn: 3,0
Sigurnost: 3,0
Motor i mjenjač: 4,0
Performanse: 3,0
Potrošnja: 5,0
Cijena i garancija: 4,5
Udobnost: 3,5
Ponašanje na cesti: 4,0
Kvaliteta i pouzdanost: 3,5
Ponuda prostora: 4,0
Prosječna ocjena: 3,8
– – – –
Opći dojam: 4,0
Paleta motora: 3,0
Mogućnost daljnje prodaje: 4,0