Kia iz godine u godinu proizvodi sve kvalitetnije automobile. Evropsku konkurenciju su odavno pobedili. Kia sada drsko napada najveće japanske brendove.
Automobili marke Kia su u BiH sve popularniji. Kia se prodaje bolje od Honde, Mazde i Suzukija. Da li ste vjerovali prije samo deset godina da će ovaj korejski brand pod skutom Hyundaija napredovati baš toliko mnogo?
Ovo spretno osmišljeno vozilo služi na čast znaku koji nosi. Možda neočekivano, pro_cee`d je zabavniji za vožnju i u cjelini zreliji, bolji i atraktivniji od svog ljutog konkurenta, Hyundija i30 (imam dojam da sam ovo već negdje napisao).
Kvalitetan, brz i atraktivan – tako bi se u najkraćem mogao opisati testirani pro_cee`d. Kia pro_cee`d s motorom 1.6 CRDi, prilično je dobra kupovina koja konkurenciji i dalje zadaje veliku glavobolju. Znajte i to da će vam 135 KS (Euro 6) osigurati sasvim dovoljno zabave za volanom.
Više nego vam i treba. Srce vam zakuca brže čim vidite ovaj auto. Ako ga provozate, može se izroditi i mnogo ozbiljnija ljubav. Zato oprez, obuzdajte emocije, “nemojte” ići na test vožnju, ako niste spremni ostati praznih džepova. Ja sam vas upozorio, a vi kako želite.
Aduta ima puno. Jamstvo od čak 7 godina je i dalje glavni mamac za kupce, ali i sve bolja pouzdanost, i imidž ovog branda u Evropi, i BiH. Kada sam testirao prve Kije prije jednog desetljeća, komentari su bili više nego zluradi. Svi su mi spočitavali da pretjerujem što poredim Kiju s automobilima poput Citroena, Fiata i Peugeota, a pokazalo se poslije skoro jednog desetljeća da sam itekako bio u pravu, jer Kia je danas moćna, i prodaja joj je bolja iz mjeseca u mjesec, dok spomenuti brendovi imaju silne probleme.
A gdje je danas Kia? Sa pro_cee`d-om prilično visoko, i iznad brojne konkurencije. Kia još nije dostigla Toyotu i Mazdu, kada je pouzdanost u pitanju (iako neke statistike to demantatuju), nije ni Hyundai, ali statistički podaci ukazuju na to, da su ovi automobili iz Slovačke i Koreje, sve kvalitetniji. Vrijede više nego što koštaju.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.
Kia svima po mjeri
Upravljač se podešava po svim osovinama, a hodovi postavke su izdašni, i bolji nego kod većine europskih i naračito japanskih proizvođača.
To je jako dobro, jer idealnu poziciju za volanom može pronaći i vaša supruga od recimo 160 cm, i vaš sin od dva metra. Kia pro_cee`di jeste zamišljena da bude automobil za svakoga, jer ona nema sportske gene, iako izgleda kao da ih ima. Sportski dizajn nagovještava “sportske performanse” jer osim 128 KS ovaj automobil pruža i 260 Nm okretnog momenta.
Doduše, maksimalna brzina od 202 km/h nije svima i dovoljna, ali zaista pruža dovoljno dobra međuubrzanja za egzibicije na putu. Enterijer odiše materijalima uzorne kvalitete, ergonomija je vrlo dobra, instrumenti su pregledni i dobro raspoređeni, a finalna obrada je uzorna. Sve to ostavlja odličan dojam na potencijalne kupce čim otvore masivna vrata (itekako su masivna, ali bogami i velika). Kia se može pohvaliti i udobnim i dobro profiliranim sjedalima i dobrom opremom.
Zvučna izolacija je vrlo dobra, i primjerena je daleko skupljim automobilima nego što je to ova Kia, koja u BiH startuje sa cijenom od 32.390 KM za inačicu s dizelskim agregatom od 1,6 litara, ali se može kupiti i za puno manje novca, jer su stalni popusti na snazi, i dobro je da je tako.
Morate priznati da izgleda sjajno
Možda vam se tvrdnja da je ovo najatraktivniji automobil u kompakt klasi čini pretjeranom, ali ako pogledate što nudi konkurencija, posebice njemačka, lako ćete doći do zaključka da njemački kompakti izgledaju nemaštovito ili čak dosadno u odnosu na pro_cee`d. Istini za volju, pro_cee`d nacrtan je baš u Njemačkoj. Nakon desetak sati vožnje s nekoliko pauza, imao sam dojam da sam boravio u nekoj većoj limizini. Kia ostaje mirna, i neutralna u svakoj situaciji, i 135 KS je prosto nedovoljno da se mogućnosti ovjesa dotjeraju do granice. Ovaj auto je i štedljiv, brz i dinamičan – tako bi se u najkraćem mogao opisati pro_cee`d s dobro poznatim common-rail agregatom od 1,6 litara i 135 KS. Prosječna potrošnja od 6,0 litara je dovoljno niska, a ona može biti i jedan litar niža ukoliko vozite umjerenije.
Tvornička obećanje od 4,1 litara moguće je postići samo ako smetate kamionima na auto putu, koji jure preko 110 km / h, pa se postavlja pravo pitanje, da li presretači kontroliraju brzinu opasnih kamiona, ili samo “maltretiraju strance” koji u tranzitu kroz BiH voze 15 km/h brže od dopuštene brzine? Bilo kako bilo, Kija ne osjeća brzinu, zvučna izolacija je dobra do 160 km/h, pa je izuzetno mudro da strogo držite pogled na brzinomeru, kako presretači ne bi vas, umjesto kamiona ubojica riješili da zaustave (zaustavni put kamiona može biti i preko deset puta dulji od duljine kočenja prosječnog automobila – pa vi sad razmislite da li treba kazniti vozača kamiona koji juri 110 km/h, ili vas koji “milite” 150 km/h? Naravno ja vas pozivan da poštivate ograničenja brzine).
Iako Kia nije sinonim za sportske automobile, iznjedrila je krajnje upravljiv automobil sa 260 Nm okretnog momenta. Ovo spretno osmišljeno vozilo služi na čast znaku koji nosi. Kao što sam to nebrojno puta do sada napisao: ovaj brend je već desetljeće poznat po best buy vozilima, ali sada je došlo vrijeme da postane poznat po najljepšim automobilima u svojim klasama. Svakako, za dobru dinamiku vožnje, pro_cee`d može zahvaliti njemačkim inženjerima koji su joj podešavali ovjes. Slovacima možemo zahvaliti na besprijekornoj izradi, a Hyundaiju na dobrom mjenjaču i motoru.
Kia je ovim modelom pretekla velike igrače
Imidž joj je iz godine u godinu znatno bolji, a zato cijene niisu više baš svakom po ukusu. Kia više nije jeftina, posebice ako preskočite modele sa bazičnim paketom opreme.
Za volanom Kije, biće oduševljeni i prosječni vozači, jer su naredbe mekane, a parkiranje lako, jer je servo asistencija snažna, po ukusu nježnijeg spola. Kočenje je lako dozirati, ovjes dobro podnosi i lošije puteve, a kada pretjerate s gasom, nos prilično mirno bježi.
Prijenos snage na podlogu je znatno unaprijeđen, ali zaostaje za Golfom VII i Aurisom. Mjenjač je vrlo dobar, prijenosni odnosi su dobro proračunati, ali prebacivanje brzina ne teče brzo (kao kod Honde Civic i Mazde 3) kada riješite da automobil vozite sportski, na granici mogućnosti. Na autocesti relativno lako održava putne brzine od oko 180 km/h, a maksimalnu brzinu od 202 km/h (tvornica obećava skromnih 197 km/h) dostiže s teškom mukom i poslije dužeg zaleta (U Njemačkoj je to dozvoljeno). Motor ima snage da održava spomenutu brzinu, ali buka je tada mnogo veća nego u jednom Focusu ili Aurisu.
Sa još uvijek povoljnom cijenom, neće morati tražiti kupce povećalom, a prodavači Kijinih automobila neće više morati uvjeravati vozače da im nude jedan kvalitetno izrađen automobil, jer je to vidljivo i svakom laiku.
Ipak, Kia ne nudi kvalitetu Toyote, ali se cjenovno gotovo izjednačila s njom.
Šta ona kaže
Kia mi se više sviđa od Hyundaija. Kia nudi atraktivniji automobil nego što je to i30, s dužom garancijom za 2 godine. Udoban je i lijep, ai dovoljno štedljiv. Sjedala su po mom ukusu, ne zamaraju vas ni poslije 10 sati vožnje. Ništa u njemu ne izgleda jeftino.
Dizel motor ima dovoljno snage, mjenjač je također dobar. Prija i činjenica da ćete na putu s verzijom od 135 KS biti često u lijevoj traci. Kia je i auto za uživanje u vožnji, a za takav automobil se uvijek isplati dati novac.
Preglednost je loša, morat ćete se navikavati, jer uparkiravanje s ovim automobilom nije nimalo jednostavno.
Kome je namenjen ovaj automobil?
Ako vam je Golf VII skup i ružan, vi ste pravi kandidat za ovaj automobil. Ukoliko cijenite ono što ova Kia nudi, vi ste jedan od onih koji će je kupiti, pod uvjetom da vam ne smeta značka na nosu, i naravno podrijetlo automobila. Možete odabrati neki od bogatijih paketa opreme, sa kojima korejski kompakt postaje ne samo vrhunski opremljen, već i cjenovno u rangu izvikanije europske konkurencije.
Na EuroNCAP kreš testovima osvojila je maksimalnih 5 zvjezdica. Dobila je vrlo dobre ocjene u svim kategorijama – kod zaštite odraslih putnika (89% od maksimalnih bodova), zaštite djece (88%) i dodatne sigurnosne opreme (86%). Pri tom je potrebno spomenuti da je kod dinamičkog dijela zaštite djece osvojio maksimalni broj bodova.
To sve dakle znači, da će ovaj model kupovati i oni kojima je sigurnost obitelji veoma važna, ali itekako i oni, koji žele imati najljepši automobil u klasi, koji definitivno jeste konkurentan. Više nego ugodno iznenađenje iz Kije je pred vama, ako je kupite jako brzo ćete ustanoviti da sve što je ovdje napisano predstavlja samo istinu, realnost, i objektivan opis jednog vrlo dobrog automobila. Vaš sin je već želi, ali i kćer, zar ne? Život je samo jedan, a voziti lijep i udoban automobil jeste vrlo ugodno. Može li to vaš džep izdržati? Ponuda polovnih nije velika, ali par godina stara Kija, ima znatnu nižu cijenu, ali i jamstvo od još 5 godina (da jamstvo je prenosivo). Dakle obradovaćete kćer?
PREDNOSTI: Ima ih toliko mnogo, da bi u ovom trenutku bilo nepristojno da ih sve navodim (i konkurencija valjda treba prodati neki automobil). Odličan, štedljiv motor (prosječna potrošnja na testu je bila okruglo 6,0 litara), koji je dovoljno elastičan. Stabilan, dinamičan i neutralan auto, koji se lako vraća na putanjua kada pretjerate s gasom. Dobre, postojane kočnice koje se lako doziraju. Moderan, originalan i privlačan dizajn. Vrhunska ergonomija, i kvalitetni materijali u interijeru. Jamstvo od 7 godina je postalo zaštitni znak Kije. Umjereni troškovi održavanja. Vrlo dobro oslanjanje, i ergonomska sjedala svako putovanje čine ugodnim. Ne krade se, tako su vam troškovi za kasko dva puta niži nego recimo kod Golfa VII. Iznenađujeće dobar audio uređaj, zvučnici vrlo dobre kvalitete. Zadovoljavajuća paleta motora. Dobro iskombinovani paketi opreme.
MANE: Kvaliteta nije na razini Toyote, Mazde i Honde. Nedovoljno dobra zvučna izolacija na brzinama preko 160 km/h. Brži pad vrijednosti od japanske konkurencije. Dužina i širina snopa farova ispod prosjeka klase. Benzinski agregati nisu dovoljno elastični. Na zadnjem sjedištu neki modeli iz kompaktne klase nude više mjesta za glave. Zvuk motora nije ugodan preko 3.000 o/min radilice. Mjenjač je precizan, ali je za nijansu sporiji od onoga u Hondi, Mazdi, Fordu ili BMW-u. Bilo bi dobro da je šesta brzina još duže izračunata, jer ovaj automobil je “izuzetno naporno” voziti sporije od 180 km/h. Kia pro_cee`d je toliko bolji od prethodnog modela, da je zaslužio novo ime, jer su mu sa starim nazivom dometi limitirani, kada je rejting imidža u pitanju. Izmislite još neku “manu po želji”, čisto da popunimo ovaj pasus, i da me ne bi optužili da sam postao zaljubljenik u korejske automobile, jer ja veoma cijenim sve vrhunski izrađene automobile, pa makar dolazili i sa “Marsa”. Šteta što Kia ne nudi neki snažniji dizelaš, recimo 2.0 CRDI za pro_cee`d. Otežana dalje preprodaja ne treba da vas udalji od kupnje Kije, ali na meni je da vas na to upozorim. Servisna mreža nedovoljno dobra. Neke servisi u mreži nisu na visini zadatka. Hyundai ima bolji idmidž.
Cijena: od 26.490 KM
DIMENZIJE : SPECIFIKACIJE
Dužina 4.310 mm
Širina 1.780 mm
Visina 1.430 mm
Meðuosovinski razmak 2.650 mm
Prtljažnik 380/1.380 l
Masa od 1.117kg
MOTOR SPECIFIKACIJE
Zapremina 1.582 ccm
Snaga 135 KS pri 4.000 o./min
Okretni moment 260 Nm u intervalu od 1.900 do 2.750 o./min
PERFORMANSE SPECIFIKACIJE
Ubrzanje od 0 do 100 km/h 10,9 s
Maksimalna brzina 197 km/h
Potrošnja (tvornièki podatak) 4,1 litara
Potrošnja na testu 6,0 litara
EuroNCAP kreš test 5 zvezdica
OCJENE (od 1 do 5)
Dizajn 5,0
Sigurnost 4,5
Motor i mjenjaè 4,5
Performanse 4,0
Potrošnja 4,5
Cijena i jamstvo 4,5
Udobnost 4,5
Ponašanje na cesti 4,0
Kvaliteta i pouzdanost 4,0
Ponuda prostora 3,5
Proseèna ocena 4,0
———-
Opæi utisak 4,0
Paleta motora 4,0
Moguænost daljnje prodaje 2,5