Muka svakog kupca polovnjaka jeste – kako otkriti ili barem približno utvrditi realnu pređenu kilometražu. Ovaj Sizifov posao iziskuje mnogo vremena i najmoderniju dijagnostiku, koja ne može uvijek biti od pomoći. Ipak, za neke marke automobila postoji "elektronska historija", kao na primjer za Renaultove automobile.
Kad su placevi u pitanju to se više uglavnom ne radi u Srbiji. S druge strane, fizička lica u Srbiji vraćaju kilometražu čak i prije svakog redovnog servisa, kako bi bila uredna servisna knjižica. Država je nezainteresovana da riješi ovaj problem.
Mnogo je lakše utvrditi porijeklo i starost vozila nego pređenu kilometražu. Stoga imajte na umu da vam je godište automobila primarni orijentir, kao i procjena opšteg stanja vozila. Pređena kilometraža može, ali često i ne mora biti presudna “karika” u procjeni realne vrijednosti vozila.
Inženjer Nenad Milenković iz Renaultovog servisa Hit Auto ima mnogo iskustva u procjenjivanju realnog stanja automobila ali, po njegovim riječima, ukoliko se automobil ne nalazi u elektronskom centralnom Renaultovom registru, nikada ne možete biti sigurni u njegovu kilometražu. Međutim, možete biti sigurni da taj automobil nije održavan u ovlaštenom servisu.
Srbi su ubijeđeni da servisi van ovlaštene mreže nude isti, ili čak bolji kvalitet usluge, što je uglavnom nonsens (istina je i da neki ovlašteni servisu u Srbiji rade loše).
Milenković ističe jedan veoma zanimljiv detalj, koji mijenja pogled na cijli tok stvari u vezi sa pređenim kilometrima. Prema tvrdnji ovog stručnjaka, postoje primjeri da motor sa više od 150.000 km ima parametre identične onima kod gotovo novog agregata, a da je itekako moguće da je motor sa tek 60.000 km mnogo bliži generalnom remontu ukoliko je vlasnik preskakao servisne intervale i ukoliko agregat nije imao dovoljno motornog ulja.
Vlasnici vozila, koji su skraćivali servisne intervale i ranije mijenjali motorno ulje, a pritom umjereno opterećivali hladan motor, mogu očekivati da pređu i više od 300.000 km bez ikakvih problema.
Renault je prvi uveo elektronsku bazu podataka u kojoj se čuvaju sve informacije o svim modelima proizvedenim u bilo kojoj Renaultovoj fabrici u svijetu.
Jednostavnim ulaskom u bazu možete utvrditi datum isporuke svakog modela i njegovu kompletnu historiju, eventualne kvarove i intervencije i starost automobila. Može se također utvrditi i tačna kilometraža koju je model imao pri posljednjoj posjeti servisu.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.
Realna slika vozila samo uz temeljan pregled
Renaultov servis Hit Auto može utvrditi vrlo precizno nivo opreme koji mora imati svaki model i sve tehničke detalje, koje redovno koriste carina, MUP i svi ostali koji pošalju upit. Ove informacije nisu besplatne, već ih treba platiti (u prosjeku 3.500 dinara), a cijena podrazumijeva i pregled vozila, koji je neophodan da bi se utvrdilo njegovo realno stanje.
Potrebno je procijeniti stanje vitalnih sklopova, motora, mijenjača, elektrike, sistem upravljanja, sistem oslanjanja i upravljački sistem. Na osnovu toga, moguće je samo okvirno procijeniti stanje vozila i odrediti približnu pređenu kilometražu. Ipak, moguće je precizno utvrditi godište.
Pored toga, uz pomoć statistike možete pokušati da “pogodite” pravu kilometražu. U državama EU, benzinci godišnje u prosjeku prelaze 15.000 km, a dizelaši dvostruko više.
To znači da model sa turbo dizel agregatom koji je star pet godina ima u prosjeku 150.000 km, a vrlo često i više, jer se kod nas uvoze automobili sa još većom kilometražom, kako bi cijena bila još niža.
Polovni automobili u Francuskoj i Njemačkoj skuplji su nego u Srbiji. Ako prodavac uvozi odatle automobil, a želi da ga proda u Srbiji, kakav on auto onda tamo mora da kupi da bi ovdje zaradio? To su čuveni oglasi “na ime”.
Zbog svega toga je, ukoliko kupujete polovan auto, mudro dati prednost auto placevima, koji sve češće daju neke vidove garancije i dozvoljavaju pregled vozila u servisu, nego kupovati sličan auto od fizičkog lica, kome je mnogo teže reklamirati ozbiljne nedostatke. Stoga je mnogo važnije da odaberete model po vašim potrebama i da ostavite dovoljno novca za veliki servis.
Ono što piše u servisnim knjižicama (koje se veoma lako falsifikuju) treba uzeti sa velikom rezervom, osim ukoliko se radi o Renaultovim automobilima, koji imaju jedinstvenu elektronsku bazu duži vremenski period. Na sreću, posljednjih godina skoro su svi brendovi krenuli stopama Renaulta, uvodeći elektronske servisne knjižice, poput Toyote (TES), tako da će uskoro sve biti transparentnije, a “lovcima u mutnom” sve teže.
Kilometraža se vraća u inostranstvu
U posljednje dvije godine, auto placevi, dileri vraćaju kilometražu na placevima u Njemačkoj, Francuskoj, Holandiji.
Takozvani “hakeri” putuju u Njemačku, ili neku drugu zemlju, i direktno na placu, prije utovara vozila na kamion skidaju kilometražu sa svih modula. Neki automobili imaju zapisanu kilometražu na 8, 9 modula, ali profesionalci u ovom poslu, skidaju kilometražu svuda gdje je to potrebno. Čak skidaju kilometražu i sa ključa, pošto se kod modernijih automobila ona i tamo bilježi.
Potom se radi faktura, papiri, na tu kilometražu. Kada automobil stigne u Srbiju, carini se na tu vraćenu kilometražu, jer se sada vrijednost dažbina, carine, obračunava uglavnom po katalogu.