Testovi automobila: Renault Megane IV 1.5 DCI

Auto 02. maj 201611:46 > 15:43
Branka Todorović

Predstavljanjem nove generacije na prošlogodišnjem Salonu automobila u Frankfurtu, Renault je na svojevrstan način zaokružio dvadeset godina postojanja modela Megane.

Francuskoj kući je tačno toliko godina trebalo da ponovo bude na vrhu takozvane “golf” klase. Bolji, udobniji i bezbjedniji od kompletne konkurencije, Megane ima veliku šansu da postane najprodavaniji Renaultov kompakt ikada.

Poslije 1.000 km, koliko sam imao prilike da ga testiram, ovaj automobil vam se prosto uvuče pod kožu, piše Aleksandar Todorović, urednik sajtova najboljiauto.com i testoviautomobila.net.

Ovo nije prvi put da Renault napravi bolji automobil od njegovog visočanstva, Golfa. Sjetimo se 1989. godine i Renaulta 19, koji je bio daleko moderniji, udobniji i štedljiviji od Golfa II, a potom i već pomenutog Renaulta Megane prve generacije, koji je do nogu porazio “umorni” Golf III.

Carlos Ghosn je lupio šakom o sto i inženjerima naložio da iz više klase prenesu dostupnu tehnologiju u manji, jeftiniji automobil kompakt klase. Rečeno – učinjeno!

Francuski inženjeri su konačno odustali od ideje da konstruišu automobil koji će dostići vozne osobine aktuelnog Golfa VII. Ovoga puta su nadmašili sve ono što postoji u C segmentu! Megane IV nije bez mana, ali trenutno u ovoj klasi samo nova Opel Astra i Ford Focus mogu da mu stanu na crtu, a da ne “pocrvene” od stida.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.

Zar je Renault baš toliko odskočio? Bojim se da jeste

Branka Todorović

Francuski Renault bez sumnje zna kako da konstruiše veoma udobne kompakte ugodne za oko, sa sjajnim motorima koji troše manje od konkurencije, a pritom su i pouzdaniji, tiši i sofisticiraniji.

Testirani Megane sa turbo dizel agregatom 1.5 DCI, koji je na zahtjevnom testu potrošio samo 6,3 litara euro dizela, pravi je Renault u svakom smislu te riječi. Ali Renault je ovoga puta riješio da veoma iznenadi svoje vjerne kupce, a sve iz želje da napadne konkurenciju na njihovom domaćem terenu – autobanu.

Možda bi trebalo da vas podsjetim da je Renault u F1 godinama pobjeđivao Ferrari, Hondu, Toyotu i Mercedes. VW je želio da se uključi, pa je ipak odustao od “bruke” u Formuli 1. F1 je ipak nešto drugo od serijske proizvodnje automobila, ali Renault je u “velikom cirkusu” baš zato da bi testirao nove tehnologije, koje potom koristi u serijskoj proizvodnji.

Renault Sport godinama nudi tržištu sportske verzije “civilnih” automobila. Renault je odavno mogao da tržištu ponudi kompaktni automobil sa boljim voznim osobinama od Golfa. To je učinio tek sada, jer mu je najsofisticiranija tehnologija omogućila da napravi ujedno i veoma udoban automobil.

Renault Megane IV generacije se vozi poput najboljih njemačkih automobila. Pri brzini od 190 km/h, upravljač je čvrst, direktan, precizan i podešen tako da odlično osjećate šta se dešava pod točkovima. To neće biti ništa novo za vlasnike Megana RS, ili vozače Golfova i Focusa. Ali hoće za tradicionalne kupce Megana.

Minimalizovani Talisman – Megane IV je sasvim sigurno postavio nova mjerila klase. Zato je veoma dobro što ovaj model postoji na tržištu, jer, ako ste pravi zaljubljenik u njemačke automobile, sigurno ćete sačekati nekoliko godina da nešto slično ponude Volkswagen, BMW ili Audi. Ljestvica na tržištu je podignuta, za šta možete da se zahvalite Renualtu, koji je zadao težak domaći zadatak konkurenciji.

Renault je uvijek znao da napravi auto sa “dušom”

Aleksandar Todorović

“Duša” automobila je više nego apstraktan pojam. Oni koji nisu pravi zaljubljenici u automobile, decenijama tvrde da je to jedna obična iluzija nerealnih vozača. Ali pogledajte jedan Renalt 4, Renault 5 Turbo, Alpinu A310, Clio Williams, Megane IV! Šta sada mislite?

Niko se danas ne sjeća Renaulta 21, 25, modela za koje su čak i njemački novinari priznavali da su daleko bolji do njemačke konkurencije (Auto Motor und Sport). Danas su drugačija vremena, objektivnost je u Evropi iščezla poput mjehura od sapunice, a poklonici njemačke auto industrije u regionu slijepo vjeruju da su njemački automobili i dalje bez premca ­– najbolji, najkvalitetniji. Da li je zaista tako?

Clio prve generacije je u svim aspektima, bio objektivno mnogo bolji i prodavaniji od Pola i Corse.

Megane prve generacije je objektivno bio najmoderniji automobil u klasi, ali nije uspio da pobijedi VW. Biti drugi nije sramota, posebno jer je francuska auto industrija sve ove godine uspjela da koliko-toliko parira njemačkoj auto industriji. Englezi su odavno “položili oružje”, a sada su na redu i Italijani (FIAT toliko kasni sa novim modelima, posebno hibridnim verzijama, da će samo uvećati svoje gubitke).

Novi Megane, zahvaljujući tehnologiji većeg i luksuznijeg Talismana, pobjeđuje Golf VII u svim segmentima. Da li će mu to biti dovoljno da porazi VW? Van Njemačke, Austrije i Švajcarske sigurno hoće, jer razlike u korist Renaulta nisu male.

Kad god sam testirao bilo koji Renault, uvijek bih iznova bio oduševljen komforom koji ovi automobili nude. Renault 9 je bio ne samo auto godine, već i mnogo bolji, udobniji automobil od, na primjer, Golfa. Megane prethodne generacije bio je najudobniji u kompakt klasi. To danas važi i za Megane IV generacije, koji nudi najviši nivo komfora u uživanja u vožnji, čak i po Srbiji.

Mirnoća sa kojom Megane upija neravnine, poprečne i uzdužne, pa čak i šine, nije poznata u kompakt klasi kod konkurencije. Zvučna izolacija je vrhunska, kvalitet finalne obrade također. Instrumenti su lako čitljivi, a digitalni instrumenti su pregledni. Kome se ne dopadaju, neka kupi Golf, kod njega je sve skoro isto kao prije desetak godina.

Pored svega navedenog, ovo je jedan od najsigurnijih automobila na svijetu u “golf” klasi. Renaultovim inženjerima je sigurnost putničkih automobila jednako važna kao i u F1. Originalan im je i marketing. Sasvim sam siguran da je pred vama best buy model kompakt klase.

Ali, kako je to Megane IV “auto sa dušom”?

Aleksandar Todorović

Smatram da vozači pod “dušom” percipiraju osobeni dizajn automobila u kombinaciji sa posebnim filingom u vožnji. Novi Renault ima i jedno i drugo. Zabavan u vožnji, konstruisan je za motore od 200 i više KS, i tako da može da zadovolji veoma iskusne vozače koji vole da voze na limitu.

Ni vozači BMW-a ili Mercedesa neće moći da nađu ozbiljne zamjerke novom Meganu. Naravno da će poželjeti neki motor od 3,0 litra, jer to ovo ogibljenje može da podnese, ali Renault će brzo ponuditi i verziju RS, koja će opet poniziti njemačku konkurenciju.

Pustimo da brojke govore umjesto riječi, a kada napravite test vožnju, bit će vam potpuno jasno da sam veoma pažljivo birao riječi u pokušaju da ne prjeteram u hvaljenju novog Renaulta, koji je mnogo odskočio u odnosu na direktnu konkurenciju.

Skidam kapu Renaultu, i nadam se da će ih konkurencija jako brzo nadmašiti, jer to je suština napretka. Tehnologija stalno napreduje. Kupci, iz godine u godinu, za isti iznos novca dobijaju sve bezbjednije i bolje automobile.

Jedva čekam odgovor konkurencije, jer me zanima ko će uspjeti da napravi bolji automobil u kompakt klasi od Renaulta. Za sada je tom cilju najbliži Opel.

Vrijeme će pokazati, koliko sam bio u pravu, a najvažniji sud je vaš, cijenjeni čitaoci, pa mi samo preostaje da vam poželim lijep dan za volanom novog Megana, makar u test vožnji.

Pretplaćen na uspjeh

Aleksandar Todorović

Kompaktni Renaultov bestseler godinama se uspješno prodaje širom EU u nekoliko karoserijskih izvođenja. Velika paleta odličnih agregata samo upotpunjuje Renaultovu ideju da sa Meganom IV ponudi “idealan” automobil za skoro svakog.

Iako se naši kupci mnogo češće odlučuju za Golf ili Astru, mislim da će već sljedeće godine uvidjeti koliko je uspio kompromis prefinjene udobnosti i dobre vozne dinamike kod ovog Megana, dokaz da inženjeri mogu spojiti i nespojivo.

Megane 1.5 dCi nudi vozačima decenijski predmet želja – brz auto koji troši “kao upaljač”. Ovaj model je najštedljiviji u klasi – uz umjerenu vožnju troši manje od 5,0 litara euro dizela.

Francuski agregat je i dovoljno elastičan zahvaljujući obrtnom momentu od 260 Nm pri samo 1.750 o./min. radilice, pa su međuubrzanja vrlo dobra, uprkos prenosnim odnosima koji su dugačko proračunati, a sve radi niže potrošnje i manje obrtaja motora.

Dobro poznati 1.5 DCI je temeljno dorađen i obnovljen, tako da pomislite da se radi o potpuno novom agregatu. Sada je još tiši, štedljiviji, elastičniji i kvalitetniji – jednom rječju, bolji.

Ono čime Megane IV generacije osvaja kupce nije samo štedljiv common-rail agregat 1.5 dCi, već i avangardni, pomalo ekstremni dizajn koji nikoga ne ostavlja ravnodušnim. Francuski kompakt nudi dovoljno mjesta u kabini i prtljažniku za prosječne porodice, pa je dorastao dužim putovanjima.

U gradu se Megane slabije snalazi zahvaljujući velikom prečniku okretanja od 11,5 metara, što je pola metra više od prosjeka klase.

Precizna mjerenja

Aleksandar Todorović

Mnogo toga je danas moguće precizno izmjeriti, što je odlično, jer tačno znate šta dobijate za svoj novac. Možda vam je dosadilo brujanje u vašem automobilu i želite najtiši automobil u klasi. Evo šta nudi konkurencija: pri brzini od 130 km/h, do putnika dopire jačina buke od 70 dB u Škodi Octaviji, Seat Leonu i Opel Astri.

Ukoliko se vaša porodica nalazi u novom Citroenu C4 ili Hyundaiju i30, buka je primetnija i iznosi tačno 72 dB. Megane mnogo manje zamara, jer je u njemu izmjerena jačina buke od samo 68 dB. Prevedeno na svima razumljiv jezik, u Renaultu je tiho kao u automobilima više kategorije – buka pri brzini od 160 km/h jednaka je buci od 130 km/h ako sedite u Citroenu C4 ili pomenutom Hyundaiju i30.

Navedena merenja su potvrdili čak i neki njemački magazini, koji nimalo nisu naklonjeni francuskim automobilima, posebno Renaultu. Možda im smeta što, u ovom trenutku, u Formuli 1 jedino Renault može da pomjeri Mercedes sa trona.

Mjerenja takođe kažu da je Megane bolji od prosjeka klase i kada je kočenje u pitanju, jer pri brzini od 100 km/h staje za odličnih 34 m, a Golfu VII treba 36 metara, dok je novoj Astri dovoljno 34,8 m. Osim toga, pedala kočnice se dozira jako dobro, što će mnogo značiti prosječnim vozačima kojima je Megane i namijenjen.

Na autoputu Megane može da postigne obećanu maksimalnu brzinu – najbrže što može je 195 km/h. Nevjerovatno je koliko ovaj automobil malo troši na brzinama primjerenim autoputu. Pri brzini od oko 170 km/h, potrošnja se kreće oko 7,5 litara. Ako poštujete ograničenje brzine, trošit ćete malo više od 5,0 litara euro dizela, što je izvanredno.

U povjerenju…

Branka Todorović

Na našim putevima se mnogo gine. Do vozačke dozvole se stiže lakše nego ikad, vozačko neznanje prati i bahatost, a putevi su nam kriminalno loši. Činjenica je da dobre, sigurne puteve nemamo i nećemo ih uskoro imati.

Tačnije, autoputevi su nam u gorem stanju nego ikada, nesigurni, sa puno kolotragova. Regionalni putevi su poput ruskog ruleta, nikada ne znate šta će vas sačekati iza sljedeće krivine – neobilježeni radovi na putu, rupa dubine pola metra ili kamion koji je dva metra prešao u vašu traku.

Kad je već tako, i kad živimo u državi gdje vam je život veoma ugrožen čim sjednete u automobil (neki kažu: i ranije), možda bi bilo mudro da prilikom izbora automobila odredite sigurnost vaše porodice kao prioritet. Megane IV je ne samo najsigurniji auto u svojoj klasi, već i ukupno gledano najbolji.

Ovo nije njemački automobil, čak se ne i proizvodi u Francuskoj, nego u Španiji, ali će prijati vašem novčaniku ­– iako ima više opreme, košta osjetno manje od Golfa.

Dakle, kompromisi su nužni, ali kod Renaulta kompromisa nema kada je sigurnost u pitanju. Da li ste znali da ovaj francuski proizvođač ima najveći broj modela sa maksimalnih pet zvijezdica na Euro NCAP kreš testu?

Naravno, jedva čekam da jednako siguran, a cjenovno povoljan auto ponude VW, Audi ili BMW, jer ću, u tom slučaju, dobiti mnogo više pozitivnih komentara. Ovako, tvrdeći da su Francuzi napravili ubjedljivo najbolji automobil u klasi, idem na živce ljubiteljima njemačke, ali i japanske auto industrije.

Nije strašno – VW će za koju godinu dostići Renault, bar kada je sigurnost u pitanju (rezultate Golfa VII iz 2012. nije moguće porediti sa rezultatima iz 2015.), ali udobnost, teško. Komfor Renaulta, ovako kompaktnog, daleko je iznad komfora koji nude Golf VII, pa čak i neki mnogo veći njemački automobili. Ali Megane IV ne nudi samo više udobnosti i sigurnosti, već i bolji cijeli paket. Bravo za Renault!

Da ne zaboravim, ukoliko ste kupac polovnih automobila, pripremite se na jedno neugodno iznenađenje – polovan Megane će držati cijenu mnogo bolje nego ostali Renaultovi automobili do sada. Kako to znam? Pogledajte koliko košta par godina star Clio IV, a po kojim cijenama se prodaju Corsa, Fiesta ili Polo.

Nijemci se neće predati. Opel ima već genijalnu Astru, koja je i dobila laskavu titulu automobila godine 2016, i koja gotovo u svim karakteristikama parira novom Renaultu, a to će, sasvim sigurno, kroz koju godinu ponuditi i VW. Ostali? To je pitanje na koje ćemo dobiti odgovor narednih godina.

Renault je zaslužio jedan veliki aplauz. Mene je oduševio, jer za 12.990 €, koliko treba platiti osnovnu verziju Megana sa proverenim benzincem od 1,6 litara, dobijate izuzetno dobar automobil. U ovom trenutku, da mogu da priuštim nov auto, odabrao bih upravo ovaj Megane – doduše, sa 1.6 DCI motorom.

Megane je prava revolucija u kompakt klasi, iako su se Francuzi potrudili da dizajnerski novi Renault ne bude previše avangardan. Zakažite test vožnju i počastite sebe bar jednim satom vožnje u ovom automobilu. Zahvaljivaćete mi se kasnije.

Sigurnost je vrhunska. Pogledajte video:

Šta ona kaže:

Dizajn je dopadljiv, a enterijer zanimljiv, mada bi mi bilo draže da je plastika za nijansu kvalitetnija.

Ovo nije automobil za one koji kupovinom automobila pokušavaju bezuspješno da izliječe komplekse, već za porodične ljude koji, prije svega, cijene upotrebljivost automobila.

Megane nema najvarijabilniju karoseriju u klasi, ali ima veliki gepek i jako je upotrebljiv, jer se podjednako dobro snalazi na lošim putevima i na autoputu, kada sa njim po potrebi možete juriti preko 190 km/h. Pri tome, može ga voziti svako, jer obilje elektronike svakome pomaže da stabilizuje i uravnoteži automobil u svakoj prilici.

Bezbijednost je vrhunska – najbolja u klasi. Uopšte, u ovoj klasi trenutno nema boljeg automobila.

Kome je namijenjen ovaj automobil?

Srbija ima ubjedljivo najgore puteve u regionu i sramotno loše autoputeve. Ko tvrdi suprotno, taj je u velikom sukobu sa realnošću. Isto tako, ko tvrdi da je Megane IV loš automobil, ili je zlonamjeran, ili nikada u životu nije provozao novi Renault.

Svi oni koji žele auto sa čvrstom karoserijom i veoma sigurnim kočnicama koje se lako doziraju – auto koji tako predvidivo nagovještava bježanje “preko nosa”, trebalo bi da se odluče za Megane. Uživat će godinama u njemu i njegovim prednostima nad konkurencijom.

Odabraće ga vjerovatno i principijelni kupci i oni sa dobrim ukusom koji umiju da cijene Renaultov nenametljivi šarm, ali i oni koji žele puno opreme po umjerenoj cijeni.

Nemojte se nadati da će ovaj Megane brzo gubiti vrijednost. Prosto, izgleda previše dobro, a i najbolji je automobil u klasi. Ne morate to da prihvatite kao realnost, kupite automobil koji vam se dopada, osim ako vam je sigurnost vaše porodice ipak na prvom mjestu, jer podaci su brutalno jasni i precizni.

PREDNOSTI:

Avangardan i originalan dizajn, koji će još godinama biti aktuelan. Izuzetno bezbijedan automobil, jedan od najsigurnijih vozila u C segmentu. Za zaštitu djece osvojio je 87%, a ukupna ocijena od 88% je izvrstan rezultat za 2015. godinu i trenutno najbolji u klasi (auto godine Opel Astra osvojila je 86% – Euroncap stalno mijenja kriterije ocjenjivanja, pa možete upoređivati samo rezulate iz 2015. i 2016.godine).

Veoma štedljiv motor sa kojim je moguće bez mnogo muke ostvariti prosječnu potrošnju od 4,0 litra goriva. Elastičan, uglađen i tih motor koji ima dovoljno snage i za duža putovanja.

Jako sigurne vozne osobine, mnogo bolji hendling u odnosu na stari model. Izuzetno dobra zvučna izolacija, najbolja u klasi, tiho je čak i na brzinama preko 180 km/h. Udobno ogibljenje, vrlo dobra finalna obrada. Dobra serijska oprema i konkurentna cijena.

Konačno i Megane ima amortizer koji podiže-drži haubu, poput svake Alfe, pohvalno. Napredna multimedijska ponuda. Niski troškovi održavanja. Garancija od pet godina.

Renaultova navigacija je najbolja navigacija koja se fabrički isporučuje u nekom serijskom automobilu.

MANE:

Manje mjesta za putnike u odnosu na Hondu Civic. Prečnik okretanja veći nego kod prosjeka klase – iznosi čak 11,5 metara. Prilično je nepregledan (veliki C stub), i zamoran za parkiranje, dok se na naviknete da koristite kameru.

Nedovoljno elastičan osnovni benzinski agregat od 1,6 litara. Nosivost je jedva u prosjeku klase – tek 494 kg (što je ipak bolje od Golfa VII – samo 447 kg) – to je puno manje od Focusa koji može da ponese 584 kg.

Nedovoljno dobra paleta motora, nema u ponudi dizelaša od 2.0 litra radne zapremine. Rezervoar je samo 47 litara – prosek klase je 50 litara, a Ford Focus nudi 55 litara.

Varijabilnost karoserije ja slabija od prosjeka klase – više se mislilo na dizajn. Kvalitet plastičnih materijala na nekim mjestima je prosječan za ovu klasu vozila.

Bazni paket opreme nedodovoljno bogat, konkurencija iz Japana je tu izdašnija.

Garancija od 5 godina ne uključuje kilometražu bez ograničenjak, kao što na primjer nudi Toyota.

Cijena: od 12.990€

DIMENZIJE

Dužina: 4.359 mm
Širina: 1.8140 mm
Visina: 1.438 mm
Međuosovinski razmak: 2.669 mm
Prtljažnik: 384/1.247 l
Težina: od 1.205kg

MOTOR

Zapremina: 1.461 ccm
Snaga: 110 KS pri 4.000 o./min.
Obrtni momenat: 260 Nm pri 1.750 o./min.

PERFORMANSE

Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 10,5 s
Maksimalna brzina: 194 km/h
Potrošnja (fabričko obećanje): 4,6 litara

Potrošnja na testu: 6,3 litara

EuroNCAP kreš test: 5 zvezdica

Ocjene (od 1 do 5):

Dizajn: 4,5

Bezbijednost: 5,0

Motor i mijenjač: 5,0

Performanse: 4,5

Potrošnja: 5,0

Cijena i garancija: 5,0

Udobnost: 5,0

Ponašanje na putu: 5,0

Kvalitet i pouzdanost: 4,0

Ponuda prostora: 4,5

Prosječna ocjena: 4,7

………………………………….

Opšti utisak: 5,0

Paleta motora: 4,0

Mogućnost dalje prodaje: 4,0