Čemu uopće služe crne tačke na šoferšajbi automobila?

Auto 29. nov 202312:06 0 komentara
Shutterstock/Ilustracija

Ako nas je život "u budućnosti" nečemu naučio, to je ovo: bez obzira koliko mislite da znate stvari, uvijek je samo jedna dobro postavljena objava na društvenim mrežama udaljena od toga da vas oduševi i pokaže kako je neka vještina ili činjenica prošla pored vas.

Sada je na redu frita – što je naziv za jednu od onih malih tačaka oko ruba stakla vašeg automobila.

Te poznate male tačkice napravljene su od zapečene keramičke boje koja se ne može ukloniti, a služe za tri glavne svrhe: strukturu, sigurnost i estetiku.

Dakle, prije svega, frit traka je od vitalnog značaja za jednostavno držanje šoferšajbe pričvršćene za vaš automobil. Iako može izgledati kao da nema velike potrebe za linijom crne boje, ona je zapravo višenamjenska traka: ne samo da gruba keramička boja pruža bolju, čvršću površinu za zaptivač koji povezuje prozor i okvir vozila, ali i štiti od ultraljubičastog svjetla koje bi ga inače razbilo, prenosi IFLScience.

“Moderno vjetrobransko staklo je čudo inženjeringa i usudimo se reći da je jedna od najpotcjenjenijih komponenti vozila. Dio tog inženjeringa uključivao i to kako je vjetrobransko staklo spojeno sa okvirom,” objašnjava se u blogu iz automehaničarske radionice DeDona Tint and Glass iz Sjeverne Karoline.

Zaštita i estetika

“Dok unutrašnja strana frite omogućava lijepljenje ljepila za staklo, vanjska strana frite djeluje kao štit od UV zračenja kako bi zaštitila staklo, koje bi inače bilo oslabljeno stalnim izlaganjem direktnoj sunčevoj svjetlosti..”, dodali su.

Ali to nije jedina zgodna nauka koja se dešava, friti su takođe sigurnosna karakteristika: matrični niz tačaka, (poznati obrazac sve manjih tačaka koje se rastvaraju u centru panela), također pomaže u smanjenju optičkog izobličenja.

Ovaj efekat se zapravo najviše vidi tokom izrade vjetrobranskog stakla, rekao je inženjer iz Pittsburgh Glass Works. Da bi se staklo savijalo, prozorske ploče su izložene toploti od preko 700°C, a debela crna traka oko ivice bi apsorbovala tu toplotnu energiju mnogo brže od prozirnog stakla.

Taj toplotni gradijent bi uzrokovao neujednačene indekse prelamanja na vjetrobranskom staklu – zbog čega bi ravne linije izgledale zakrivljene ili nagnute prema sredini stakla.

Budući da je vožnja lakša kada možete pravilno vidjeti, matrica je zgodno rješenje da spriječi pojavu ovog efekta: omogućavajući glatkiji prijelaz iz crne u prozirnu, oni ravnomjernije rasipaju oblike preko stakla.

Konačno, frite su tu da – pa, samo da izgledaju lijepo. Traka pokriva ljepilo kojim se vjetrobransko staklo pričvršćuje za okvir; matrica čini suptilniju promjenu između frit trake i stakla; a, u modernijim automobilima koji mogu imati takozvani „treći vizir frit“, oni također mogu spriječiti da sunce proviri između vizira i zaslijepi vas na putu.

Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!