Bugatti, francuski proizvođač superautomobila vrijednih i preko tri miliona dolara, star je preko jednog stoljeća. Danas se suočava s nečim što je možda najteži manevar koji je ikada morao izvesti: prelazak na električnu budućnost. Čovjek koji preuzima "volan" u Bugattiju je Mate Rimac, 33-godišnje inženjersko čudo rođeno u Bosni i Hercegovini, i neko ko ne gaji iluzije o izazovima s kojima se suočava njegova industrija. Priču o mladom poduzetniku donosi CNN.
Danas poznat po nekim od najvećih i najjačih benzinskih motora na svijetu ikad ugrađenih u cestovno auto, Bugatti je ponovo rođen 2003. godine kao “dragulj u kruni” Volkswagen grupe. Osim Volkswagena, ostale marke ovog svjetskog proizvođača automobila uključuju Audi, Porsche, Lamborghini i Bentley.
Od tada, Bugatti je služio kao tehnološki izlog za kompaniju, pomjerajući granice onoga što su inženjeri i kupci mislili da je moguće. Automobil koji prelazi 250 milja na sat i košta gotovo 4 miliona dolara, a sve to umotano u elegantno dizajnirano, ručno izrađeno tijelo po mjeri od skupih materijala.
Ipak, snažni motori koji se pokreću naftnim derivatima više nisu tehnološka čuda. Oni su stara škola. A 2021. Bugatti konačno treba ući u doba električnih vozila.
Tu dolazi Mate Rimac, koji je 2009. godine osnovao Rimac Automobili, hrvatsku startup kompaniju koja proizvodi električni superauto Rimac Nevera od 1.900 konjskih snaga. Ovaj genijalac je već osvojio naslovnice tek što je izišao iz srednje škole i od tada privlači pažnju u ovoj industriji, piše CNN Business.
U julu se Bugatti spojio s kompanijom Rimac Automobili, prenijevši većinsko vlasništvo nad Volkswagenom s jednog od najvećih svjetskih proizvođača automobila na mali startup.
Rimac je imao nevjerojatan i brz put do pozicije direktora ove kompanije. Počelo je kada je odlučio je pretvoriti BMW u električni trkački automobil.
To se desilo mnogo ranije nego što je Tesla počeo prodavati porodične limuzine visokih performansi, a kamoli postao jedna od najvrjednijih kompanija na svijetu. Do tada je porodica Rimac napustila tadašnju Jugoslaviju — današnje mjesto u kojem se rodio u Bosni i Hercegovini — i provela je oko deset godina u Njemačkoj prije povratka u Hrvatsku.
“Budući da sam bio u Hrvatskoj, puno sam čitao o Nikoli Tesli, koji je također rođen u Hrvatskoj. Nikola Tesla je prije 160 godina izumio elektromotor koji sada koristimo svuda i pitao sam se: ovaj savršeni stroj koji je Nikola Tesla izumio, zašto ga niko nije koristio da automobile učini zabavnim i uzbudljivim?”, priča Rimac.
Njegov električni BMW, nazvan Green Monster, nastavio je postavljati rekorde i privlačiti pažnju medija. No Rimac je brzo shvatio da postavljanje elektromotora u stare automobile nije dugoročno održiv posao. Umjesto toga, odlučio je da će od samog početka praviti vlastite električne automobile visokih performansi.
Rimac je u to vrijeme tek završio srednju školu. Pohađao je Univerzitet ‘VERN’ u Zagrebu, ali nije diplomirao.
“Morao sam učiti sve od nule, što je ovdje bilo prilično teško bez mentora i prateće industrije. Mnogo sam morao naučiti na teži način“, ističe Rimac, prisjećajući se prvih koraka u autoindustriji.
Nije imao velike investitore koji bi financirali svoju ideju, pa je, dok je on i njegovi prvi zaposlenici radili na tom električnom superautomobilu, preuzimao i projekte etabliranih kompanija. Razni proizvođači su tražili stvaranje električnih i hibridnih automobila, a njegovo jedinstveno razumijevanje tehnologije bilo im je dragocjeno.
Taj dio poslovanja – prodaja EV tehnologija drugim tvrtkama – postao je najveći izvor stvarnog prihoda tvrtke i razlog zašto su Rimac Automobili bili profitabilni gotovo od samog početka, naglašava Rimac.
Sada je ta djelatnost izdvojena u zasebnu firmu koju također vodi, pod nazivom Rimac Technology. Tu će se nastaviti razvijati nove tehnologije električnih vozila za druge proizvođače automobila.
“Prvo su to bile kompanije za koje niste čuli, a onda počeli raditi za male proizvođače automobila poput Koenigsegg, a zatim Aston Martin, a zatim i za veće kao što je Renault”, pojašnjava.
Dva velika proizvođača, Hyundai i Porsche, postali su veliki ulagači u Rimac Automobile. Porsche je bio ključan u spajanju Rimac Automobili i Porscheove sestrinske marke Bugatti. Porsche sada posjeduje 45% Bugatti-Rimac kompanije.
Dan s Matom Rimcem
Normalno je kada čujemo biznismene u industriji električnih automobila kako govore o globalnoj važnosti onoga što rade. Kod Mate Rimca stvari nisu tako jednostavne.
Očigledno voli automobile. Ali to je kao da razgovarate s pekarom koji stalno govori o opasnostima konzumiranja previše rafiniranog šećera i ugljikohidrata — a zatim ističete da je torta zaista ukusna.
“Automobili su zapravo vrhunac svih ljudskih disciplina. To mora biti lijepo. Mora dobro mirisati. Mora dobro zvučati. Sve, sva čula rade s automobilom, sve materijalne nauke, softverske simulacije, dinamika fluida. Sve je u autu, sve što čovječanstvo zna”, kaže Rimac.
Ali, dugoročno gledano, ništa od toga zapravo nije bitno.
“Ne sviđa mi se ovo”, rekao je u ranijem razgovoru o “hypeu” oko industrije superautomobila. “Nazovimo stvari kako jesu, zar ne? To je izrada prekrasnih strojeva da bismo ih izložili i to je to”.
U njegovu glasu nije bilo gađenja, piše CNN i zaključuje: Rekao je to kao da samo iznosi čistu činjenicu.
O budućnosti autoindustrije
Što bi moglo donijeti naredno stoljeće mogao bi odlučiti ne samo Bugatti-Rimac, već i Rimac Technology kompanija.
“Volim automobile, zarađujem prodajom automobila, ali mislim da će velika promjena doći u sljedećim desetljećima”, rekao je.
“Tokom prethodnih decenija telefoni nisu samo promijenili telefonsku industriju. Apple nije samo poremetio Nokiju i ostale. Zapravo je promijenio naše živote”, pojašnjava paralelu s autoindustrijom.
Rimac još nije spreman reći kako će izgledati ta budućnost, ona koju će oblikovati neka radikalna redefinacija automobila. Ali on radi na tome.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare