Električni automobili znače smrt terenaca, kaže izvršni direktor Citroena 

Auto 18. jan 202309:10 0 komentara
Pixabay

Propast SUV (Sport Utility Vehicle) koncepta je neizbježna, odlučno je izjavio izvršni direktor Citroena Vincent Cobée, govoreći za britanski Autoexpress magazin.  

“Era terenskih vozila je završena”, tvrdi on, iako priznaje da trenutno “brojevi ne govore da je u pravu”.

Autoexpress navodi i podatak da su takva vozila su činila 50 posto svih novih registracija u Evropi u posljednjih nekoliko godina, ali u razgovoru sa Cobéeom zaključuju da se sve više pojavljuju limuzine “koje se nazivaju SUV-ovi samo zato što su malo više”. Lansiranje jednog takvog automobila – Citroen C4 X – bio je povod razgovora sa Cobéeom, koji se kompaniji pridružio početkom 2020.

Jedan od glavnih razloga zašto se industrija okreće od SUV-ova ka automobilima poput C4 X je aerodinamika, kaže on.

“Kada govorimo o automobilu kojeg pokreću baterije, ako je vaša aerodinamika pogrešna, problemi u smislu dometa su ogromni. Možete izgubiti i do 50 kilometara dometa između sa lošom aerodinamikom, a između SUV-a i limuzine razlika se lako povećava na 60/70/80 kilometara”.

Trenutno rješenje je povećanje veličine baterije, što već vidimo u asortimanu različitih proizvođača – na primjer, BMW iX koji ima mnogo veći paket od manjeg, i aerodinamičnijeg i4 modela. Ali to neće uvijek biti moguće, smatra Cobée.

“Ljudi će početi ograničavati težinu i veličinu baterija, bilo kroz poreze, poticaje, zakone, klasifikaciju ili sramoćenje”, rekao je.

Vrijedi napomenuti da će Francuska krenuti putem oporezivanja vozila po težini. “A-segment je uništen raznim regulativama, [a] D [SUV] segment će biti uništen zbog aerodinamičnosti i težine”, zaključio je njihov sagovornik.

Konačno, radi se o jednostavnom slučaju promjene percepcije, pri čemu će SUV-ovi vjerovatno biti sve problematičniji u narednim godinama kako se klimatska kriza produbljuje.

“Ako živite u velikom gradu, prije pet godina, ako ste dovozili svoju djecu u školu velikim terencem bili ste muškarčina. Sada, ako to uradite gledaju vas kao teroristu”, kaze Cobée.

On navodi da povećanje težine jednostavno nije prihvatljivo.

“Sedamdesetih godina prošlog vijeka automobil težio svega 700 kg. Danas prosječan automobil teži 1.300 kg. Sutra će prosječan automobil težiti dvije tone. Dakle, koristimo tri puta više resursa za pružanje iste usluge, samo da bismo bili ‘zeleni’.”

Citroen se sa svojim električnim vozilima općenito kreće u drugom smjeru u odnosu na ostale proizvođače, tako što teži da se drži manjih baterija čiji je kapacitet 50 kWh,

„Ako budemo insistirali na ‘SUV kutijama’ do 2030. i otkrijemo da nemamo kupaca, to će biti teško opravdati… ne želimo da budemo poslednji u igri,” zaključuje Citroenov izvršni direktor.

Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!