Uvriježeno mišljenje da vožnja na što nižim okretajima donosi brojne dobrobiti uključujući manju potrošnju nije tačno.
Ne samo da nećete ostvariti nižu potrošnju goriva nego ćete drastično skratiti vijek motora, posebno ako vozite pri preniskim okretajima pod opterećenjem.
Pri (pre)niskim okretajima u motoru se dešava otežano hlađenje i podmazivanje, a može se dogoditi i da tanki uljni film na mjestima pukne. Sve to donosi pojačano habanje dijelova motora praćeno većim vibracijama.
Kritični uvjeti u kojima nikako ne treba voziti pri niskim okretajima su povećana opterećenja. Najočitiji primjer je vožnja uzbrdo nakrcanog automobila, recimo pri odlasku na godišnji odmor. Mnogi se tada vozeći u koloni zaborave i ostanu u visokom stupnju prijenosa pri nižim brzinama.
U tim slučajevima nikako ne valja ići ispod 2000 o/min kod benzinaca, odnosno nekih 1600-1700 o/min kod dizelaša. Imajte na umu da u takvim uvjetima čak zna griješiti i pokazivač optimalnog termina prebacivanja stupnjeva prijenosa kojima su opremljena novija vozila. Stoga pripazite kada vam na nižim okretajima auto “preporuči” viši stupanj, a pred vama je još i neka manja uzbrdica.
Također, nije dobro ubrzavati iz podruma okretaja, nego je bolje ubaciti u niži stupanj i onda dati po gasu. U protivnom će se uz iste inercijske sile uslijed vrtnje radilice i kretanja klipova pojaviti povećanje sila plinova od izgaranja. Posljedica je nebalansirani rad motora, što uz vibracije i preslabo podmazivanje uzrokuje pojačano habanje.
U optimalnom području rada motor najbolje vuče i najmanje troši, opterećenje je najmanje, a dobro podmazivanje i hlađenje je zajamčeno. Stoga možete voziti pri niskim okretajima motora samo ako auto “krstari” na ravnoj cesti ili nizbrdo, piše Index.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!