Mnogi vlasnici Teslinih električnih automobila nisu ni slutili da će prelazak sa vozila sa unutrašnjim sagorijevanjem na zeleniju varijantu proizvesti neke od problema o kojima se ne priča tako često u javnosti. U razgovoru sa nekoliko desetina vozaća Teslinih automobila, Insider je popisao listu najčešćih iznenađenja vlasnika novih električnih ljubimaca.
Gume na električnim automobilima se brže troše
Neki vlasnici Tesle rekli su da su bili iznenađeni kada su morali mijenjati gume mnogo ranije nego na prethodnim automobilima.
Električna vozila troše gume za oko 30% brže od tradicionalnih vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem jer su teža zbog velikih litijum-jonskih baterija koje ih pokreču, tvrdi proizviđač guma Bridgestone.
Skuplje osiguranje
Neki vlasnici Tesla automobila u Sjedinjenim Državama rekli su da su bili neprijatno iznenađeni kada su im cijene osiguranja porasle nakon što su kupili električni automobil.
Vlasnici se obično suočavaju sa većim računima osiguranja dijelom zbog toga što su mnogi električni automobili generalno skuplji od tradicionalnih vozila.
Osiguravajuće kuće također moraju uzeti u obzir veće troškove potencijalnih oštećenja skupe litijum-jonske baterije u vozilu, kao i nedostatak servisa koji su certificirani za rad na automobilima.
Lako kvarljive kvake na vratima
Tesline elegantne kvake na vratima ponekad znaju biti problematične, izjavilo je nekoliko vlasnika za Insajder.
Od problema sa otvaranjem vrata na niskim temperaturama do lomljenja kvaka – neki vlasnici Tesle rekli su da kvake mogu biti jako frustrirajuće.
Robbie Mack, bivši prodavač Tesle i vlasnik ‘modela S’, rekao je da je to bio uobičajen problem sa ranijim modelima ‘modela S’ vozila koji je od tada riješen ‘modelom 3’ i ‘modelom Y’.
Drugi su rekli da su imali problema sa povezivanjem telefona i otvaranjem vrata koristeći pristup bez ključa.
Punjači kod kuće mogu povećati početni trošak kupovine automobila
Ovisno o električnim instalacijama u kući, postavljanje kućnog punjača za brzo punjenje može koštati od $250 do $1.000, a neki vlasnici Tesle bili su iznenađeni dodatnim troškovima postavljanja sistema.
Većina automobila dolazi sa osnovnim kablom za punjenje koji se može uključiti u kućnu utičnicu od 110 volti. Putem tog kabla akumulator se puni znatno sporije, ali za uzvrat produžava vijeku trajanja baterije automobila. Međutim, mnogi vozači preferiraju brže metode punjenja navodeći da neznatno produženje trajanja baterije ne opravdava sporost punjenja.
Postavljanje bržeg “2. nivoa” punjenja zahtijeva angažman certificiranog električara, kao i električnu procjenu u kući.
Razočarenje softverom za autonomnu vožnju
Neki vlasnici Tesle koji su izdvojili oko $15.000 ili $199 mjesečno za Autopilot dodatak kažu da bi voljeli da nisu.
Tesla je prvi put objavio softver za autonomnu vožjnu u 2020., a od tada je isti instaliran na preko 100.000 automobila u SAD-u. Ova funkcija omogućava Tesli da automatski menja trake, ulazi i izlazi sa autoputa, prepoznaje stop znakove, semafore i parkira. Softver je još uvijek u beta testiranju i zahtijeva da ga lice sa vozačkom dozvolom nadgleda u svakom trenutku.
Fantomsko kočenje
Neki vlasnici Tesle rekli su da im je automobil nasumično kočio.
Kala Taylor, bivša vlasnica ‘modela S’, rekla je da je bilo više slučajeva kada bi se njeno vozilo zaustavilo, naizgled nasumično – a jednom je pokušalo da se zaustavi nasred autoputa dok je koristila opciju Autopilot.
Prošle godine je preko 750 Teslinih vozača prijavilo slučajeve fantomskog kočenja, a mnogi od njih su rekli da se to obično dešavalo dok su koristili Autopilot funkciju.
Zabrinutost o dometu vozila
Čak i vlasnici Tesle mogu s vremena na vrijeme doživjeti malu anksioznost zbog dometa njihovog vozila.
“Bilo je trenutaka kada sam se kući vraćao sa samo 2 ili 3% baterije”, rekao je Nick Caraciolo, vlasnik ‘modela 3’. “Domet od 300 milja može brzo postati 100 milja ako juriš velikom brzinom ili je napolju vruće ili prehladno. Može biti vrlo varljivo i automobil sa unutrašnjim sagorijevanjem može biti precizniji kada je u pitanju dužina pređenog puta”.
Ipak, mnogi vlasnici kažu da je anksioznost zbog dometa bila kratkog daha. Tesla ima interni navigacijski sistem koji će upozoriti vozače koje će lokacije za punjenje biti najefikasnije, a koje zauzete — i to je omiljena funkcija kod svih vlasnika.
No uprkos gore navedenim problemima, svi intervjuisani vlasnici električnih automobila potvrdili su da zaista vole i uživaju u svojim ljubimcima, te da se nisu pokajali što su ih kupili, već da žale što za probleme nisu znali prije nego su se odlučili za kupovinu.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!