Savjeti stručnjaka: Kako održati automobil u dobroj kondiciji i produžiti mu vijek trajanja

Auto 04. jun 202419:45 0 komentara
Shutterstock

Uz osnovna svakodnevna pravila vožnje, vaš automobil će Vas nagraditi dužim intervalima bez popravka.

Iz BIHAMK-ovog magazina nam donose nekoliko važnih savjeta o tome kako održati automobil u dobroj kondiciji i produžiti mu vijek trajanja.

-Dok je motor nezagrijan, ubrzavajte linearno i “šaltajte” brzine održavajući broj obrtaja motora ispod 3.000 o/m prvih 10-15 minuta vožnje, pogotovo zimi;

– Izbjegavajte teška opterećenja za pogonski sklop, kao što je vuča prikolica, te preopterećenje na krovne nosače ili prevoz teškog građevinskog materijala u prtljažniku. Ovako istovremeno produžujemo ispravnost i trajnost ovjesa i kočionog sistema;

– Nemojte dopustiti da Vaš automobil miruje duže vrijeme – ovo je dobar savjet za životni vijek vašeg automobila, jer se podmazivanje motornog sklopa i rotirajućih komponenti neće vršiti ravnomjerno;

– Dugotrajno zagrijavanje motora puštanjem da radi u praznom hodu nije pametna ideja. Motor tada ne radi na optimalnoj temperaturi, što rezultira nepotpunim izgaranjem goriva, taloženjem čađe na stijenkama cilindra, onečišćenje uljem i na kraju oštećenim komponentama. Prilikom startanja motora pokrenite vozilo odmah, ali ne forsirajte dok se sve komponente ne zagriju ravnomjerno za optimalan rad;

– Ako vozite vozilo s automatskim mjenjačem smanjite opterećenje na motoru i na samom mjenjaču prebacivanjem u neutralni položaj ili u položaj P dok stojite na semaforima;

AFP/ François WALSCHAERTS

– Pažljivom vožnjom produžite vijek trajanja svojih guma. Pridržavajte se postavljenih ograničenja brzine. Izbjegavajte agresivna ubrzanja, zaustavljanja i skretanja. Izbjegavajte udarne rupe i predmete na cesti. Na trotoar se penjite lagano i pod uglom od 45 stepeni;

– Ne vozite na rezervi. Pored toga što rizikujete nestanak goriva, jer pokazivač nije uvijek mjerodavan parametar iz različitih razloga, najveći rizik od nestanka goriva ili vožnje na ”talog” s dna rezervoara ustvari može prouzrokovati štetu pumpi i injektorima. Ako se pumpa ne hladi kod benzinaca ili povuče zrak kod dizela to može našteti motoru i napraviti dodatni trošak servisiranja krenuvši od najobičnijeg ozračivanja sistema, zatim začepljenja filtera goriva ili kod starijih vozila sa metalnim tankom dolazi do korozije i posljedično nakupljnja opiljaka u pumpi;

PROČITAJTE JOŠ

– Provjerite s vremena na vrijeme, ali i češće ako je vozilo starije od 10 godina, nivo ulja u motoru. Koristite najobičnije rukavice kako bi izbjegli masnoću, ulje i prljavštinu oko motora. Ne radite to dok je vozilo upaljeno!

– Provjerite pritisak u gumama. Pod većim opterećenjem, posebno kad idete recimo na godišnji odmor, savjetujemo blago dopumpavanje prema uputama tvornice. Upute ćete najčešće naći na naljepnici koja se nalazi na štoku vozačevih vrata. Pored uštede goriva, ovako čuvate i gume u boljem stanju;

– Kada okrećete volan, nemojte ga držati u krajnjem desnom ili krajnjem lijevom položaju duže od nekoliko sekundi. To može oštetiti pumpu servoupravljača.

Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad

BONUS VIDEO

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!