Hrvatski autoklub i partneri na najnovijem su testu analizirali 15 ljetnih guma u dimenzijama 205/55 R16 i njih 17 u dimenzijama 225/50 R17. To su trenutačno dvije vjerojatno najzastupljenije dimenzije na tržištu, jer ih u manjem obliku koriste brojna vozila u kompaktnoj klasi.
Generalni je dojam nakon testa vrlo pozitivan. Istina, niti jedan od ukupno 32 modela nije zaslužio maksimalnu ocjenu – izvrstan, ali ih je zato 7 vrlo preporučljivo (3 u manjoj i 4 u većoj dimenziji). Oba predstavnika na vrhu imaju samo dva velikana gumarske industrije – Continental i Bridgestone. Većina modela se preporučuje (njih čak 23), dok se samo po 1 djelomično preporučuje (King Meiler Sport 1 u dimenziji 205/55 R16) i ne preporučuje (Firestone Roadhawk u dimenziji 225/50 R17), piše Revija HAK.
manjoj dimenziji (205/55 R16) na vrhu su se izdvojila tri vrlo preporučljiva proizvođača, čije se ukupne ocjene razlikuju u samo desetinki boda. Continental PremiumContact 6 je ujednačen proizvod u svim segmentima te se naglašava da posebno briljira u mokrim uvjetima na cesti. Jedini zamjetniji minus mu je povećana potrošnja goriva. I Semperit Speed-Life 3 je također vrlo kvalitetno pokrio sva promatrana područja. Možda nije jednako uvjerljiv na vlažnoj podlozi kao Continental PremiumContact 6, ali zato ima niži otpor kotrljanja. Pneumatik Bridgestone Turanza T005 se pokazao jednako uvjerljivim na suhoj i mokroj cesti, pri čemu se posebno istaknuo kratkim zaustavnim putem na suhom. Dodatni “forte” mu je nizak otpor kotrljanja, što pridonosi niskoj potrošnji goriva.
Prvi među 11 modela koji se preporučuju je Goodyear EfficientGrip Performance 2, kojeg su samo manji nedostaci na suhom koštali plasmana izvan kruga Top 3. Inače, ova se guma ističe kratkim zaustavnim putem i općenito solidnim držanjem podloge na vlažnoj cesti. Možda najdominantniji rezultat Goodyear je postigao u kategoriji trajnosti proizvoda, jer je testno vozilo opremljeno modelom EfficientGrip Performance 2 uspjelo prevaliti čak 10.000 km više od prvog sljedećeg pratitelja.
Kumho Ecsta HS51 je testnu posadu impresionirao čvrstim prianjanjem uz podlogu u vlažnim uvjetima, pri čemu je odgodu akvaplaninga odveo u iznimno visoke sfere. Kumho bi počeo lagano proklizavati doista nevjerojatno kasno. Ovo je ujedno i najštedljivija guma po potrošnji goriva. Šteta što na suhom ipak nije toliko dobra.
Za Apollo Alnac 4G bismo mogli reći da se zasluženo našao u središnjoj skupini, jer niti po suhom niti po mokrom nije oduševio. Manji nedostaci na obje podloge koštali su ga boljeg ukupnog rezultata, pri čemu su zaustavni putevi u oba slučaja bili vrlo zadovoljavajući. Prigovora nema niti na trajnost ovog proizvoda. Hankook Ventus Prime 3 K125 se pokazao izvrsnim na suhom, s vrlo preciznim upravljanjem i sjajnim prianjanjem uz podlogu. Nažalost, takav nije bio i na mokrom. Slično je prošla i Fulda EcoControl HP 2, koja se također nije najbolje snašla na mokroj podlozi, a u istu rečenicu praktički možemo svrstati i BF Goodrich Advantage. Na žalost po njih, na ovom testu se ne gledaju samo rezultati ostvareni na suhoj cesti.
Uz sljedeća tri modela vezani su vrlo zanimljivi zaključci. Naime, Maxxis Premitra 5 HPS, Nokian Wetproof i Pirelli Cinturator P7 C2 su gledajući glavne kriterije – ponašanje na suhom i mokrom – ostvarili odlične rezultate. Najbolji su, tj. najtiši bili i na provjeri bučnosti. Gdje je onda zapelo? Na trajnosti proizvoda! S ekonomskog i ekološkog stajališta, to je nedopustivo. Iako, ove bi gume mogle biti i te kako zanimljive vozačima koji godišnje rade ne previše kilometara.
Jedna od guma koja se pokazala vrlo upečatljivom na mokrom je i Uniroyal RainSport 5, briljirajući u gotovo svim kategorijama, a posebno na testu kočenja. Međutim, na suhom sve suprotno. Zamijećen je mekan osjećaj na upravljaču i sporiji odziv guma kod promjene pravca, zbog čega je vozilo podbacilo u preciznom prolasku kroz zavoj. Točka na i sna o prelasku u viši razred je stigla s rezultatima trajnosti, gdje je ova guma bila među najlošijima. Model Petlas Imperium PT515, pak, posebno je razočarao u kočenju na suhoj podlozi, gdje je ostvario rezultat slabiji čak 4,5 metra od najboljih, a to je otprilike dužina jednog vozila. Previše, pogotovo dodamo li da je ova guma slabije prianjala uz podlogu od bilo koje druge. Slična se priča ponovila i na mokroj podlozi.
Na kraju začelja, kao guma koja se samo djelomično preporučuje, našla se King Meiler Sport 1. Razlog djelomično leži i u činjenici što jedino ovaj proizvod na testu nije potpuno nov (za razliku od ostalih 14 modela), no to ne može opravdati drugi najslabiji rezultat u kočenju na suhom i podjednako slabo zaustavljanje na mokrom, značajan akvaplaning u zavoju, spor i neprecizan odziv prilikom ulaska u zavoj, prebrzo dosegnut limit prianjanja uz podlogu pri bilo kakvom manevru, te naročito drastičan pad karakteristika kod visokih temperatura.
U većoj dimenziji (225/50 R17) za nijansu najbolji je rezultat ostvario Falken Azenis FK510, iza kojeg su se odmah smjestili Continental PremiumContact 6, Kumho Ecsta PS71 i Bridgestone Turanza T005. U središnjem dijelu je oznaku preporučuje se dobilo 12 proizvođača, dok se ne preporučuje samo jedan. Naime, modelu Firestone Roadhawk je za zaustavljanje na mokroj podlozi od 80 do 0 km/h bio potreban čak 41,2 m, što je punih 8,5 m (ili gotovo dvije dužine prosječnog automobila) više od najboljeg modela u klasi Semperit Speed-Life 3 (32,7 m). Drugim riječima, na mjestu na kojem se Semperit u potpunosti zaustavio, Firestone je još jurio brzinom od 36 km/h… S tako slabim zaustavnim putem, pogotovo što je i generalni dojam o prianjanju uz mokru podlogu bio ispodprosječan, začelje se naprosto nije moglo izbjeći. No nakon najlošijeg, vratimo se najboljima…
Falken Azenis FK510 je vrlo ujednačena guma, koja potvrđuje vrhunska svojstva i na suhom i na mokrom. Jedino se ne može pohvaliti potrošnjom goriva, tu definitivno nije ne top razini. I model Continental PremiumContact 6 demonstrira iznadprosječne karakteristike u gotovo svim područjima ovoga testa. Na suhom pokazuje dosta sigurnosnih rezervi, dok se na mokrom ističe vrlo preciznim držanjem smjera. Na treće mjesto se smjestio Kumho Ecsta PS71, stručnjak za ponašanje u uvjetima bilo kakvog akvaplaninga, koji se iskazao i u gotovo svim drugim kategorijama na mokrom. Na suhom je bio za nijansu manje dojmljiv, prvenstveno zbog relativno nepreciznog osjećaja na upravljaču. Upravo suprotne dojmove ostavio je pneumatik Bridgestone Turanza T005 (dosta bolji i precizniji na suhom, nego na mokrom), kojim smo zaključili veliku četvorku s vrha našeg poretka.
Od 12 guma iz zlatne sredine, naglasimo da je većina platila danak slabijim rezultatima na mokrom. Tako su se prvenstveno modeli Michelin Primacy 4 i Pirelli Cinturato P7 C2 (izvrsne ocjene 1,5), zatim Dunlop Sport Maxx RT2 i Giti GitiPremium H1 (1,8), uz Nexen N Fera Sport (1,9) i Sava Intensa UHP 2 (2,0) te donekle Kleber Dynaxer HP4 (2,3) u jako lijepom svjetlu pokazali na suhom, no svi redom su dobili smanjenje ukupne ocjene zbog različitih podbačaja na mokrom. Obrnuti – vrlo preporučljivi na mokrom, a slabiji na suhom, bili su Esa+ Tecar Spirit Pro i Semperit Speed-Life 3, koji se mogu pohvaliti i trajnošću proizvoda.
Na začelju, tik iznad gubitnika ovoga testa Firestone Roadhawka, ostali su nešto manje poznati Laufenn S-Fit EQ+ LK01, Barum Bravuris 5HM i Viking ProTech NewGen.
I na kraju, standardan niz kratkih preporuka prilikom kupnje, koje nije zgorega uvijek ponoviti: pripazite da sve četiri gume imaju isti datum proizvodnje te da budu iste vrste i modela, ne kupujte nove gume starije od tri godine, te pokušajte kupiti najnoviji model kako biste izvukli korist od posljednjih tehnoloških otkrića proizvođača, piše Revija HAK.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!